Nieuws:

Nu in MSM 259 BANEN: Oostende anno 2005 by MSKK * Verviers in 1955: stedelijk vervoer en spoorwegen * Het Rijk van Nijmegen * Sehr-am-Üzant * Karakura * Wolfstatt * Noirmont-en-Retz

Hoofdmenu

Bouw nieuwe baan RhB Station Davos-Dürrboden

Gestart door Hollandserhbfan, 05 december 2023, 11:24:37 AM

mahtoska1

Hollandserhbfan

Dag Pieter,

Dank voor je bericht, graag gedaan en ik blijf detailfoto's delen.
Groet Aad

Hollandserhbfan

Hoi Allen,

De details worden steeds kleiner in Davos- Dürrboden en mijn vaardigheid daarin steeds slechter. Wat een priegelwerkje. Ik heb het over de Gleissperre van Weinert. Wordt nu met een pincet geopend.

Maar al met al is het een leuk detail. Niet functioneel, maar het ziet er leuk uit. Daar gaat het uiteindelijk om.

Groetjes Aad

Hollandserhbfan

Hallo Allemaal,

Even een aardig doorkijkje.

Gewoon een aardige foto en test of het ging. Het ging.

Groet Aad

Hollandserhbfan

Hallo Allen,

Het is alweer even geleden dat ik iets kon melden vanuit Dürrboden. Nu is het weer een keer zover dat ik een activiteit kan melden. Verwacht er niet teveel van. Ik had nog een wegwijzer van Swiss Modell Rail liggen, welke je met zelf aangeleverde tekst kunt (kon) bestellen. Het is een klein, maar best belangrijk detail. Het geeft weer een beetje CH sfeer weer en dat is de bedoeling.

De wegwijzer.

Tot zover. In mijn Chiavenna draadje heb ik nog wat meer werkje getoond.

Tot de volgende bijdrage.

Groet Aad

Hollandserhbfan

Hallo Allen,

Het ontspoorblok in het bouwtreinspoor is nu ook gereed en gemonteerd.

Tevens wordt er op de pendellijn tussen Davos en Dürrboden af en toe een stoomrit ingepland. Helaas  kan ik geen originele Stoomlok van de RhB (BEMO) gebruiken. Deze zijn niet geschikt voor H0e. Dus een beetje vergelijkbare lok in H0e gezocht. Zie hier het toch ook wel leuke resultaat.

Tot zover een korte update van wat er gebeurd op mijn (af en toe te warme) zolder.

Groet Aad 

Hollandserhbfan

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat ik een bijdrage heb geplaatst in dit draadje, maar dat maak ik nu goed. Gisteravond hebben we de achtergrond (250x 110 cm) gemonteerd. Hij moet nog wat gladtrekken door het hangen, want er zijn nog wat hobbels.

Je merkt wel direct de dieptewerking.

En zo ziet het er als overzicht uit, als je mijn zolder opkomt lopen, Verpest de illusie wel wat. ;)

Tot zover Dürrboden, mocht het koel blijven, zoals nu, dan ga ik vol stoom bouwen aan Chiavenna. Tot dan.

Groet Aad