Nieuw jaar, nieuw project

Gestart door Gerolf, 02 januari 2022, 12:34:29 PM

Gerolf

Zie ook: https://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,32563.30.html

Ik was er enkele weken in gedachte mee bezig, maar nu stilaan in praktijk:
Mijn "groot" stationsgebouw, geïnspireerd op het toenmalige station van Antwerpen-Berchem.

Het zal zeker geen exacte kopie worden, omdat de voorziene plaats op mijn zolderbaan dat niet toelaat. Het zal wel zoveel mogelijk herkenbare delen en stijlkenmerken van dit prachtige (en jammer genoeg al lang verdwenen) gebouw krijgen.

De eerste werken:







;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Geweldig! Ik kijk al jaren uit naar de voorzetting van je vaste baan.  :D
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Geert

Weer een mooi staaltje tekenwerk....

Geert
Schaal HO - digitaal zelfbouw - Favoriete Lok: V200 DB
Huidig project: LocoNet 16 poorten ingangen/uitgangen

erik de noorman

Gerolf kennende dat belooft veel moois te worden.

Erik.

Michael

Gerolf dat ziet er alweer spectaculair uit, zo is het een tijdje stil en dan opeens is daar weer een prachtig nieuw project, ik volg. Heb je misschien ook een foto van het origineel waarop je dit alles baseert? Ik ken het nl. helemaal niet.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

raf

mooi teken werk en er zitten volgens mij reeds enkele uren in
ik ga dit volgen
If I make mistakes in "spelling"
Remember it's the pen, that's bad
Don't lay the blame on me.

Steam.N

Indrukwekkend bouwsel.
Ik kijk uit naar de realisatie !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Merci voor de aanmoedigingen ;)

Foto van het voorbeeld:



en een vierde tekening:



De derde tekening (uit mijn eerste post) wordt op dit moment geprint...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

renstimpie

wauw.. tof project Gerolf!!  Het gemeentehuis van Borgerhout was ook al een heel mooi project..  Dit komt ongetwijfeld goed!!
14 & 15 september 2024 - Tentoonstelling MSC HET SPOOR
20 april april 2025 - ruilbeurs MSC HET SPOOR
13 & 14 september 2025 -  Tentoonstelling MSC HET SPOOR
18 & 19 april 2026 -  MOBEXPO 2026

Pierre

Indrukwekkend tekenwerk Gerolf. Het eindresultaat moet zeker zo mooi worden. ;)
Groet Pierre.


Peter

Bedankt alvast Gerolf, dat je een door mij favoriet gebouw als voorbeeld wil gebruiken.
Ik zal dit zeker blijven volgen
Met vriendelijke groeten
Peter

Floris

ow kijkaan, lekker ambitieus begin al meteen met al dat interieurspul. En leuke voorbeeldkeuze, compact maar met stijl!

Gerolf

We tekenen en printen verder aan Boulroie-Berchem.
De eerste dakdelen worden geprint, het tekenwerk van de toren kan beginnen  ::)





Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Boemeltrein

Toen een station nog mooi mocht zijn want wat er nu in de plaats staat  :-[ :( :'(

Steam.N

Prachtig tekenwerk, Gerolf.
Als het printertje goed meewerkt wordt dit alweer een schitterend bouwwerk :)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }