Bypass Junction, een Amerikaanse modelbaan in N

Gestart door RobVille, 12 juli 2022, 19:28:10 PM

RobVille

Ter afwisseling maar weer eens aan het landschap gewerkt. Een aantal, oude sporen, die niet meer gebruikt worden, op advies van een forumlid laten liggen en laten opgaan in het landschap.

Traject 1 -->>

Traject 2 -->>

Rob

I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

Herwig

vooral die  "2"  is een geslaagd hoekje geworden, alsnog ....

RobVille

Inderdaad! Verder met de bouwbeschrijving. Begonnen met het plakken van de rails op de kurkstroken.

Rob
and

RobVille

Nog wat foto's van dit hoekje. Nu met treinen op beide niveaus.

Rob
and

RobVille

Bij het verder plakken van de rails weer een probleempje. Voordat ik verder kan moet ik toch weer het landschap onder en in de omgeving van dit bruggetje over de wadi aanleggen. Verder afwerken gebeurt later, zoals het gieten van het "water". In principe hoef ik dan niet meer onder dit bruggetje te zijn.

Rob
and

RobVille

Goed, weer aanpassingen. Bij het leggen van het kurk ben ik uitgegaan van Peco code 55. Omdat dit railtype me niet beviel, te grof en ook de indeling van de bielzen was niet in orde, te grote tussenafstanden, ben ik weer Atlas gaan gebruiken. Dit type rail is meer filigraan dan Peco. Gevolg, bij de wissel klopte de verhoudingen niet meer. Bij deze overgang van enkelspoor naar dubbelspoor ging het mis. Om de bogen vloeiend en ruim te houden, moest ik deze wissel een eind verschuiven.

Nu kwam ik in de knoei met mijn bruggen. Enkelsporige bruggen moesten eigenlijk dubbelspoor worden. Dit werd weer bruggen halveren, nieuwe brug bouwen geschikt voor dubbelspoor, bruggenhoofden aanpassen. Gelijk maar de gelegenheid gebruikt om het landschap ruimer en vlakker te maken.

Hier heb ik mijn eigen bouwsel verzaagd. Een brug uit een ander deel van de modelbaan gesloopt en samengevoegd met de bestaande brug en een deel van de verzaagde brug gebruikt. Ook heb ik de rivierbedding breder gemaakt, idem de rivier boven de waterval.

Op de plek waar ik de vakwerkbrug heb weggehaald, is nu de verzaagde brug geplaatst. Deze moet nog afgewerkt worden.

Hier moest ik de enkelsporige brug vervangen door een brug met dubbelspoor. Zelf maar een simpele constructie voor een brug gemaakt, die ik nog verder ga afwerken. Sommige delen van de oude brug maar laten staan.

Rob

and

DFS