Nieuws:

Nu in MSM 249 PRAKTIJK: Beladen van ouderwetse goederenwagens: buizen en langsliggers * Terminus: de baan, deel 4

Hoofdmenu

Uw nieuwste (niet Belgische) nieuwe aanwinst

Gestart door Jean, 16 september 2007, 10:12:41 AM

bollen neus

Mijn buitenlandse aankoop is echt geen aankoop, ik heb gratis een boek opgestuurd gekregen uit Denemarken met allemaal MX en MY NOHAB modellen ook al wat oudere schilderingen om nog wat "inspiratie" eventueel op te doen om een keuze te maken voor de volgende modellen ta kunnen maken, met dank aan de auteur voor deze "priv?" foto's te willen bundelen en gratis te willen verzenden naar hier .  Het enigste wat deze persoon verlangt is dat ik regelmatig de vorderingen en de gemaakte modellen doorzend naar hem.[:)]

jacques timmermans

Vandaag aangekomen: een model van de Bundesbahn 97.1 ex bayerische Gattung PtlZ 3/4 van Micro-Metakit in schaal 0. De afkorting PtlZ staat voor: Personenzugtenderlok mit Zahnradantrieb.

De lok kan zich zowel door zuivere adhesie als ook door middel van twee in het midden van het onderstel gepositioneerde tandwielen en een tussen het spoor aanwezige tandheugel verplaatsen.
Het leuke hierbij is, dat net zoals bij het voorbeeld, de Heusinger schuifbeweging van de drijfwerken zich met een verschillende snelheid bewegen.
Bij het voorbeeld kon de lok met behulp van de tandwielen en tandheugel een maximale stijging van 71 promille aan! Dit was het steilste stuk van het traject tussen Wegscheid en Obernzell, waar de loks tot aan het begin van de zestiger jaren de dienst voorzagen.

Jacques Timmermans



Paulogic

Waar vind je die mooie loc... Heeft die geluid ?? of kan dit voorzien worden?

mvg,
Paul(ogic)

jacques timmermans

Paul,

deze loc werd een tijdje geleden op ebay Duitsland aangeboden,  waarop ik het hoogste bod heb uitgebracht en zodoende in mijn bezit heb gekregen.
Van deze locomotieven zijn in het begin van de jaren negentig door Micro-Metakit een honderdtal in drie versies (L?nderbahn, DRG den DB) gebouwd. Omdat het digitale tijdperk toen nog in zijn kinderschoenen stond, is de loc nog als gewone analoge versie uitgevoerd; Naderhand zal ik de loc zelf van een (geluids) decoder voorzien.

Jacques Timmermans


Peter

Prachtig, prachtig Jacques.
Droom al jaren van dit model (betaalbaar)  in H0
Spoor 0 heeft toch een zekere uitstraling die je met kleinere schalen moeilijker kan bereiken.
Met vriendelijke groeten
Peter

wisselstromer

laatste aanwinst
vandaag met de post aangekomen
brekina MB 0305 stadsbus van de Hamburgse vervoersmaatschappij
met marklin reklame op
zal ooit wel eens verberlijnt worden
het model is van brekina maar excl gemaakt voor stadt im modell

wim
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

Steam.N

Twee leukertjes voor een projectje dat in mijn hoofd speelt.  
Maar eerst de andere dingen waar ik mee gestart ben afwerken [;)]

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Steven 1/43 modelling

Hallo, voor de bouw van een klein baantje in Tijdperk 1 materiaal.
nu nog een geschikte stomer vinden [;)]



groeten Steven

Kees-Jan

Een DB bagagewagen:



Gevonden bij een winkel in Vlaardingen waar een soort van bekende modelspoorder (dat bleek later en kende hem niet) de wagen aan me verkocht.

Bedankt voor de service Kris? Krist? of was het nou Chris?

Kees-Jan

Chris

Ha ! [:D]
Het was prettig kennis met u te maken [:o)]

Ikar

 

Sicco

@Chris & Rees-Cees: stelletje grappenmakers [:D]

Chris


Kees-Jan

Deze Piko kwam Duisterhuizen binnen rijden:







Kees-Jan

Steam.N

Opnieuw een loc voor een van mijn volgende projecten.
Loc rijdt op dit ogenblik niet meer, maar dat komt wel goed.



Mooi model, zo'n BR-003
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }