Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Fontein testje

Gestart door belair, 03 mei 2007, 22:09:15 PM

belair


Tom

Maneken-pis in miniatuur. [:p]
Tom

belair

Een kleine update van de bezigheden.



Er is nu een standbeeld op de fontein geplaatst en onze Louis is ook komen kijken. De grote waterbak is gevuld met water en is aan het uitharden.
Ik wacht nu nog op enkele stukken die ik besteld heb.
mvg
Luc

jean-luc

De Louis ziet er nog altijd gezapig rustig uit.
Goed bezig zou ik zeggen Luc. Altijd verstandig om de zaak eerst te laten drogen en uitharden. [:p]

Mannen hebben jullie de das en de broeksriem van Louis al gezien ? Eens goed kijken naar de eerste foto's. Belair (Luc) heeft die ook zelf geschilderd hoor. [:D]

Groeten, Jean-Luc

Kedeng Kedeng

Ziet er mooi uit Luc,
Denk wel dat je inwoners blij zullen zijn met hun monument(en) [;)].

Gerolf

citaat:
Geplaatst door belair
Ik wacht nu nog op enkele stukken die ik besteld heb.
Ik heb zo'n vermoeden bij welke handelaar ... //www.leds-buy.nl ? [;)]
't begint er goed uit te zien, Luc. Die Duitser met zijn punthelm misstaat niet, tenzij je dit standbeeld in de IJzervlakte wil neerpoten [:D]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Klopt Gerolf, ik vermoed dat het vrijdag zal binnen komen, hoop ik toch.



Hij heeft er de vlag al bij gekregen. Beetje fantasie.[^]
mvg
Luc

hobbyist

Nu nog het manneke groen verweren ( oud koper ) het is werkelijk prachtig

belair

Verweren komt na de stukken die ik besteld heb, ik denk dat ze maandag wel zullen binnen komen.
mvg
Luc

belair

Ondertussen is mijn materiaal die ik besteld had vandaag binnen gekomen.

De stralen water zijn nagebootst met lichtgeleider van 0,75mm. Het water in de fontein is gemaakt met een lijmpistool.
De lichtgeleider plooien gaat zo maar niet en moet daarom eerst eventjes in kokende water gedompeld worden en dan geplooid worden zonder verdere problemen.



Onderaan het fonteintje werden de lichtgeleiders tesamen gehouden door krimpkous. Daarna werd een led er tegenaan gezet met een grotere diameter van krimpkous. Wel op letten dat de led tegen de lichtgeleider zit om het maximum aan licht door te geven.





Ik hoop met deze foto toch iets van de lichtopbrengst te kunnen weergeven.



mvg
Luc




Gerolf

Best een mooi fonteintje, Luc! Het water is zeer goed geslaagd, vind ik.
E?n vraagje? Waarom wordt die soldaat zijn kruis verlicht [;)] [:I]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ysbeer

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Best een mooi fonteintje, Luc! Het water is zeer goed geslaagd, vind ik.
E?n vraagje? Waarom wordt die soldaat zijn kruis verlicht [;)] [:I]


Dat zie je verkeerd.
Het vuur wordt hem aan de schenen gelegt.

wim ysbeer

belair

citaat:
Geplaatst door Gerolf_Peeters

Best een mooi fonteintje, Luc! Het water is zeer goed geslaagd, vind ik.
E?n vraagje? Waarom wordt die soldaat zijn kruis verlicht [;)] [:I]



Dat is voor Tony, die verwijderd altijd een lid (draadje:"spammen"), om ze eens in het daglicht te zetten. [:D][:D]

Neen, Gerolf, het manneke staat niet mooi in het licht, dat moet nu nog aangepast worden. Misschien zou een wit kleur licht beter zijn ook.
mvg
Luc

thalysken

Luc, ik vind jou fonteintje heel goed gelukt. Juist nog dat mannetje ietwat achteruit zetten en misschien een wit ledje plaatsen. Maar dat is persoonlijk h?. Dan zou het er echt mooi en prachtig uitzien.

Met vriendelijke groeten,
Thijs

belair

Het manneke heeft een klein stapje achteruit gedaan, misschien op de foto niet zo goed te zien maar toch een duidelijke verbetering.



mvg
Luc