Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Fontein testje

Gestart door belair, 03 mei 2007, 22:09:15 PM

belair

Ik ben gaan kijken en in dit soort verf was er geen zilververf beschikbaar, anders moet ik over gaan naar olieverf.
mvg
Luc

belair

Een kleine test met wat zilververf, het geeft een beter resultaat moet ik wel zeggen.
Normaal kan dit niet met twee soorten verf maar ik heb het nu geprobeerd alleen maar voor het kleurverschil. Het modelletje zal toch waarschijnlijk nooit op mijn baan komen.



mvg [;)]
Luc

Havoc

citaat:
Normaal kan dit niet met twee soorten verf


Die snap ik niet, wat bedoel je daarmee?

Waarom niet op je baan zetten? Al was het in een hoekje. Met wat (groen?) stilstaand water erin. Je komt zo veel fonteintjes tegen. Ze werken niet meer en er zit wat regenwater in de bak.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

belair

@Johan,
Ik bedoel acryl verf en olieverf. Gaat niet met elkaar. Ik zie ondertussen dat de ene verf op de andere inwerkt. Morgen zal ik het verwijderen en opnieuw verven.
mvg
Luc

Gerolf

Ik heb hier zilveren acrylverf: "ATSF SILVER" van POLLY Scale (F414143)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

belair

Het zijn precies dezelfde flesjes als die van "Model Master" zo te zien, maar het kleur is niet echt zilverkleurig als de Revell kleuren of heb ik het mis?
mvg
Luc

martintje

ik zou die waterstromen eraf knippen en opnieuw beginnen.
Als ik al zo'n ding zou willen hebben, dan zou ik Velpon alleslijm neem.
deze droogt snel en blijft transparant.
geoon het flesje op zijn kant leggen en de ijm eruit laten lopen en op laten drogen.
Als je dit 4 keer doet heb je een opgedroogd, vervormbaar straaltje water.
De bodem van de fontein wat inkleuren en daar ook de lijm in laten lopen en laten drogen.
Het is maar een idee, ik heb hetzelf nog niet beproefd [:)] maar de potjes lijm liggen bij mij meer op hun kant dan dat dze netjes staan, dus ik heb al liters opgedroogde waterstralen weggegooid [:I]
Mvg Marty

belair

citaat:
Geplaatst door martintje

ik zou die waterstromen eraf knippen en opnieuw beginnen.
Als ik al zo'n ding zou willen hebben, dan zou ik Velpon alleslijm neem.
deze droogt snel en blijft transparant.
geoon het flesje op zijn kant leggen en de ijm eruit laten lopen en op laten drogen.
Als je dit 4 keer doet heb je een opgedroogd, vervormbaar straaltje water.
De bodem van de fontein wat inkleuren en daar ook de lijm in laten lopen en laten drogen.
Het is maar een idee, ik heb hetzelf nog niet beproefd [:)] maar de potjes lijm liggen bij mij meer op hun kant dan dat dze netjes staan, dus ik heb al liters opgedroogde waterstralen weggegooid [:I]



Zeer goed tip, ik heb gisteren avond eens wat transparante Pattex laten lopen in de waterbak en het resultaat is zeker bevredigend te noemen. Ik maak vandaag een volledig nieuwe met de nieuwe tips die ik gekregen heb.
mvg
Luc

belair

Ondertussen ben ik aan een nieuwe fontein begonnen. Ik moet nu wachten op de droogtijd van de verf voor ik verder kan.


De onderdelen die voorlopig nodig zijn. Een ring van ongeveer 5mm hoogte uit een afvoerbuis van 40mm gezaagd. Een O-ring die op de ring past en een nieuwe afgedraaide fontein uit aluminium. Een stukje plasticard van 1mm (prijslijst uit caf?)

De ring is vastgezet op de plasticard en de o-ring is erop geplaatst met secondenlijm.

Het"beton" heeft een laag verf gekregen.

Een zilverkleurlaag is aangebracht, nu wachttijd.

mvg
Luc

Havoc

Ik vind de verhouding bak-fontein een stuk beter bij deze.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

belair

En het zal nog verbeteren Johan.[;)]
mvg
Luc

railman56

inderdaad, dit ziet er veelbelovend uit
de verhoudingen zijn perfect
als de rest ook zo goed zal zijn, dan wordt dit alweer een kaskraker[:D]
marc
wat is het fijn om een beetje kind te zijn

belair

Iemand al op de gaatjes in de fontein gelet? Raadseltje wat ik daar zal mee doen, afwachten.[}:)][;)]
mvg
Luc

hobbyist

Dat wordt toch geen echt fonteintje, h?, zo ??ntje met een klein pompje uit de doos van Faller of Kibri.

Gerolf

De gaatjes had ik ook al gezien. Mijn gok - of tip: Een stukje glasvezel in een boogje eruit laten komen en in je pattex-water laten landen/uitharden. Een ledje verlicht de waterstraal ... [8D]
Bovenop je fontein nog een N-figuurtje ... of misschien juist schaal S of O of ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw