Nieuws:

Nu in MSM 246 REPORTAGE: Derde lustrum voor On traXS!

Hoofdmenu

Loc reeks 15/16/18 Nmbs hedendaagse info

Gestart door the_gold, 28 november 2007, 17:07:13 PM

the_gold

#60
een fotoke van een tijd geleden nog


the_gold

#61
http://www.railfaneurope.net/pix/be/electric/18/pix.html

Ook wat leuke foto's.


De 1801 Is dus voor zover we hier gelezen hebben en op andere forums gelezen Hebben : GESLOOPT

Het schijnt ook dat de 02 en 04 samen met 2 kranen en nog wat materiaal verplaatst is om gesloopt te worden in Kinkempois.

Dat ze gewoon snel een zetten in leuven ofzo.. Tzijn de laatste 2 die ze nog kunnen bewaren in hun eigen bezit.

the_gold

#62
Daarnaast had ik graag ook wat info gehad over opendeur dagen in werkplaatsen waar de kans er in bestaad om eens een unieke loc te zien.

bvb Kinkempois een 15 of 18
Sint Ghislain 1805 en andere museumlocs
Leuven? of die andere waar veel belgische locs Staan
Alle links of fotos of info van die werkplaatsen en opendeurdagen zijn welkom

mark7758

#63
17+18 mei Open deur dagen in Kinkempois.
Zie ook www.museedekinkempois.be
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

the_gold

#64
wat valt er daar dan te zien? aleen die dingen op de site of ook de werkplaatsen, of een 18 die daar eventueel staat of andere locs.

CC1805

#65
citaat:
Geplaatst door maxim

2 onduidelijke foto's waren te zien op de nieuwsgroep ICFB. Ze hier plaatsen mag niet vanwege de copyrights. (Iets waar er hier veel op wordt gezondigd)



Groot gelijk !!! Op dit forum vond ik (per toeval) een foto, afkomstig van mijn eigen website. Van een bronvermelding niets terug te vinden... Met opzet plaats ik op de foto's die ik via mijn eigen site publiceer geen copyright-informatie omdat ik dit storend vind en (tevergeefs) reken op de fair-play van de bezoekers. En zelfs wanneer er op dit forum foto's gepubliceerd worden met bronvermelding, gebeurt dit vaak zonder het akkoord van de fotograaf. Zo ken ik dhr. Willy Peyskens (o.m. medewerker van Spoorwegjournaal) persoonlijk en weet dat hij NOOIT toestaat dat zijn foto's gebruikt worden op andere sites dan deze van Geert Maes (Treinfoto 2000). Toch vond ik op dit forum zijn foto van de 1803 bij de sloper. Een mailtje is toch vlug verstuurd en zelf heb ik nog nooit de publicatie van mijn beelden gewijgerd zolang de regels van het auteursrecht maar gerespecteerd worden.

Wij delen allen dezelfde interesses. Laat ons dan ook het nodige respect voor elkaars werk opbrengen...

nmbs

#66

Ja zo heb ik hem het laatst gezien.  Deze week stond er dus enkel nog de 5204...voor hoelang?...

the_gold

#67
CC1805

Ik begrijp dit helemaal, Maar zoals je zelf zegt de 1803 bij de sloper. Ikzelf zie geen foto van een 1803 bij een sloper hier staan.
Als het gaat om de 1801, Die foto's heb ik niet gepost en de echtheid ervan is ook niet zeker.
Laten we dit dus ook als volwassen mensen oplossen.
Want dit blijft toch voor iedereen wat interesant he?[;)]

nmbs

#68
wat intresseert mij nou wie die foto getrokken heeft?  Bedankt voor de moeite aan hij/zij die hem getrokken heeft, maar mij intresseert op dit forum enkel wat er te zien is.  Wie geld wil verdienen of een stijve krijgt (en sorry voor de uitdrukking maar anders snappen sommigen het niet) omdat zen naam erbij staat...nou dan hoef ik de foto ook al niet meer te zien, dat is niet de bedoeling van dit forum.  Het gaat erom WAT er op de foto TE ZIEN is, niet WIE de foto GETROKKEN heeft.  Wie dan toch niet wil dat zijn fotos op andere sites gebruikt worden, moet ze maar beveiligen of simpelweg niet op het internet zetten.  
Bij deze genoeg geleuterd en afgedwaald van het onderwerp, dat dacht ik de reeks 18 was?
Mvg Stephane

the_gold

#69
Klopt; Ik begrijp iedereen zijn mening.
Maar het gaat nog altijd over een hobby of gewoon uit pure interesse, en daarbij vind ik dat we elkaar het best moeten helpen op elk vlak, En natuurlijk elkaar begrijpen en de bedoeling van sommige dingen.

Dus de reeks 18[;)]

01 Gesloopt voor zover we weten.
02 Klaar voor de sloop?
03 Raeren  ( gesloopt? zoals ik hier ergens kon lezen )
04 Klaar voor de sloop?
05 Tsp
06 Raeren

Modelspoorse groeten [;)]


Edit: Meschien moeten we dan best deze topic sluiten aangezien er enkele niet akkoord zijn met enkele foto's die hier staan.
Kzou zeggen het is voor het goede doel.. maarja.

CC1805

#70
citaat:
Geplaatst door the_gold

CC1805

Ik begrijp dit helemaal, Maar zoals je zelf zegt de 1803 bij de sloper. Ikzelf zie geen foto van een 1803 bij een sloper hier staan.
Als het gaat om de 1801, Die foto's heb ik niet gepost en de echtheid ervan is ook niet zeker.
Laten we dit dus ook als volwassen mensen oplossen.
Want dit blijft toch voor iedereen wat interesant he?[;)]



Het betreft de foto die U publiceerde op 28/12/2007 om 01:48:43 met als onderschrift "te Luxfer, ook al lang geleden". Aan dergelijke onderschriften hebben de overige forumleden bitter weinig. Om van enige historische waarde te zijn moet van een foto niet alleen de plaats en datum van opname gekend zijn, maar ook natuurlijk wat die voorstelt en de naam van de fotograaf. Dergelijke werkwijze wordt o.m. toegepast in boeken, tijdschriften en websites. Luxfer is een slopersbedrijf gelegen in de Zoning Industriel te 6790 Aubange nabij de Belgisch-Luxemburgse grens. De naam werd recentelijk veranderd in Recylux.

Dat bepaalde forumgangers geen belang hechten aan wie nu een bepaalde foto maakte kan ik nog begrijpen. Maar er gelden op het internet nu eenmaal regels i.v.m. het auteursrecht. Wees tevreden dat bepaalde mensen hun foto's willen publiceren zonder daar munt uit te slaan. Op bepaalde websites zijn foto's inderdaad gewoon niet te downloaden of moet er hiervoor in de geldbeugel worden getast. De naam van de fotograaf vermelden en de toestemming voor publicatie vragen zijn maar een kleine moeite en kosten bovendien geen geld... En beide partijen blijven tevreden zodat discussies als deze vermeden kunnen worden.

Jurgen

#71
Heel zinnig deze discussie. [}:)]
Heeft niets met het onderwerp te maken, dus doe dit verder priv?. Anders moet je in elk draadje hier op het forum gaan klagen. Vergeet dan ook niet om alle andere fora op internet te gaan lastig vallen hiermee.

Laat ons hier gewoon verder doen met het originele onderwerp.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

CC1805

#72
citaat:
Geplaatst door maxim

De 5204 is eigendom van het TSP. Deze laatste zou nog steeds van zin zijn om deze locomotief ooit te restaureren.



TSP kocht de motorloze 5204 ooit met de bedoeling deze inderdaad te restaureren maar de aankoop van de CFL 1602 (en later ook de 1603) maakte de 5204 overbodig. Op 17 februari 2006 werd de 5204 die te Ronet stond afgesteld, overgebracht naar de CW Salzinnes om de draaistellen te reviseren. Deze werden daarna onder de CFL 1603 geplaatst.

trainfreak

#73
Om verder te gaan over de 18:

Op Wallorail staat een foto uit Kinkempois van een half-gesloopte 91 op een wagon naast een bougie van de reeks18...
Spoorse groeten
Dimitri

the_gold

#74
Bedankt voor je info mannen! Jammer van die 01 natuurlijk.
Hopelijk komen er nog enkele foto's vrij van de sloop zelf, al denk ik dat die er niet zijn buiten die fotos die we zagen via die link.

02 en 04 next zeker zou ik zeggen?[:(]



@ Discussie; voor mij is die gesloten.
 Die locs intereseren mij meer, Daar doen we het toch voor?[:)]

vriendelijke groeten






Bron : http://www.wallorail.be/



Ik zou eigenlijk graag eens andere onderdelen van die 18 zien.