Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

ysbeer

Dat probleem had(heb)ik ook de eerste serie Bmodel wagens deugt gewoon niet .
De koppelingsveer is verkeert vast gemaakt en daar door schiet de koppeling voorbij zijn nokken en daarna staat hij vast.
Klagen bij Bmodels helpt,je kunt de wagens omruilen bij de winkel waar je ze gekocht hebt
Als je opzij ten de de draaistelen aankijkt en je ziet het veertje van de koppeling bijna(of helemaal)horizontaal zitten dan is het de foute serie.
Het veertje hoort in de ketel schuin naar beneden te verdwijnen.
Daat zit al een gaatje.
Ik heb 2 van de zes wagens veranderd door de boven kant van de ketel er af te trekken,dan zie je het gaatje en het veertje.
Steek een stukje staal draad (1mm dik ongeveer) van binnen uit door het oogje van het veertje.
Trek het veertje in de ketel.
Aan de koppelingsbeugel moet het blijven zitten.
Leg het stukje staaldraad (spijker werkt ook)op de bodem van de ketel,zodat het veertje niet terug kan.
lijm de staaldraad vast op de bodem (ijzerplaat) van de ketel.
probleem over.
vragen, vraag
wim

Durango

Schitternde loc Evan. Is dit nu het pareltje uit Houten? Daar heb je een hele til aan gehad. (Wat weegt zo'n ding nu in schaal 1?)
Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

evan

Hoi Leon,

Dat is niet de loc van in Houten.  De loc in Houten was een G8.1 van Marklin die ik wil gebruiken voor te verbelgischen.

Deze is een KM1 die niet te vergelijken valt[:D].  De lok weegt een 7 a 8 Kg[:0]
Loopt soepel en heeft kogellagers.  Je duwt hem zo voort in vrije loopt.  Als je zonder geluid rijdt, hoor je hem gewoonweg niet.  Echt de moeite.

Groetjes[;)]
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Steam.N

Inderdaad een beauty, Evan.
En d?t mogen laten rijden op de kast in de living: de hemel op aarde [;)][;)]
Neem hem 's avonds mee naar de slaapkamer, dan kun je hem als wekker gebruiken [:D][:D][:D]
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

bollen neus

Binnengekomen een Roco 62732 NOHAB DSB MV1144, bordeauxrood/zwarte schildering.[:)]

Binco



De Luxemburgse zus van de reeks 13.
Voorlopig is zij het nog die de I11'en moet trekken [:D][8D]

ronny-vdv

Ook drie lokjes uit Zwitserland laten komen :




Volledig in metaal !

Ben er heel tevreden mee.

ronny-vdv
Mvg,

ronny-vdv

wisselstromer

zijn dit hag's of roco's ???
want die van hag hebben meestal geen imitatie machinekamer achter hun vensters
moest dit nu el zo zijn?
heb je daar een art nummer van want de mijne heeft deze niet

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

ERVIN

Niet direct mijn land, maar toch prachtige locs, ook erg mooi gedetailleerd.[;)]

ronny-vdv

Dit zijn loks van Rivarossi :
HR 2100 (1x BN 179 "Bern" + 1x BLS 171 "D?rligen")
HR 2058 (1x BLS 163 "Grenchen")

Deze loks zijn ook in wisselstroom te verkrijgen met als nrs. HR 2101 en HR 2059.

De eerste set HR 2100 is exclusief in Zwitserland te verkrijgen. HR 2058 is overal te verkrijgen, zolang de voorraad strekt, natuurlijk.

gr.

ronny-vdv

Mvg,

ronny-vdv

Kees-Jan

Hier ook weer iets binnen.

Klein maar fijn deze zogenaamde "Sik" van Roco.





Hier gaan we eens twee Krois digitale koppelingen in zetten en een werkend zwaailichtje in bouwen.

Kees-Jan

Johnnytrein

Mijn nieuwste aanwinst vandaag gekocht op ebay. foto komt niet van ebay "http://www.johanvoermans.nl/index.php?act=viewProd&productId=1035" Prijs was ook veel lager.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Durango

Narrow Gauger pur sang HoN3, HO, On30
Grtz,
Leon
Team Mitropa ( www.teammitropa.nl )

janjozef

Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Johnnytrein

Ik betaalde slechts 269,90 maar inderdaad nog veel.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about