10de Modelspoor Expo 2024

Gestart door ceuleer, 15 april 2023, 15:09:03 PM

Koen

Ik ben benieuwd! Vandaag net terug van een fantastische beurs in Orléans 😋. Morgen kom ik naar Wieze😊.
Tot morgen.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

Jurgen

Het was weer een mooie beurs!
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Thommy

Mooie beurs. M'n dochter vond het ook wel tof om mee te komenen op de stand een huisje te bouwen
Greetz

Thommy

Lijn50

Het was een heel leuke beurs met veel mooie banen.
Ter plaatse besefte ik hoe zeer ik het gemist heb de vorige jaren.
Met dank aan de organisatoren en deelnemers.
Groetjes
Philippe

doomslu

Vandaag alweer de laatste dag met ook de bekendmaking van de winnaars van de wedstrijden.

Kom zeker langs!

Profiteer van het zondagnamiddag tarief van € 10! Vanaf 14 uur.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

krispy

Was een prachtige editie , veel mooie banen gezien .
Voor mij was dit een top editie , ik vondt dat ze echt boven de andere edities uitstak door de kwaliteit van banen en niet teveel verkoopstanden , deze maal was echt de nadruk op banen en ni verkoop .proficiat aan de organisatie
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Paulogic

Inderdaad, mooie beurs.
Pro :
- Locatie (maar dat is persoonlijk want heel dichtbij voor mij)
- Catering : met 2 bars en mooie keuze uit lunch en snack - Top
- Ruime zaal en prima verlichting. Mooie brede gangen dus er is nog plaats voor meer.
Contra :
- Parking zou groter mogen. Om 11 uur stonden we al op straat aan te schuiven. In de nabije
  buurt zijn de plaatsen vrij snel opgesoupeerd, veronderstel ik.

Ik wou nog enkele mensen spreken maar wegens allemaal druk bezig en mijn rug die het tijd vond
om naar huis te gaan, zal dit dan voor een volgende keer zijn !
Dus Luc en mede organisatoren. Sorry.
mvg,
Paul(ogic)

Koen

@Luc en Guy,

Dit was een fantastische editie! Vele mooie banen, gezellige gesprekken, goede catering, ... en een betere en gezelligere locatie dan de Brabanthal (ook al is dit minder toegankelijk dan Leuven).
Ik kan nu vergelijken met Orléans en deze expo moet zeker niet onder doen voor Orléans, in tegendeel. De gezelligheid spatte er vanaf!
Ik kijk al uit naar de volgende editie 😊.
Een dikke proficiat aan alle organisatoren.

Groetjes,
Koen
Nooit te oud om te leren

warre.ls.models

Dit was zeker een topeditie met veel (nieuwe) banen. Wij gaan naar veel beurzen en dien hier niet zo lang over. Maar bij deze beurs hadden we tijd tekort.
Treinfotografie
Modelbaan tijdperk IV V nmbs/sncb
Favo loc = hle2748

Jappy

Het weekend zit er weer al op. En wat een weekend! Fantastische expo, het was duidelijk dat de goesting er in zat!  :D

Pluspunten:
- Geweldige selectie banen én ruimte om ze te bekijken. Ik ben echt meerdere keren terug gegaan naar Bouy-à-Bèze, zonder twijfel m'n absolute favoriet deze expo.
- Goede verhouding verkoop en tentoonstelling
- Leuke demo's gezien en toffe mensen gesproken.
- Catering. Zéér goed geregeld en ging vlot!

Dingen die wat minder waren:
- Parking was precies inderdaad zeer snel vol, ik had het geluk er al om kwart voor 10 te zijn maar moest precies niet veel later worden.
- Niet echt een kritiek, maar puur persoonlijk vond ik de Brabanthallen aangenamer, centraler gelegen en makkelijker bereikbaar. Maar ik ben er geraakt, dus als het de volgende editie weer hier zou zijn, geen probleem. Zie dit dus eerder als mijn ervaring en geen kritiek op de expo zelf.  :)
- Verder niets!!

Ik kijk al uit naar de volgende editie!  ;D
Schaal H0, vooral schaal N. Liefhebber van stoom, diesel en alles wat obscuur en moeilijk te verkrijgen is...

Stoker bij de Miljoenenlijn

doomslu

Jappy, alle commentaar is welkom. Hieruit kunnen we enkel leren en iedere keer weer proberen om het nog beter te doen.
Laat maar komen!

SuSke

Ik heb genoten van een leuk weekend.
De mij onbekende banen hebben mijn aandacht gekregen, verder gewoon veel gekletst met de bouwers en met de geinteresseerden aan de MTD demo-stand.
Zoals de laatste tijd meer het geval is, geen enkele foto gemaakt  :-[

Bizar was de houten vloer, die ons soms wel eens parten speelde wanneer mensen op de verkeerde plaats trapten. Dan zat er toch veel beweging in.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

FSHBWL

Hi everyone,

Sorry, I can't speak or write Dutch (but read it) and I hope it's ok to post here in English. I'm new to this forum and just wanted to say that I went to the Expo in Wieze yesterday.  I absolutely loved the exhibition - high class layouts throughout, and as a Zscale modeler I was happy to see Pieter Willems's and Jan Van Casteren's Booischot Statie - a really fine example of what one can do in Zscale.

There were so many fantastic layouts, but what really blew me away was Le Bassin - just wow!

Below a video with some of my impressions from the exhibition - very incomplete, but I just did not have the time to film everything.

Cheers,

Christoph

rgp

Maandagmorgen,

t is weer voorbij die mooie expo.

Vanuit Zuid Frankrijk heb ik de stijging van de adrenaline van de deelnemers naarmate de grote dag naderde kunnen voelen.  Ze zijn niet ontgoocheld geweest en hebben enorm genoten.

Ook de toeschouwers waren onder de indruk van het getoonde en kritiek bleef achterwege.

Een topeditie en hop naar de volgende.

Een vraag blijft daaromtrent open: Zijn de organisatoren ook tevreden ?  Waren er genoeg toeschouwers ?  Die vraag stel ik omdat ik een beetje verrast ben als ik de foto van zaterdag om 14u45 zie, het eigenlijk geen drukste van jewelste is.

In ieder geval een heel dikke pluim voor de organisatoren !

Roland

doomslu

De organisatoren zijn heel tevreden. Er was een mooie opkomst. Het was super druk op zaterdagmorgen. Onze duizendste bezoeker kwam kort na 11 uur binnen!
De foto is genomen rond 15 uur. Toen was de grootste druk wat weg (ook voor mij, zodat ik tijd had om snel wat foto's te nemen en te posten). Er zaten toen ook heel wat mensen in de beide cafetaria.