Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

doomslu

citaat:
Geplaatst door Arbeco

Heeey Tom, dat heb ik al regelmatig geprobeerd, maar het wil me niet lukken...[:(][:(] O ja, je 59'er is goed bezig hier hoor!![:D][:D]

Groetjes Len[;)]

Wat wil er niet lukken ? Het plaatsen van foto's ?
Is helemaal niet moeilijk, via Photobucket.

Hier staat het : http://www.modelspoormagazine.be/newforum/topic.asp?TOPIC_ID=121
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Kees-Jan

Ja het zijn zeker mooie rijtuigen (ik heb nu ongeveer 10 verschillende varianten van dit model).

Kees-Jan

Bundesbahnfreak

Die Russische op de achtergrond heb ik ook, zijn inderdaad mooie dingen en zijn inzetbaar op eender welke baan (in TP4) want ze reden toch door gans Europa

Groeten

Rudy

Kees-Jan

Vandaag wat Tsjechische en Oost-Duitse onderlossers gekocht.

Hier de twee Tsjechen:

Ze zijn van Piko en ik vind ze zeer fraai.

Kees-Jan

amibo

Van Hornby de Nederlandse ACTS 5814 & 5812

5814 zwarte Vos logistics uitvoering

en de blauwe 5812

helaas 00 1/76 maar naast zo'n Trix 1200 valt het door het smalle Engelse profiel wel mee, al moet je er geen Mehano class 66 naast gaan zetten.

En dit is de Engelse basis

Kees-Jan

Vandaag op Rail in Houten (NL) gestaan met wat koopwaar.

Het is wel eens grappig als je daar zo staan met je spullen en gaat verkopen (dat zijn de momenten om mensen te leren kennen [:D][^])

Met wat dozen en 10 euro ging ik op pad en met geld over en deze 3 kwam ik thuis:

Roco met decoder (en reclame).

Marklin, speciale uitgave ter gelegenheid van de fusie DB en DR.

G?tzold BR 229 (in een nieuw jasje).

En dan morgen weer een dag vol spanning.

Kees-Jan

pabe

citaat:
Geplaatst door Peter

Paul,

Volgens mij is het in hoofdzaak de motor, alhoewel de metalen tandwielen ook niet bepaald geruisloos zijn.
Dat het anders kan bewijzen ze met hun model van de K?f II. Wat de nieuwe modellen met die sinusdrive doen weet ik niet.
Ik weet wel dat je voor ongeveer 70 ? 80 euro van SB een inbouwset met Faulhaber kan kopen. Dan rijdt zo'n lok bijna geruisloos.

Hi Peter,  
de Trix BR03 ( blauwe uitvoering[:p]) is eindelijk toegekomen... ik vind het een zeer mooi geslaagd model, en inderdaad, echt wel goede rijeigenschappen maar veel te veel herrie vd motor en overbrenging om de inbouw van een sounddecoder zelfs maar te overwegen... mettertijd misschien idd een Faulhaber...  'SB' staat voor ??
groetjes,  Paul

pabe

citaat:
Geplaatst door pabe

citaat:
Geplaatst door Peter

Paul,

Volgens mij is het in hoofdzaak de motor, alhoewel de metalen tandwielen ook niet bepaald geruisloos zijn.
Dat het anders kan bewijzen ze met hun model van de K?f II. Wat de nieuwe modellen met die sinusdrive doen weet ik niet.
Ik weet wel dat je voor ongeveer 70 ? 80 euro van SB een inbouwset met Faulhaber kan kopen. Dan rijdt zo'n lok bijna geruisloos.

Hi Peter,  
de Trix BR03 ( blauwe uitvoering[:p]) is eindelijk toegekomen... ik vind het een zeer mooi geslaagd model, en inderdaad, echt wel goede rijeigenschappen maar veel te veel herrie vd motor en overbrenging om de inbouw van een sounddecoder zelfs maar te overwegen... mettertijd misschien idd een Faulhaber...  'SB' staat voor ??
groetjes,  Paul

Zojuist dan maar de lok opengegooid, en idd, de motor is niet van de modernste... :-(

dan toch maar de motorlagers opnieuw gesmeerd met speciale olie ( voor sneldraaiende lagers - nog van de Rik zaliger bij Chalumano aangesmeerd gekregen - en de tandwieloverbrenging ingevet met Graupner siliconenvet ( tip van Henry - Het Spoor-), en tja, het geluid is al een stuk beter....  nog steeds verre van een Roco, maar toch al meer dan de helft minder ...  
Wat ik niet goed begrijp: alhoewel deze lok 'made in China' is, is hij behoorlijk afgewerkt en gedetailleerd, voor en heel schappelijke prijs.. maar blijkbaal velgeten ze in de fabliek om een en andel te smelen...  misschien een hint voor de Tlix dilektie..???

mvg, Paul

ysbeer

citaat
====================================================================

Wat ik niet goed begrijp: alhoewel deze lok 'made in China' is, is hij behoorlijk afgewerkt en gedetailleerd, voor en heel schappelijke prijs.. maar blijkbaal velgeten ze in de fabliek om een en andel te smelen... misschien een hint voor de Tlix dilektie..???

mvg, Paul

===================================================================

Waar komt nu toch die eigenaardige idee vandaan dat men in china niets van kwaliteit kan maken.
Onzin natuurlijk, eerste zijn chinezen hoogwaardige vaklui,ze verdienen alleen een lager (veel)loon.
En tweedes de fabrikant (trix,marklin,brawa,piko)bepaald waaraan een product moet voldoen.
Natuurlijk krijg je als je loks besteld van 2 euro het stuk minderwaardig materiaal,maar dat is ook zo in belgie en nederland.
Nergens zit je voor 10cent op de eerste rij.
Samenvattend.
De chinese producten zijn als wij er voor willen betalen van zeer hoge kwaliteit (zie b.v de lenz loks)
wim

Peter

Mijn laatste aanwinst: de volledige "Rheingold" in tijdperk III uitvoering (blauw/beige) van Roco, bestaande uit zes rijtuigen.
Beide eloks, de "kasten" E10 en de "B?gelfalte" E10 in Rheingold kleuren had ik al een tijdje. De rijtuigen zijn prachtig van afwerking, en volgens mij het beste wat er op dit moment op de markt is. Zelfs de rijtuigen van Ade zijn niet beter. Ze zijn natuurlijk al wat jaren op de markt (die van Ade)
Zal nu de foto's eens moeten opzoeken (zwart/wit) van de reis die we met mijn ouders, vele jaren geleden, met deze trein hebben gemaakt tussen K?ln en Freiburg. (denk dat ik toen ong.17 jaar oud was)

@Wim:
Ik zou die Trix lok (s) niet bepaald een goedkoop 2 euro lokje willen noemen. Ze maken verd. veel lawaai voor zo'n dure loks. Ik heb zelf de baureihe 10 en 42.90 en daar moet ik geen geluidsdecoder in bouwen want daar hoor je dan toch weinig van. Enkel de nieuwere modellen die met een C-sinus zijn uitgerust zijn veel stiller.
Ik denk toch dat in in beide later een SB set inbouw. (70 euro per stuk)
Met vriendelijke groeten
Peter

ysbeer

Peter.
Natuurlijk heb je gelijk,ik geloof je graag dat die lok niet goedkoop is en veel lawaai maakt.
Maar daar ging het mij eigenlijk niet om,ik stoor mij aan het feit dat als iets uit china komt (of zelf maar iets met china te maken heeft)het dan wordt afgedaan als rotzooi.
DAt is absoluut ten onrechte,dat die trix lok (zoals zo veel trix loks)zo een herrie maakt,is niet de schuld van de chinesen,maar van de trix constructeur,of van de slordigheid waarmee trix de levering uit china beoordeeld.
Overigens betekend het duur zijn van trix helemaal niet dat men de chinees,wat prijs betreft ,niet heeft uit geknepen.
Voor mij behoeft trix al jaren niet meer.
wim

Peter

Tja Wim, je hebt ook gelijk. Het is niet omdat het uit China komt dat het minderwaardig is. Vele jaren geleden waren er ook modelspoorders die minachtend deden over Japanse modellen, maar die hadden dan blijkbaar nog nooit een model van Tenshodo of Akane in hun handen gehad, modellen die 30 ? 40 jaar geleden gemaakt werden. Die modellen van toen kunnen elke vergelijking met de modellen van Metropolitan, Micro-Metakit of Olaerts doorstaan. Wat ik bedoel dat mensen zich geen oordeel moeten vormen voor ze het model gezien hebben.

Maar wat Trix betreft: Zij zijn de enige die een baureihe 10 of 42.90 maken. Ik weet dat Rivarrossi ook een 10 heeft maar die is niet echt op schaal. (ja...de 42.90 is ook niet helemaal perfekt, de 10 trouwens ook niet)
Met vriendelijke groeten
Peter

pabe

citaat:
Geplaatst door ysbeer
[
DAt is absoluut ten onrechte,dat die trix lok (zoals zo veel trix loks)zo een herrie maakt,is niet de schuld van de chinesen,maar van de trix constructeur,of van de slordigheid waarmee trix de levering uit china beoordeeld.

Hoi Wim,

je hebt voor 100% gelijk [8D]  ... ik heb me verkeerd verwoord.  Het is inderdaad zo dat de eindverantwoordelijkheid, weze het nu de specs of de kwaliteitscontrole, bij Trix ligt, en niet bij de Chinese producent...
Ik zou me ook liever de blauwe BR03 van Roco aanschaffen, maar dat prijskaartje is echt wel boven mijn budget... ( 350 Euro voor 2-rail analoog)en hier is de Trix versie een mooi alternatief, enkel dus het motorgebeuren...  maar dat kan opgelost worden voor een schappelijke prijs door een Faulhaber ombouwset...
Sorry voor het misverstand [B)]
groetjes,  Paul

Xa4

Mijn nieuwste aanwinst is een m?rklin F7 Rio Grande en Twee open bakwagens van Dixie Line (verjaardagskado van vrouwtjelief[:X][:X][:X])

Foto komt nog...

Hier zijn ze dan:

wisselstromer

lang geleden dat ik hier nog eens iets kon bijzetten
ik heb de laatste maanden mn best gedaan

een FS wagon Type Y in grijze kleur van ACME  
3 TEE rood/beige wagons (abteil, grossraum en domecar) van Marklin
4 "schurzenwagons" bagage, 1/2de kl, 2de kl en een 1ste kl van Marklin
enkele goederenwagons van marklin
en een 39120 E10.3 Bugelfalte van marklin voor "slechts" 110eur op ebay
altijd een zeer knappe loc gevonden en aan die prijs kon ik hem niet laten liggen , hij bolt geruisloos (ja zelfs een marklin kan dat dezer dagen[:)]) en is piekfijn afgewerkt

nu is het weer genoeg voor ene hele tijd want
het geld groeit niet ......
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!

****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer