Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

10de Modelspoor Expo 2024

Gestart door ceuleer, 15 april 2023, 15:09:03 PM

Michael

Morgen volgen de foto's, dit was een top beurs, mooie banen, ruim opgezet waardoor het niet zo druk leek, maar het wel was. Leuke mensen ontmoet, helaas ook wat mensen gemist (Evan, die stand stond steeds overvol toen ik er langs liep, Martin was de hort op toen ik bij zijn stand was, later heel even de hand geschut maar geen tijd meer voor een gesprek), ik was op zoek naar de stand van Kit Nord, maar die bleek afwezig. Gelukkig ook een paar heerlijke biertjes kunnen drinken ruim voordat ik weer in de auto stapte.
Oktoberhallen mogen wat mij betreft vaker gebruikt worden.
En dus ook dank aan de organisatie die dit voor ons als bezoeker mogelijk maakten.
Expo 2025 staat reeds in mijn agenda.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

doomslu

Hey Michael, ter info: Lazlo (van Kit Nord) had af te rekenen met pech op zaterdag toen hij op weg was naar Wieze. Helaas had hij ook geen vervangwagen op zondag... Jammer.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Citaat van: doomslu op 01 oktober 2024, 19:10:25 PMHey Michael, ter info: Lazlo (van Kit Nord) had af te rekenen met pech op zaterdag toen hij op weg was naar Wieze. Helaas had hij ook geen vervangwagen op zondag... Jammer.

Erg jammer maar dan maar via internet bestellen.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Hollandserhbfan

Hoi Allen,

Misschien wat Mosterd na de maaltijd, maar ik wil alle personen die de afgelopen Beurs in Wieze hebben georganiseerd een heel erg groot compliment maken. Het was mijns inziens een geweldige beurs, met mooie modelbanen en leuke "handel". Mijn complimenten :D . Ik kom graag de volgende keer weer.

Groet Aad

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Michael

Zoals beloofd hier wat foto's

MSM expo 2024
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Tothebeach

Het was een fijne beurs met veel aanloop. Op het hoekje bij het cafetaria zat ik een demo te geven (huisjes van karton), al had ik beter de natuurstenen huisjes als demo kunnen gebruiken. Daar kreeg ik vrij veel vragen over. Leuk was dat ik op tafel niveau aan het bouwen was, waardoor ik veel kinderen heb zien langskomen. Daardoor kon ik hun goed  aanspreken.

Aan rondlopen ben ik niet toegekomen. De foto's die ik heb gemaakt zijn van vrijdagmiddag, tijdens de opbouw en misschien een paar van zaterdagochtend.

Nog wat plaatjes en andere tekst is te lezen op mijn blog

Groet,
Michel

Hollandserhbfan

Hallo Allen,

Geen idee of dat Bedrijfsgevoelige info is, dat zou kunnen uiteraard en dan geen probleem met niet reageren.
Maar ik ben altijd wel geïnteresseerd hoeveel bezoekers er zijn geweest in Wieze.
Ik herinner me de "gouden" tijden van Köln en Dortmund met meer als 100.000 bezoekers. Dat zal Wieze niet gehaald hebben denk ik zo, maar recente cijfers van Dortmund 2024 tonen 61.000 bezoekers. Trend dalend en daar zijn de bekende redenen voor. In Wieze zag ik trouwens toch ook veel jeugd.

Groet Aad     

Metpetergaathetbeter

deze en de door U vermelde zijn beurzen van verschillend kaliber.....Deze was een gezellige beurs, die andere zijn veeleer veel groter en veel zakelijker

Hollandserhbfan

Hoi Peter,

Klopt, het zijn totaal verschillende beurzen. Maar het gaat mij meer om de helaas dalende trend van bezoekjes aan deze beurzen.
En ik ben naast Modelspoor hobbyist ook gewoon nieuwsgierig ingesteld ;D .

Groet Aad   

Metpetergaathetbeter

hier vond ik de gevraagde ingangsprijs terecht, bij anderen vraag je je af waarom dient er betaald worden om iet te kunnen kopen ?

Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 oktober 2024, 12:49:18 PMhier vond ik de gevraagde ingangsprijs terecht, bij anderen vraag je je af waarom dient er betaald te worden om iets te kunnen kopen ?

Misschien wel een beetje logisch dat er entreegeld gevraagd wordt om de kosten te helpen dekken?
Sommige clubs moeten een zaal huren om iets te kunnen organiseren....
Ik moet je er wel gelijk bij geven als een louter verkoopsbeurs georganiseerd wordt door een (niet nader vermelde maar door ieder gekende) tweedehandsverkoper.
Ik ben op dergelijke verkoopsbeurzen indertijd weggebleven, louter uit principe.

;) 

rgp

Aan diegene die overal "vragen" bij hebben, een gouden gratis tip: organiseer eens zelf iets.

Roland

Koen

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 oktober 2024, 12:49:18 PMhier vond ik de gevraagde ingangsprijs terecht, bij anderen vraag je je af waarom dient er betaald worden om iet te kunnen kopen ?

Peter, als je hoort welke bedragen er gevraagd worden voor een zaal, lijkt mij dit normaal. Over Orléans heb ik het bedrag horen vallen van 380.000€  :o . De standplaatsen ging richting 3000€. Dan mag je al heel veel verkopen om dit rendabel te maken. Uiteindelijk probeert men dan een deel te recupereren via het inkomgeld. Anderzijds was de prijs daar slechts een kleine 10€. Dan mogen we niet klagen, zeker  :) .

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Hollandserhbfan

Dag Roland,

Ben ik helemaal met je eens. Het kost geld, moeite en hopelijk brengt het genoeg op.
Je ziet het momenteel aan de Kleinserie Beurs in Bauma (CH). Vroeger de plek war je voor de CH Hobby aankopen moest zijn. Helaas ieder jaar minder deelnemers en daardoor steeds minder relevant.   Ben er vorig jaar nog geweest. Toen was het nog net de moeite waard en kon ik nog enkele zaken kopen. Jammer maar helaas.  Bauma heeft nu voornamelijk nog deelnemers  voor de grotere Sporen (Spoor 0, Spoor 0m).
Wat de Modelspoor Expo 2025 betreft,ik ben er volgend jaar in Leuven in ieder geval bij.

groet Aad