Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

de reeksen 11-12-21-27-19 van LS-Models

Gestart door BD1701, 01 oktober 2007, 18:12:06 PM

BD1701

De meesten weten ondertussen al wel dat LS-Models de reeksen 11-12-21-27 en 19 gaat uitbrengen in maar liefst 21 verschillende uitvoeringen, zoals te zien op de webside van tufken, en ook bevestigd door LS-Models, maar ik heb nog enkele vraagjes, namelijk:
Bij de serie 21 en 27 heb je eerste serie tijdperk IV en V en tweede serie tijperk IV en V. Wat zijn de verschillen tussen de versies?
En als tweede vraag had ik graag even geweten wat betreft de reeksen 21 en 27 in Eurail Cargo-uitvoering, van wanneer tot wanneer deze locs gereden hebben, en welke treinen die locs verzekerden, Ik zou daar ook graag foto's hebben van die locs.
Alvast bedankt voor de info
 


dgrr57

citaat:
Geplaatst door BD1701

De meesten weten ondertussen al wel dat LS-Models de reeksen 11-12-21-27 en 19 gaat uitbrengen in maar liefst 21 verschillende uitvoeringen, zoals te zien op de webside van tufken, en ook bevestigd door LS-Models, maar ik heb nog enkele vraagjes, namelijk:
Bij de serie 21 en 27 heb je eerste serie tijdperk IV en V en tweede serie tijperk IV en V. Wat zijn de verschillen tussen de versies?
En als tweede vraag had ik graag even geweten wat betreft de reeksen 21 en 27 in Eurail Cargo-uitvoering, van wanneer tot wanneer deze locs gereden hebben, en welke treinen die locs verzekerden, Ik zou daar ook graag foto's hebben van die locs.
Alvast bedankt voor de info



Sommige verschillen zijn hier te zien. Niet allemaal [:(]

rixke rail

citaat:
En als tweede vraag had ik graag even geweten wat betreft de reeksen 21 en 27 in Eurail Cargo-uitvoering, van wanneer tot wanneer deze locs gereden hebben, en welke treinen die locs verzekerden, Ik zou daar ook graag foto's hebben van die locs.


We spreken hier over de periode 1994 tot ?
Het waren goederenverbindingen met welluidende namen als ...

De Belalpia

De Belvetic

De Carad.


Foto's komen uit "B-Cargo News", ik wil die artikels wel inscannen voor de ge-interesseerden, maar het zal even duren want jullie weten wat er zaterdag te doen is, natuurlijk [?][;)][}:)] Dus even geduld. Gelieve mij een p.m. te sturen bij interesse !

Wisten jullie trouwens dat Jocadis deze laatste ooit uitbracht in die Carad-versie, alsook de 2145 met EurailCargo (en "vuurwerk-logo"[?]) op slechts ??n kant !
Edit : foto bijgeplaatst !
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Anarchy

Dit zijn ze:

- Belapia : Antwerpen (B) - Verona (O)
- Interdelta : Antwerpen (B) - Lyon (F) en Lyon (F) - Kinkempois (B)
- Necktra : Antwerpen (B) - Bologna (I)
- Scaldo : Antwerpen (B) - Graz (O) en Linz (O) - Schaarbeek (B)
- Carad : Antwerpen (B) - Plzen (D)

dgrr57

Verschillen tussen eerste en tweede reeks kennen we nu.
EurailCargo hebben we foto's gezien.
Blijft nog het verschil tussen tijdperk IV en V (enfin, toch voor mij).

Dit is wat ik gevonden heb : sono-kabel en antenna


Foto : G. Bricman



Klopt dit ?

och ja, ik was de Magelan stiker vergeten.


rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Dit zijn ze:

- Belapia : Antwerpen (B) - Verona (O)
- Interdelta : Antwerpen (B) - Lyon (F) en Lyon (F) - Kinkempois (B)
- Necktra : Antwerpen (B) - Bologna (I)
- Scaldo : Antwerpen (B) - Graz (O) en Linz (O) - Schaarbeek (B)
- Carad : Antwerpen (B) - Plzen (D)



Wat is er met de "Belvetic" gebeurd ?
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Break302

citaat:
Geplaatst door BD1701

De meesten weten ondertussen al wel dat LS-Models de reeksen 11-12-21-27 en 19 gaat uitbrengen in maar liefst 21 verschillende uitvoeringen, zoals te zien op de webside van tufken, en ook bevestigd door LS-Models, maar ik heb nog enkele vraagjes, namelijk:
Bij de serie 21 en 27 heb je eerste serie tijdperk IV en V en tweede serie tijperk IV en V. Wat zijn de verschillen tussen de versies?
En als tweede vraag had ik graag even geweten wat betreft de reeksen 21 en 27 in Eurail Cargo-uitvoering, van wanneer tot wanneer deze locs gereden hebben, en welke treinen die locs verzekerden, Ik zou daar ook graag foto's hebben van die locs.
Alvast bedankt voor de info


Enige tijd geleden heb ik eens foto's geplaatst van de verschillende neuzen van deze locs, maar omdat ik ze zelf niet meer terug vindt plaats ik ze nu nog maar eens.
Van af de 2131 en de ganse reeks 11 en 12 hebben deze locs ook een recht doorlopende zijkant van de kast, hier ook te zien op deze foto's







loebaske

Dat is wat ik al eerder aanhaalde, niet alle locs kunnen van de zelfde mal gemaakt worden, maar denk niet dat de uitgevers over deze fout gaan struikelen zoals Lima....

rixke rail

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Dit zijn ze:

- Belapia : Antwerpen (B) - Verona (O)
- Interdelta : Antwerpen (B) - Lyon (F) en Lyon (F) - Kinkempois (B)
- Necktra : Antwerpen (B) - Bologna (I)
- Scaldo : Antwerpen (B) - Graz (O) en Linz (O) - Schaarbeek (B)
- Carad : Antwerpen (B) - Plzen (D)



Voor wie het mocht interesseren : de routes van voornoemde treinen :

Info uit "B-Cargo News",
spoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

BD1701

Iedereen, alvast bedankt voor alle nuttige info over deze locs. Vooral ook van de Eurail Cargo treinen. Ik zoek nog steeds naar prachtige foto's van die treinen, omdat ik wil weten welke wagons er zoal in die trein werden opgenomen.
 

modelbaanHO

Ik heb nooit geweten dat onze Belgische locs zover tot in het buitenland reden, en dan nog in speciale kleurstellingen. We zijn weer slimmer geworden. Bedankt voor de info!.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Rochevalien

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Ik heb nooit geweten dat onze Belgische locs zover tot in het buitenland reden, en dan nog in speciale kleurstellingen. We zijn weer slimmer geworden. Bedankt voor de info!.




?????? Een opschrift kan je niet bepaald een bepaalde kleurstelling noemen.En hoe ver zouden die 21 en 27 met hun 3000 volt uitrusting doorgereden zijn in het buitenland denk je? De treinen die ze trokken zullen wel aan de grens overgenomen zijn door andere loks zeker?

Gerrit

modelbaanHO

citaat:
Geplaatst door Rochevalien

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Ik heb nooit geweten dat onze Belgische locs zover tot in het buitenland reden, en dan nog in speciale kleurstellingen. We zijn weer slimmer geworden. Bedankt voor de info!.




?????? Een opschrift kan je niet bepaald een bepaalde kleurstelling noemen.En hoe ver zouden die 21 en 27 met hun 3000 volt uitrusting doorgereden zijn in het buitenland denk je? De treinen die ze trokken zullen wel aan de grens overgenomen zijn door andere loks zeker?

Gerrit



Blijkbaar was ik dus helemaal niet slim, maar bedankt Gerrit je hebt gelijk: ik had er niet bij stilgestaan dat het geen meerspanningsloks zijn.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

C.B.

citaat:
Geplaatst door modelbaanHO

Ik heb nooit geweten dat onze Belgische locs zover tot in het buitenland reden, en dan nog in speciale kleurstellingen. We zijn weer slimmer geworden. Bedankt voor de info!.




De loc's gaan maar tot de grens.
Met 3kV gelijkspanning zal je niet ver geraken.

Trouwens, enkele van die treinen rijden niet meer.
Wij (FNND) doen er nog 2 van, namelijk de Nektra, ZZ 44515 met 2x HLD's 77 ATB - PZB van Antwerpen Noord tot Aachen West.
(deze trein rijdt verder via Mannheim - Basel - Chiasso naar Itali?.)
De E 44960 "Scaldo" trein vanaf Linz (A) tot Antwerpen Noord;
Deze trein wordt gedaan in Belgi? met een HLE 23 of 26 vanaf Montzen tot Antwerpen Noord.

diegene die nog rijden zijn:

Belapia
Interdelta
Necktra
Scaldo
Carad


Groetjes.
Claudio.