Nieuw nmbs model

Gestart door treinliefde, 12 oktober 2006, 16:52:09 PM

Kedeng Kedeng

#135
citaat:
Geplaatst door loebaske

Dat vond je ook terug op site die ik net heb geplaatst...[;)]


Die werkt niet [;)].

Gerolf

#136
Loebaske, je was puntjes vergeten:
http://www.treinshopolaerts.be/nl/index.html
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

#137
oesje...was te rap
bedankt Gerolf, heb je ondertussen een mailke gestuurd met de nieuwigheid van Marklin  [:)]

Jurgen

#138
Ik heb net het nieuws gelezen van de M?rklin reeks 18.
Als ik nu de mail van Olaerts lees en dan even terugdenk aan wat men bij Het Spoor verteld heeft, dan begin ik het ineens allemaal te begrijpen.
LS is waarschijnlijk, net zoals bij Olaerts voor de reeks 15, naar M?rklin gestapt ivm het gezamenlijk uitbrengen van een reeks 18. Daarom heeft M?rklin niets meer verteld over het uitbrengen van een reeks 18 in hun nieuwsbrieven aan de handelaars. Dit om te voorkomen dat er iemand met de idee gaat lopen. En nu staan er foto's van de prototypes op het net.
Ik heb zo'n beetje de indruk dat LS niet goed bezig is op deze manier. Spijtige zaak, we kunnen er alleen maar van genieten zolang het duurt.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

modelbaanHO

#139
Het is idd spijtig dat nu plots zowel het type 15 als het type 18 dubbel worden uitgebracht. Voordeel voor de consument: hij/zij kan kiezen. Nadeel voor de fabrikant: de verkoop zal minder zijn dan verwacht. Een groot deel van de hobbyisten zal kiezen voor ??n van de uitvoeringen. Wat hun keuze zal bepalen is afhankelijk van een aantal factoren: prijs/kwaliteit, maar ook de verbondenheid met het merk.
Persoonlijk denk ik dat we als hobbyist er baat bij zouden hebben wanneer er overleg zou zijn en dat elk merk andere modellen zou uitbrengen. Er is nog genoeg Belgisch rollend materiaal dat nog niet in een model is omgezet.
Luc.
2R DC, analoog DB tp 3&4 - 2R DC Digitaal (Minibaantje Das Depot / HGK) - Verzamelaar Belgische modellen. Lid MTD.
http://www.modelbaanho.be

Tom

#140
Ik had ook wet meer zelfrespect van zo'n respectabele fabrikant verwacht.
Ik hoop alleen dat door deze strijd de prijs zal ingedrukt worden.
Tom

n/a

#141


Mooie foto's! Heeft er iemand enig idee welke sporen hier worden gebruikt?

Arbeco

#142
Davy,

De sporen op de foto's zijn volgens mij de Roco-line zonder ballastbed, met betonnen dwarsliggers.

Groetjes Len.
Old diesels never die...

factageklerk

#143
zie je nu wel dat marklin de elektrische NMBS reeks type 18 ging uitbrengen [:)] dus weten we weeral waarvoor we moeten sparen[;)]
 

janjozef

#144
Die 18 is een lelijk frans machien als er een is waar ik geen geld aan geef is het dat wel.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

locomotion

#145
Ik heb gisteren de reeks 15 zien rijden bij iemand die hem reeds gekocht heeft in Woluwe. Het rijgedrag is schitterend. De trekkracht zonder slipbanden is onvoorstelbaar. De wielen hebben een speciaal profiel waardoor slipbanden niet nodig zijn. De test bewijst het. Een reeks 62 van Roco had meer moeite met de sleep dan het model van Olaerts. Het model heeft een zeer fijne detaillereing. De verlichting is geslaagd (beter dan de 13). De panto's (kijk maar eens op de foto met de 13 en 15 naast elkaar), staat goed op het dak en vertoont geen verkeerde knik zoals de 13. Het kap kan snel en gemakkelijk gedemondeert worden voor het plaatsen van een decoder. De motor is Heljan constructie met een prachtige ophanging in de bochten. Ik ben verkocht. Een geslaagd model dat gerust de vergelijking met de reeks 13 kan doorstaan.
Locomotion

boke

#146
citaat:
Geplaatst door janjozef

Die 18 is een lelijk frans machien als er een is waar ik geen geld aan geef is het dat wel.

Jan



Zo denk ik er ook over, Jan! Deze loc zal nooit op mijn baan passen, dus hoef ik hem ook niet aan te schaffen! En aangezien ik nog een oud lima-exemplaar heb liggen, aangeschaft in mijn jeugdjaren, zal ik dit gebruiken om in mijn vitrinekast te plaatsen! Ik vermoed dat deze lima-loc toch zo goed als niets meer waard is!




13erke

#147
Bwa misschien mag die achtien als museumlok eens onder mijn 25kv van de athus meuse komen rijden, maar voorlopig heeft de (vertraagde) aankoop van de 13 en 15 voorrang. Die 55'iger van Van Biervliet is ook niet mis om in te zetten, de prijs doet me voorlopig alleen twijfelen. We zullen wel zien wat ik allemaal mee ga brengen van Mechelen, kheb niet echt een budget voorzien dus...

Anarchy

#148
De 55 van Van Biervliet alvast niet he [:D] Daarop zult ge nog een tijdje mogen wachten

13erke

#149
Tja, daarin hebt ge gelijk[:)]