Nieuws:

Nu in MSM 263 TEST: Bar-Bistro-rijtuig L.S.Models | Roco-set met drie NMBS goederenwagens | PIKO NS 652 'Bakkie' | Exact-Train stortwagen Type 1215B0

Hoofdmenu

Cornfield Junction / Boulder Crossing

Gestart door RobVille, 18 april 2020, 23:56:19 PM

RobVille

Een laatste update. Tot nu toe heb ik geen enkele reactie mogen ontvangen. Ik heb altijd met veel plezier aan deze modelbaan gewerkt. Kortom, nu de bouw van deze modelbaan is afgerond, zal ik geen berichten meer plaatsen en dit topic afsluiten.

Rob
I need to embrace imperfection, anomalies exist everywhere .....
and
asking me if that's black or dark green is not done!

doomslu

Beste Rob, bij de meeste posts in dit topic zie ik meerdere duimpjes staan, personen die dit leuk vinden.
Dat zijn toch allemaal positieve reacties?

Nu, ik begrijp wel dat je wellicht wat meer geschreven commentaar had gehad.

Wel, ondanks het feit dat ik geen affectie heb met de landschappen en de Amerikaans treinen heb ik steeds met veel bewondering gekeken naar de foto's. Je hebt echt 'groene' vingers, dat meen ik. Het ziet er allemaal ook heel natuurlijk uit. Gefeliciteerd en veel plezier nog met de baan.

En we kijken uit naar de volgende avonturen.  ;)
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

just4fun

Ik vond ook het proces richting eindresultaat fijn om te volgen. Uw vallen en opstaan, iets dat gebouwd was toch terug wegnemen omdat ge zag dat het niet uw goesting was, gaf leven aan dit draadje. 
Nu uw baan af is (ik heb altijd gehoord dat dit eigenlijk niet kan 🤔), kunt ge rijden en genieten en misschien af en toe nog eens een filmpje plaatsen. 

Paul 

Peter

Rob,
heb al regelmatig een antwoord op je prachtig werk gegeven en zal dit steeds blijven doen.
Dus doe zo verder aub.
Groetjes
Peter
Met vriendelijke groeten
Peter

Kautenbach

Idd fraai werk geleverd Rob.

Is t voor- en ook wel beetje nadeel van de duimpjes. ;D

DFS

Hier ook,
Ik volg altijd, knap werk, volledig in mijn "interesse domein"!

Dit is inderdaad het nadeel van de duimpjes omhoog...

Succes nog!

RobVille

Okay, we bouwen rustig verder. Lars heeft mij aangeboden om een wagon te wheatheren. Enige voorwaarde van mijn kant, alleen de plastic look van de wagon moet eraf. Ben zeer tevreden omdat Lars een "eenvoudige" verandering heeft doorgevoerd. Zelf zit ik niet te wachten op een te zeer vervuild exemplaar. Het accent komt nu te liggen op het "vervuilen" van het wagenpark. Ondertussen rijden de treinen ...

Rob

and

RobVille

Op aanraden van Wim ben ik ooit begonnen met modelbouw. Destijds heeft Wim mijn andere modelbaan aangekleed. Tijdens de bouw ben ik samen met mijn dochter bij hem op bezoek geweest. Leuk gekletst, liet ons een aantal technieken zien, en Lotte heeft inderdaad geklust. Zijn advies aan ons bij het afscheid, gewoon proberen. Het hoeft niet allemaal perfect te zijn, als je maar plezier hebt. Kortom, Wim heeft mij geïnspireerd en door hem ben ik dan ook daadwerkelijk begonnen. Het is een proces van slopen en bouwen en mede door jullie feedback is deze modelbaan toch afgebouwd, nou ja, op een paar kleinigheden na. Besloten om het resultaat van dit bouwproces nu als fotoreeks te tonen. Alle scenes volgen elkaar op zodat je een indruk van de indeling van de modelbaan.

Beekje, spoorbrug, weg, tunnel -->>

Overslag -->>

Havenbekken -->>

Loodsen, loskade, omgeving -->>

Bosgebied -->>

Bron -->>

Overgangsgebied -->>

Seinpost, silo's, autotunnel -->>

Verlaten schuur -->>

Spotter -->>

Reparatiewerkplaats met administratiekantoor en gastank -->>

Mainline -->>

\

Tunnel Mainline -->>

Overslag -->>

Kademuur -->>

Rivierloop -->>

Loopbrug met uitkijkplateau -->>

Rob
and

DFS

Knappe baan, een klein puntje van kritiek, ik vind de wash van de bakstenen loods niet volledig geslaagd... Het doet beetje afbreuk aan je anders mooi werk

RobVille

Tja, dat kan. Kleuren zijn nu eenmaal niet mijn ding .....  Gezien de lengte van deze modelbaan, een kleine 15 meter en het aantal scenes is dit nu niet bepaald het werk van een professional. Puur heb ik gelet op de sfeer en wisselwerking met de achtergrond. Specifieke details, zoals bevestigingen, klemmen, leidingen, klinknagels, wandcontactdozen zul je bij mij dan ook niet vinden ;)

Rob
and