ÖBB smalspoor in het Waldviertel.

Gestart door Hollandserhbfan, 11 april 2023, 14:46:39 PM

Stieven76


Hollandserhbfan


Hollandserhbfan

Hallo Allen,

Lang geleden, ergens in 2023 ben ik begonnen met dit draadje over mijn ÖBB smalspoor baantje in het Waldviertel.  En ik heb heel lang niets gepost in dit draadje. Maar ziet ;) , er is wel degelijk gebouwd in de afgelopen maanden. Verwacht geen grootse veranderingen of aanvullingen. Daarvoor is het motief van deze modelbaan te simpel en te eenvoudig. Klein, maar fijne modelbaanwerkzaamheden.

Wat extra details en groen, een achtergrond (van PE-Ard) zorgen dat de modelbaan langzaam aan gereed komt. En ik weet het, men zegt een modelbaan is nooit af, maar soms is de spreuk : Minder is meer" zo gek nog niet. Ik wil nog wissellantaarns en wat preisermensen neerzetten. Daarna is het wel gereed denk ik.


In het Fidlle Yard begint het allemaal. Dit is de grote, wijde wereld. In dit geval Station Zwetll, waar dit ÖBB baantje aansluiting zou hebben gehad op het normaalspoor.


Overzicht over Guttenbrunn. Het goederenverkeer was midden jaren 70, de periode waarin mijn modelbaantje gesitueerd is, nog vrij groot. Er wordt gebruik gemaakt van Rolwagens.


De rolwagens zijn van ROCO.



afbeeeldingen



Tot zover de laatste stand van zaken in Guttenbrunn. Indien het weer meewerkt (dus koelte op zolder), bouw ik komende weken de laatste details op deze mini modelbaan. Ik hoop dat resultaat snel te kunnen tonen.

Fijne zomer- en vakantie tijd en tot gauw.

Groet Aad



mahtoska1

Je hebt een zeer mooie baantje gebouwd. Ik ben benieuwd naar de verdere detaillering.

Hollandserhbfan

Hallo Pieter,

Dank voor je reactie. Ik ga er nog wat kleine details aan toe voegen, maar dat zal zeer bescheiden zijn. Ik zal ze tonen zodra het gereed is.

Groet Aad

Tothebeach

Tof resultaat, het oogt heel herkenbaar, kneuterig Oostenrijk.
Wat zonnig, dat wel. ik ken Oostenrijk alleen maar nat ;)

Groet,
michel

Hollandserhbfan

Hoi Michel,

Dat had ik met het Zwarte Woud, een keer geweest, hele week regen. Maar tussen 1977 en 1981 zijn we elk jaar naar het Steyertal en Waldviertel geweest en eerlijk gezegd was het meestal erg mooi weer daar.  Maar de LED lampjes strips geven een zonnig resultaat  ;D
Fijne zomer, met hopelijk mooi zonnig weer.
 
Groet Aad