Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Nieuw nmbs model

Gestart door treinliefde, 12 oktober 2006, 16:52:09 PM

Kedeng Kedeng

#105
citaat:
Geplaatst door LockyLuke

op de site van LS staat een folder over de 15 en zal begin '07 in de winkelszijn.
de prijs is al bekend 168 ? [:)] dit is toch een mooi prijsje en  met sommerfeld panto's [:p]
ik zal toch ook wachten tot beide vergeleken en getest worden in MSM voor ik koop
wel spijtig dat beiden dezelfde loc uitbrengen[:(]

Zal dat toeval zijn dat ze dat er nu op zetten?

locomotion

#106
citaat:
Geplaatst door LockyLuke

op de site van LS staat een folder over de 15 en zal begin '07 in de winkelszijn.
de prijs is al bekend 168 ? [:)] dit is toch een mooi prijsje en  met sommerfeld panto's [:p]



Ik weet niet waar jij deze info vindt op de site van LSM, maar ik vrees dat hier ??n en ander verkeerd moet aflopen voor modelliefhebbers nu ze elkaar de loef willen afsteken.
LSM heeft al eerder iets beloofd en de klanten lang doen wachten.
LSM was zeker op de hoogte van de plannen van Olaerts, want beiden werken al jaren samen. De reeks 45 is toch ook door Modern Gala afgewerkt inclusief de motor met beperkte trekkracht. Hier laat Modern Gala dat leeft van LSM een steek vallen.
LSM pikt bijgevolg het iedeen blijkbaar van een ander. Vreemd. Dus ze willen elkaar beconcureren. En blijkbaar niet alleen van Olaerts, maar ook van M?rklin als ik Break moet geloven. Waaraan kunnen we ons nog verwachten? Een 27 zou het toppunt zijn.
Het zou grappig zijn indien het model van Olaerts ook nog eens door Modern Gala zou gemaakt worden.
Als LSM een reeks 15 met Sommerfeldpanto's aankondigt, dan geven ze indirect toe dat ze verkeerd zitten met hun panto's op de huidige reeks 13.
Ik ben benieuwd naar het product van Guido Olaertz en ga niet zitten wachten tot dat LSM ermee komt. Want als ik dan een keuze moet maken  heeft Olaerts waarschijnlijk geen 15 die ik wilm in stock.

Locomotion



Kedeng Kedeng

#107
citaat:
Geplaatst door locomotion

citaat:
Geplaatst door LockyLuke

op de site van LS staat een folder over de 15 en zal begin '07 in de winkelszijn.
de prijs is al bekend 168 ? [:)] dit is toch een mooi prijsje en  met sommerfeld panto's [:p]



Ik weet niet waar jij deze info vindt op de site van LSM
Je moet de site openen in het Frans [;)].

tufken

#108
Ja, de 15 is aangekondigd voor maart 2007.
aan een gunstige prijs.

We hebben de mededeling deze voormiddag gekregen.
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "


treinliefde

#109
Die 15 van Olaerts komt niet van LS of Modern Gala.

en ik heb met geen enkele partij banden.....


janjozef

#110
Daartegenover staat dat de 13 al was aangekondigd voor 2004 en wanneer pas verschenen ? ... juist ja.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Jurgen

#111
citaat:
Geplaatst door poco loco

citaat:
Geplaatst door Jurgen

Olaerts afbreken is maar flauw. Die man is al bijna 2 jaar bezig om mijn LS wagen waarvan een trapje afgebroken is te vervangen door een nieuwe.



Dat lijkt mij, op het eerste zicht, een niet erg overtuigend argument.
Maar dit geheel ter zijde.
luc.



Mja, nu ik het nog eens opnieuw lees. [}:)]
Ik moet er ook bijvertellen dat de handelsreiziger van LS of Heris mijn wagen mee naar China genomen heeft, die is na zoveel maand in dezelfde staat teruggekomen. Guido zou er toch nog voor zorgen om een andere wagen te vinden in Duitsland (want hier in Belgi? waren er geen meer). Ondertussen heeft Guido dan ook nog eens in het ziekenhuis gelegen, dus ja. Allemaal factoren die het natuurlijk weer wat vertragen.
Alles bij elkaar genomen dus toch nog aanvaardbaar denk ik. Al moet ik eerlijk toegeven dat ik ook stilaan mijn geduld verlies.

Maar over de reeks 15, als je de prijzen vergelijkt van Olaerts en LS, dan denk ik dat de meeste mensen toch voor de LS versie zullen gaan. Bijna 300 ? voor een perfect afgewerkt model, of ongeveer 200 ? voor een even goed afgewerkt model. OK, de ene heeft meer functies dan de andere, maar ik denk dat veel mensen daar helemaal niet naar kijken.
Maar enfin, dit jaar bestel of koop ik geen locs meer. Het geld is op voor dit jaar. Volgend jaar is er nog een jaar. Zijn al de locs uitverkocht, dan heb ik pech.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

boke

#112
citaat:
Maar enfin, dit jaar bestel of koop ik geen locs meer. Het geld is op voor dit jaar. Volgend jaar is er nog een jaar. Zijn al de locs uitverkocht, dan heb ik pech.



Je bent niet de enige, Jurgen! Op is op... En volgend jaar is er opnieuw een budget voor mijn hobby! En wat betreft de keuze van deze loc: ik heb dit altijd lelijke locs gevonden en bij het grote voorbeeld is het slechts een zeer kleine reeks! En aangezien mijn voorkeur uitgaat naar dieseltractie is de kans zeer klein dat ik hem ooit zal aanschaffen! Het geen waar ik momenteel wel naar uitkijk, zijn de stellen van de reeks 41 [;)]!


Greg

#113
die zouder er moeten komen de 41igs maar ik heb nog steeds niets gezien van preproductiemodel of weet ik veel wat, geen foto's niets.
Normaal was het september-oktober. Zal eerder eind 2006 zijn.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

Tom

#114
citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Je moet de site openen in het Frans [;)].

Flauw dat het er nog niet in het Nederlands op staat. [V]
Tom

BD1701

#115
Ik vind dit op het eerste gezicht zeker en vast geen slecht model, alhoewel ik denk dat bij de laatste versie er een aantal details zijn die ontbreken, onder andere de antenne op het dak aan de ene zijde. En ook de platen boven de buffers hebben normaal gezien toch een (gele kleur) op de randern ervan, of niet? Volgens de foto's die ik heb alvast wel? Dus, zou dit toch wel ook mogen zo zijn op het model van Olaerts voor die prijs, tenzij dat dit de prototypes ofzo zijn he, en dat de gene die verkocht zullen worden wel deze details erbij hebben.
 

13erke

#116
Binnen een goede maand is het mijn verjaardag dus dat komt goed uit met al die nieuwe modellen, een dertien staat nog steeds bovenop men verlanglijstje, een 41 zal mischien nog volgen(als hij op tijd is). Een keer december is het koopstop en trek ik mij terug voor de examens in januari, daarna zien we wel...

mini-bs

#117
we hebben decennia lang moeten wachten op vele nmbs modellekes en nu komen ze in groten getale op de markt. De spoeling wordt zo wel dun natuurlijk. (*) En dan kan je moeilijk van 'stelen' van een model spreken, stilaan raken alle hiaten opgevuld, en de lima's raken zo netjes vervangen door verbeterde uitgaven.

Beide producenten zijn heel sympathiek en leveren hoge kwaliteit. Dus in deze kwestie dan maar van elk zeker een modelletje kopen h? ;-)
Alleen jammer dat ze mekaar wel financieel pijn gaan doen doordat ze de kleine markt zullen moeten delen.





(*) Overigens zijn er nog wat braakliggende terreinen :

- een 23 in blauwe kleurstelling tegen de normale prijs (allo Nivelles ?)
- een populaire rangeerdiesel tvv de 80
 

Kedeng Kedeng

#118
citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door Kedeng Kedeng

Je moet de site openen in het Frans [;)].

Flauw dat het er nog niet in het Nederlands op staat. [V]

Nu wel,
Ze gaan echt de strijd aan met Olaerts.

locomotion

#119
Blijkbaar een onderlinge afrekening?
LSM-Olaerts
LSM-M?rklin

Wie is de volgende?
LSM-MTD (reeks 46)
LSM-Mehano (reeks 27 en 26)
LSM-Jocadis (rangeerloc 73-82 en treinstel)

Wie wordt hier beter van. Zoals ik eerder zegde, gaat de hobby?st uiteindelijk het gelag moeten betalen. Waarom moeten wij 50 euro meer neerleggen voor onze 13 dan de Fransen voor hun 36000? Dit begint op Dackar-praktijken te gelijken.
Heris heeft reeds het deksel op zijn neus gekregen, en wie weet volgen er nog.

Locomotion