Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

Tom

Chris, die modellen zijn mooi strak gespoten. [:p]

Luc, prachtige modellen. [8D]
Tom

Jean

Luc,

Kun je wat uit de doeken doen over de rijeigenschappen en andere bijzonderheden van het treinstel?
Wat is de 'heimat' van het treinstel en welke revisiedatum heeft ie?
Sluiten de twee delen mooi op elkaar aan ?

Ben benieuwd,
Jean

modelbaanHO

De rijeigenschappen zijn voortreffelijk. Ik rijd analoog en zelfs dan kan ik het stel langzaam laten rijden ttz laten kruipen. Ook de max. snelheid is aanvaardbaar (niet te snel). De 2 bakken sluiten mooi tegen elkaar aan. Er blijft een spleetje van nog geen halve milimeter. De front en sluitverlichting brandt reeds voldoende bij een lage spanning.

Wat betreft de geschiedenis van het model:
Op mijn website staat bij "modellen --> Duitse modellen" (link onderaan de pagina) de vertaling van wat in de handleiding staat. De periode waarin het model kan worden ingezet staat ook daar vermeld.

Meer details vind je ook in een artikel dat in de uitgave van MIBA november 2007 werd gepubliceerd.

De juiste revisiedatum moet ik eventjes opzoeken (ik heb het model daarstraks terug in de doos gestoken).

Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

modelbaanHO

De revisiedatum die op het model staat is 31/10/1957. Ik heb wel het vergrootglas er bij moeten nemen. Dat heeft te maken met mijn ogen en niet met de kwaliteit van de opdruk: die is gewoonweg subliem.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Kees-Jan

Deze Roco V114:





Voor het geld een zeer fraai model. Goed gedaan Roco!

Kees-Jan

Michiel

Het enige storende is het hel-grijze onderstel, maar ik vermoed dat daar rap een kwast tegenaan gestreken wordt... Een mooi model op een bijzonder knappe baan!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Kees-Jan

Nee Saraan dat doe ik niet.

Deze vandaag in mijn eigen winkel gekocht:



samen met 5 van deze wagens:



Kees-Jan

ysbeer

Merk brawa of gutzold??Ik denk gutzold[8)][8)]
vooral die wagen is heel speciaal.
wim

Kees-Jan

De 119 is en G?tzold Wim.

De CSD wagen is er ??n van Piko uit de DDR tijd dus nog Oost-Duits speelgoed zonder NEM schacht maar dat vind ik minder belangrijk. Zo heb ik nog 250 goederenwagons staan (voor de verkoop).

Kees/Jan

Kees-Jan

Vandaag deze twee aangeschaft in mijn eigen winkeltje want ik vond ze zo leuk:

Een G?tzold BR 64 waar ik gelijk een decoder in gemaakt heb.







Deze Piko moet nog voorzien worden van een decoder (ws een Zimo 620 of een mx 63).

Kees-Jan

Xa4

dit is mijn laatste aanwinst:





heb al sinds kindertijd een zwak voor de brandweer (heb trouwens m?rklin leren kennen door kennissen uit duitsland die toevallig ook brandweermannen/vrouwen waren...)
Alweer nostalgie in de hobby[;)]

Xa4

poco loco

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Vandaag deze twee aangeschaft in mijn eigen winkeltje want ik vond ze zo leuk:



Deze Piko moet nog voorzien worden van een decoder (ws een Zimo 620 of een mx 63).

Kees-Jan




Toffe locotractor [:p]!
Maar waar geraak je die decoder kwijt???

groet, luc.

Kees-Jan

Luc,

Die kan in de cabine tegen het dak. Daar is ruimte namelijk tussen de bovenkant van de motor en het dak. De decoder zwart verven om zo het storende van de print weg te werken.

De stroomafname zal me meer zorgen baren denk ik (maar dat lossen we wel op met een externe batterij in de vorm van een condensator).

Kees-Jan

poco loco

citaat:
Geplaatst door Rees-Cees

Luc,

Die kan in de cabine tegen het dak. Daar is ruimte namelijk tussen de bovenkant van de motor en het dak.

Kees-Jan



Ik ken geen Zimo's of mx-en.
Die zijn dus (erg) klein?

luc.

Jean

Ja, die zijn klein (Miniatuur decoder Zimo 620: 13,5 x 8,8 x 2,5 mm), maar een K?hn N025 heeft vergelijkbare afmetingen. Deze laatste genereert evenzo fraaie rijeigenschappen, maar heeft minder instelmogelijkheden en is ook goedkoper.

Jean