Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Is this the end ?

Gestart door dani, 03 september 2024, 10:23:51 AM

dani

Modelspoorders,  jullie hebben ongetwijfeld gemerkt dat ik al een hele tijd niet meer actief ben/ was op dit forum.
Tot vreugde en groot jolijt van een aantal ongetwijfeld, tot spijt van de enkeling .

De modelspoor hobby ligt al een ruime tijd helemaal stil en ik ben begonnen met het afbouwen van "de infrastructuur" zowel de H0 baan op zolder als de LGB in de tuin
Het zal even duren voor alles in dozen en bakken zit (na de afbraak) en er zal wel "iets" over gehouden worden maar het gros van mijn materiaal en materieel staat nu gewoon lusteloos en doelloos stof te vergaren.  Mijn voorraad electronica componenten en Arduino materiaal, mijn Ecos, boosters, en ander digitaal spul, het is allemaal werkloos en "kastvulling" geworden.

Gezien mijn "verzamelaarsvirus" heb ik wel een serieus arsenaal bij elkaar geschraapt over de afgelopen 12 jaar of zo.  Maar ik kan het niet over mijn hart krijgen om een opkoper te laten komen die me een  aalmoes betaalt voor dat (vaak wel dure) materieel en er dan woekerwinst op maakt.  En ik heb ook geen dringende nood aan het geld, maar evenmin de goesting en energie om particulier en via tweedehandssites alles te verkopen want de funbieders en tijdverkwisters aldaar maken het heel onaangenaam, zeker als je honderden items wil verkopen.   

ENfin, long story short, ik denk dat ik de modelspoorwereld bij deze even laat voor wat het is. 
Het is mooi geweest, ik heb veel geleerd, ik heb voor mezelf enkele leuke projectjes kunnen doen
en zaken realiseren maar door omstandigheden en deels om gezondheidsredenen ga ik nu even andere
paden bewandelen.

Het ga jullie goed en wie weet ooit keer ik misschien nog wel terug. 
Ik behoud voorlopig nog wel mijn account en verbrand geen bruggen   
(behalve diegene die ik in het verleden al heb opgefikt, al dan niet met hulp van anderen)


Dani
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

ACFI

Dani,

godspeed.

En je weet het is een hobby met veel her-beginners en zelfs her-her-beginners.

ACFI

raf

alee jong da meende nie hé
met wie moet ik dan op sommige ogenblikken in de knoop liggen
maar ik begrijp het modelspoor heeft bij mij ook 30 jaar stil gelegen
en daar een ford collega die een defecte loc had wilde ik die na herstelling laten rijden
de sporen lagen onder een laag stof en dan de goesting terug opgepakt
eigen loc's uitgepakt en eens laten rijden

laat nu en dan nog eens van je horen hé

gr raf
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

janieburton

Dani, het beste bij het bewandelen van de nieuwe paden!



 


Floris

och, dat je na zoveel jaar die ellendige treintjes eens wat leuks wilt doen lijkt me wel gezond eigenlijk. :P

Metpetergaathetbeter

dilemma's ? Wie heeft ze niet ? Het mooiste houden en ja het onmogelijke toch doen.

the struggle in dilemma's is prachtig verwoord heel lang geleden en nog altijd klinkt het innemend ! https://www.youtube.com/watch?v=ZeMlQEWEg2Q




henry

Succes met alle nieuwe dingen die je gaat oppakken.

Stieven76

Veel succes Dani! Er is nog zoveel meer te beleven.