Nieuws:

Nu in MSM 247 CLUB: Op bezoek bij de AMRA

Hoofdmenu

Nieuw nmbs model

Gestart door treinliefde, 12 oktober 2006, 16:52:09 PM

janjozef

#120
citaat:
Wie is de volgende?
LSM-MTD (reeks 46)



Zal zeker niet MTD moeten zijn mischien MTE

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

locomotion

#121
Ah, ah, janjozef ik dacht anders dat ze bij jullie ook nieuwe initiatieven gingen starten. Er was anders veel moois te zien op jullie laatste tentoonstelling.
Het moet inderdaad MTE zijn. Dom van mij om te denken dat jullie LSM concuretie zouden aandoen.

Locomotion

Jurgen

#122
Mja, een concurrent meer of minder kan nu ook geen kwaad meer h?. [:D]
Maar wat er ook gebeurd, dit kan nooit goed blijven komen. Er worden te veel modellen op te korte tijd uitgebracht. Vroeg of laat gaat er iemand failliet gaan waarna er nog enkele zullen volgen.
En dan is het spelletje uit en hebben we weer helemaal geen Belgische modellen meer. Of toch bitter weinig. En dan begint het weer opnieuw h?, jaren klagen dat er te weinig Belgisch geproduceerd wordt. Op Ebay en andere veilingen worden monsterbedragen betaald voor onze modellen. En dan gaan we nog meer klagen. [V]
We gaan hier nog wat meemaken de komende maanden en jaren.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Rochevalien

#123
citaat:
Geplaatst door locomotion

Blijkbaar een onderlinge afrekening?
LSM-Olaerts
LSM-M?rklin

Wie is de volgende?
LSM-MTD (reeks 46)
LSM-Mehano (reeks 27 en 26)
LSM-Jocadis (rangeerloc 73-82 en treinstel)

Wie wordt hier beter van.
>>> Wij!!!! want we kunnen nu kiezen tussen 2 verschillende modellen van 2 verschillende merken.

Zoals ik eerder zegde, gaat de hobby?st uiteindelijk het gelag moeten betalen. Waarom moeten wij 50 euro meer neerleggen voor onze 13 dan de Fransen voor hun 36000?
>>> Dat heb je bij alles (auto's ,pc's ,dvd's) het is niet omdat 2modellen sprekend op elkaar lijken dat ze ook evenveel kosten.

Dit begint op Dackar-praktijken te gelijken.
>>> Dat zal wel Dacker wezen en volgens ik meen te weten is toen de ene venoot door de andere opgelicht (en met het geld van de zaak gevlucht)gevolg : de firma Dacker legde de boeken neer,jammer voor de modelspoorders[:(]





Gerrit

ronny-vdv

#124
Hallo iedereen,

Dit heb ik gevonden op TMM (franstalig forum)

citaat:
Initialment entrer par daniel

Pas de raison de bouder notre plaisir ... pour moi une 1503 ?poque V ...

Une partenaire id?ale pour remorquer une rame de M6 [:p]


citaat:
Initialment entrer par daniel

Annon??e hier sur le site de Treinshop Olearts et d?j? en vente ce dimanche sur la bourse des collectionneurs de WSL.
Le match pour le mod?le de l'ann?e s'annonce brutal [B)]

Pour prolonger le plaisir ...







Ronny[8)][8)][8)][:)][:)]

Mvg,

ronny-vdv

nmbs

#125
Mooie fotos, twee verschillende pantos zoals het hoort,...
Jammer dat er twee merken zijn die hetzelfde uitbrengen en dan nog op ongeveer hetzelfde moment.  ipv dan bijvoorbeeld samenwerken en 1 loc uit te brengen.  Als zulks nog veel gaat voorvallen vrees ik voor de toekomst, zowel de onze als deze van de winkels...

diesels

#126
Wat een prachtig model. Jammer dat ik hem niet hoef zou ik bijna zeggen, want zelfs alleen als vitrinemodel kan ik er niks mee (niks passends om erachter te hangen [:D])

wisselstromer

#127
heb juist op de site van olaerts gezien
mooi model
er is een functie "functionerende panto's"
zou dit zijn dat ze gewoon te gebruiken zijn of dat ze op/neer gaan
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

dieseltje

#128
Volgens mij op en neer gaan, dat is trouwens het leukste op en neer gaan ....[:D][:D][:D]

LockyLuke

#129

citaat:
Initialment entrer par daniel

Annon??e hier sur le site de Treinshop Olearts et d?j? en vente ce dimanche sur la bourse des collectionneurs de WSL.
Le match pour le mod?le de l'ann?e s'annonce brutal [B)]



[/quote]

Is de dakleiding van de 15 niet te dik ? als je dit vergelijkt met de 13 van LSM
 

tufken

#130
LS heeft juist meegedeeld dat de loc's geleverd worden vanaf eind maart 2007 met zeer veel en fijne details.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


ERVIN

#131
Ziet er idd heel erg goed uit, worden die locs nog gebruikt in de goederendienst?[:I]

loebaske

#132
Kijk hier eens naar.....als je houd van verrassingen [8D][8D]
misschien in Mechelen [?][?]

http://wwwtreinshopolaertsbe/nl/indexhtml

Groetjes

Break302

#133
Op vraag van de Heer Olaerts plaats ik deze Brief

Beste modeltreinliefhebber,


De meeste onder u zullen reeds vernomen hebben dat wij, Treinshop Olaerts, de type 15 E-lok in diverse livrei op de markt gebracht hebben, zijnde 5 verschillende kleurversies en 21 varianten en dit zonder voorafgaande aankondiging

Sommige onder u zullen ook vernomen hebben dat een andere fabrikant ook de intentie heeft de type 15 op de markt te brengen in de loop van 2007.
Enkele beweren nu dat wij het project  type 15 hebben afgenomen van deze andere fabrikant, doch het tegendeel is waar en dit kunnen wij ook bewijzen.

Toen de fabrikant ons destijds benaderd heeft om samen het project type 15  te realiseren, waren wij reeds meer dan 6 maanden zelf bezig met het project. Wij hebben dit naar de buitenwereld niet laten uitschijnen waar wij mee bezig waren  en hebben de samenwerking op dit vlak met de fabrikant afgewezen om diverse redenen die we hier niet willen vermelden.

De fabrikant was daarentegen wel degelijk op de hoogte van het project en heeft 2 weken na ons onderhoud , aangekondigd op zijn site dat hij de type 15 ook zou maken.

Waarom heeft Treinshop Olaerts het project niet willen kenbaar maken naar de modelbouwwereld toe? Gewoon omdat in het verleden projecten werden aangekondigd , deze dan tamelijke vertragingen opliepen en dit aldus negatief overkwam bij de modeltrein liefhebber.
Vandaar dat we nu enkel prioriteit gaven aan de productie en er mee voor de dag zijn gekomen van zodra het model klaar en 100% uitgetest was, zodat eventuele problemen bij voorbaat door ons reeds vermeden konden worden.

Een klant die 100% tevreden is van onze producten zonder te wachten is hetgeen waar wij naar streven.

Ondanks dat we van sommige personen kritiek krijgen , zijn we ervan overtuigd dat dit de juiste werkwijze is en dat de modeltrein liefhebber uiteindelijk de vruchten plukt van deze werkwijze, hij bekomt dadelijk een degelijk en optimaal rijvaardig model.

Het is onze bedoeling U hierbij te informeren ,dat het geenszins onze bedoeling is om mistoestanden op de markt te cre?ren.
Kritiek is altijd gemakkelijk als men de ware toedracht niet kent.

De twijfelaars willen wij zondermeer bewijzen met geschreven documenten , dat wij reeds lang bezig waren met het project , toen de fabrikant ermee kwam aankloppen bij ons.
Door toedoen van bepaalde recente publicaties op zijn website, wordt verondersteld dat wij zijn project zouden hebben afgenomen , doch zoals reeds gezegd, is dit totaal onjuist.

Wij denken te mogen stellen dat wij in het verleden bewezen hebben dat het hem enkel te doen is om de modellen en de modeltrein liefhebber aangenaam te verrassen met interessante modellen, zoals de type 12 , type 1 , type 29 , type 10 , de breaks, de AR 45 en de AR 44 , de diverse wagons en goederenwagens.
Tevens willen we benadrukken dat wij, Treinshop Olaerts, ervoor staan enkel tevreden klanten te hebben, dit wil zeggen dat modeltrein liefhebbers die een probleem ondervinden , steeds terecht kunnen bij ons en een oplossing aangeboden krijgen.
Zij die bijvoorbeeld een AR 45 gekocht hebben , zullen weldra schriftelijk uitgenodigd worden, zonder uitzondering,  om deze gratis te laten ombouwen naar de verbeterde versie die nu in zijn definitief stadium is.

Wij, Treinshop Olaerts, willen enkel tevreden klanten en de nodige transparantie brengen in de communicatie met hen.

Wij hopen dan ook van harte meer klaarheid gebracht te hebben in de hele gedachten gang rond het type 15 gebeuren. Wij willen enkel dat de waarheid gekend is en zij die nog twijfelen of vragen hebben, kunnen steeds bij ons terecht.

Met de meeste hoogachting.

Uw Treinshop Olaerts.


loebaske

#134
Dat vond je ook terug op site die ik net heb geplaatst...[;)]