Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Reeks 18 LS Models

Gestart door tufken, 20 september 2006, 11:03:26 AM

Greg

Een Marklin loc van 320 euro is supergoed van kwaliteit. (laat ons dit aannemen voor dit voorbeeld)
en een mehano loc van 160 euro is ook goed maar wel maar half zo duur.
dan moets je gewoon kiezen kies ik voor de topkwaliteit of niet.
Verhouding van mehano is beter als die van marklin hoewel marklin betere kwliteit is.
Duidelijk?
Nee zeker.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

nmbs

Marklin betere kwaliteit? [?] ... Nou, ieder zijn mening zou ik zeggen

Greg

Hangt ervanaf wat je kiest, als je een hobby loc kiest of je kiest een peperduur model.
Als je voor het laatste kiest heb je goede kwaliteit, ik heb er vele rijden en nog nooit een probleem mee gehad. Met men andere marklin locs loopt er soms tot zelfs vaak[}:)] iets mis.
Greg

Märklin H0, digitaal via Central Station.

                      IMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldekopie.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-2.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanDSC01690.jpg/IMGIMGhttp://i105.photobucket.com/albums/m240/marklinhobaan/HerschaaldekopievanHerschaaldeko-3.jpg/IMG

n/a

Marklin was in zijn tijd de beste maar zijn nu voorbijgestoken aan opkomende merken als mehano

locomotion

citaat:
Geplaatst door 29.013

Marklin was in zijn tijd de beste maar zijn nu voorbijgestoken aan opkomende merken als mehano




Sorry, wat ik hier lees is toch dikke flauwe kul. Waarom zeggen mensen zoiets. Mehano kan nog niet tippen aan de kwaliteit van M?rklin, en moet nog een lange weg afleggen. Daarmee zal elke fatsoenlijke kenner van beide merken het over eens zijn. Al eens goed de kunststofkwaliteit van Mehano bekeken? De 77 met zijn doorhangend chassis en handgrepen die er vervrongen opstaan. Zijn Class 66 waarvan negen op de tien exemplaren onderaan doorbuigen. Zelfs de verdeler van Mehano geeft dit toe onder het mom dat elke kunststof blijft trekken (nawerken). Heb je dit al gemerkt bij M?rklin. Het model wordt direct van de markt geschoten. M?rklin heeft een visie over kwaliteit die door veel modelbouwers wordt gewaardeed en maakt daarbij af en toe een fout. 50 % en meer kiest voor M?rklin. En dat doen ze niet zomaar. Vergelijk M?rklin liever met Fleischmann, HAG, eventueel ook met Roco. Beter eerst eens nadenken voor je hier zomaar staat te schrijven.
Het nieuwe model van de Frans Belgische loc van M?rklin zal goed moeten zijn. Maar dat is de reeks 59, 55, 22, 23, ... enz ook. Waar twijfel je nog aan.
Locomotion

wisselstromer

i kdenk toch ook dat als ik een 18 koop het die van marklin zal zijn
hij zal mss meer kosten maar de kwaliteit zal wel beter zijn (hoop ik )[:)]
Toy trains and ladies breasts are supposed to be for children, but it are the men who are playing with it!


****AC rocks DC****
Wim de wisselstromer

janjozef

citaat:
Sorry, wat ik hier lees is toch dikke flauwe kul. Waarom zeggen mensen zoiets. Mehano kan nog niet tippen aan de kwaliteit van M?rklin, en moet nog een lange weg afleggen. Daarmee zal elke fatsoenlijke kenner van beide merken het over eens zijn. Al eens goed de kunststofkwaliteit van Mehano bekeken? De 77 met zijn doorhangend chassis en handgrepen die er vervrongen opstaan. Zijn Class 66 waarvan negen op de tien exemplaren onderaan doorbuigen. Zelfs de verdeler van Mehano geeft dit toe onder het mom dat elke kunststof blijft trekken (nawerken). Heb je dit al gemerkt bij M?rklin. Het model wordt direct van de markt geschoten. M?rklin heeft een visie over kwaliteit die door veel modelbouwers wordt gewaardeed en maakt daarbij af en toe een fout. 50 % en meer kiest voor M?rklin. En dat doen ze niet zomaar. Vergelijk M?rklin liever met Fleischmann, HAG, eventueel ook met Roco. Beter eerst eens nadenken voor je hier zomaar staat te schrijven.
Het nieuwe model van de Frans Belgische loc van M?rklin zal goed moeten zijn. Maar dat is de reeks 59, 55, 22, 23, ... enz ook. Waar twijfel je nog aan.
Locomotion



dan behoor ik tot de onfatsoenlijke maar toch kenner, de 50% geld enkel voor duitsland, nederland en Belgi? maar niet voor de rest van de wereld, en ik twijfel er wel degelijk wel aan voor mij is de kwaliteit niets beter dan van een ander en toont het enkel de onkennis van diegene die zulks bij hoog en laag blijven beweren. neem je dan ook nog eens de prijs in overweging dan dan blijft er nog weinig goeds aan over. Pruts rustig verder aan uw slepers

Jan, de onfatsoenlijke maar toch kenner
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

boke

Inderdaad, Jan, sinds de sleper onder mijn 55 van Marklin verwijderd is, rijdt hij tenminste! [:D]


locomotion

citaat:
Geplaatst door janjozef
dan behoor ik tot de onfatsoenlijke maar toch kenner, de 50% geld enkel voor duitsland, nederland en Belgi? maar niet voor de rest van de wereld, en ik twijfel er wel degelijk wel aan voor mij is de kwaliteit niets beter dan van een ander en toont het enkel de onkennis van diegene die zulks bij hoog en laag blijven beweren. neem je dan ook nog eens de prijs in overweging dan dan blijft er nog weinig goeds aan over. Pruts rustig verder aan uw slepers

Jan, de onfatsoenlijke maar toch kenner



Daarmee wordt nog maar eens bewezen dat kennis relatief is. we zullen alle twee dan wel een beetje gelijk hebben (of ongelijk). De prijs beschouw ik niet als een indicator voor kwaliteit.
Locomotion

ERVIN

citaat:
Geplaatst door locomotion

citaat:
[



Sorry, wat ik hier lees is toch dikke flauwe kul.  Al eens goed de kunststofkwaliteit van Mehano bekeken? De 77 met zijn doorhangend chassis en handgrepen die er vervrongen opstaan. Zijn Class 66 waarvan negen op de tien exemplaren onderaan doorbuigen. Zelfs de verdeler van Mehano geeft dit toe onder het mom dat elke kunststof blijft trekken (nawerken).  Beter eerst eens nadenken voor je hier zomaar staat te schrijven.



Is dit dan geen flauwe kul wat jij hier schrijft???
Ik kan je hier terecht in tegenspreken, ik heb 7 locs van de Reeks 77/78 en twee locs van de Class 66, ik heb hier nog niets van gezien wat jij hier aanhaalt, doorbuigend of doorhangend chassis??Heb je daar foto's van, ik heb anders wel genoeg foto's van deze locs hoor, als je wil plaats ik ze even, dan kan je eens zien hoe hard ze doorhangen of doorbuigen, verwrongen handgrepen??Foto's graag,wat blijft er trekken of nawerken???Eer je hier zulk een flauwe kul neerschrijft eerst eens met degelijke argumenten komen.

Waar hangt er hier iets door???




Tom

Twijfel geval Ervin, meer foto's. [:p]

Nee serieus nu, eerlijk gezegd heb ook nog nooit een doorbuigend chasis gezien b-van een Mehano.
Tom

Ludwig

Ach ik amuseer me weer[:)]
Ik ben 2 jaar geleden opnieuw begonnen en kende de nieuwe merken dus nog niet .
Dit is dus mijn overzicht na die 2 jaar .
Roco,3 loc's gekocht 2 rail : werken perfect
Mehano 77 2 rail : werkt perfect
PIKO 2 rail : werkt perfect
Marklin 6 loc's gekocht werken prima  maar maken toch meer ongewenste geluiden dan de andere .
Globaal gezien ben ik over al mijn aankopen tevreden.
Ik begrijp dus ECHT  niet de hetse die hier soms word gevoerd tussen Marklinrijders en andere.
Mijn ervaring is dat je voor Marklin gaat voor knappe afwerking .
En alle andere voor een eerljke prijs/kwaliteit verhouding.
LUDWIG

Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2

nmbs

Nou ik heb niets tegen het merk Marklin, wel tegen het merendeel van de zogenaamde 'Marklin liefhebbers' die maar 1 merk kennen, andere merken d'office brol en bucht vinden zonder het model ook maar gezien te hebben, die zeggen dat Marklin de enige is die Belgisch produceert in schaal, en zo kan ik nog wel wat citeren (: het zijn dus niet mijn woorden he, maar een greep uit wat deze zogenaamde liefhebbers tegen oa beginnelingen zeggen).  Ieder zijn mening en zijn favoriet merk en schaal.

Jurgen

citaat:
Marklin de enige is die Belgisch produceert in schaal


Lol, welke lomperik durft zoiets beweren? [}:)] Lopen er echt zo'n mensen rond?
Maar enfin, als ik moet kiezen tussen een LS reeks 18 of een M?rklin reeks 18 dan zal ik toch eerst beide modellen een keer gezien moeten hebben. Dat hangt af van een paar factoren. De afwerking, het rijgedrag en de prijs zijn toch wel de belangrijkste denk ik.
Ik weet van beide merken ondertussen wel dat de afwerking heel goed is. Het rijgedrag van een M?rklin versie zal hetzelfde zijn als ieder ander M?rklin model wat op mijn baan een pluspunt is, bij de LS versie is dat afwachten op een railtest. En tot slot is er de prijs en we zullen allemaal wel al weten dat de LS versie goedkoper zal zijn dan de M?rklin versie.
Afwachten dus wat het zal worden.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

Tom

citaat:
Geplaatst door nmbs

'Marklin liefhebbers' die maar 1 merk kennen, andere merken d'office brol en bucht vinden zonder het model ook maar gezien te hebben
En dan doen die andere merken zo hun best om ook iets van wisselstroom te leveren. [:(]
Moest Marklin eens beginnen met gelijkstroom.
Ik vind als begineling die discusies wisselstroom tegen gelijkstroom echt men keel uit te hangen, het vergald heel onze hobby. [xx(] [|)]
Tom