Reeks 18 LS Models

Gestart door tufken, 20 september 2006, 11:03:26 AM

Anarchy

Spijtig van Roland weer zo'n vooroordeel te horen.

En neen, ik ben geen Marklinist. Ik rijd 3-rail naar NMBS voorbeeld ongeacht welk merk.

Gerolf

citaat:
Geplaatst door Anarchy
Spijtig van Roland weer zo'n vooroordeel te horen.
Ik zou het geen vooroordeel noemen, hooguit een vergissing.
Ik heb hier een Lima voor mij liggen en vergeleken met het prototype op de site van Marklin. Er zijn duidelijke verschillen.
Van die Lima zou ik ooit nog eens een goed machientje willen maken. De set van PB heb ik, nu nog de aandrijving. Mogelijk schaf ik me morgen zo'n vervangmotor aan.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

mini-bs

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Misschien doen ze, net zoals bij hun M2-serie, op schaal 1/87. Laat het ons hopen.



De PBA's zullen idd op 1/87e zijn. Dat LS hetzelfde model uitbrengt is geen probleem aangezien zij in kleinseries werken terwijl M?rklin grote oplages in een ruimere markt beoogt. Voor de rijders is het ook leuk dat er meer verschillende nummers beschikbaar zullen zijn. Iedereen blij ![:)]
 

cgraaf

Hallo Gerolf (en de rest),

Als je echt *heel* veel tijd over hebt, kun je hetzelfde doen als ik gedaan heb: een oude marklin motor in de lima 18 bouwen. Alhoewel: eigenlijk heb ik zelf een totaal nieuw onderstel gemaakt voor deze lok, waarbij ik het motorblok van een oude Marklin E141 heb omgebouwd naar een drieassig draaistel voor de 18. Maar daar komt nogal wat bij kijken, zoals extra tandwielen, vreselijk veel gepruts om die tandwielen op exact de goede lokatie te krijgen zodat de boel wel soepel loopt, maar dan heb je ook wel wat.
Ook de rest van het onderstel is vrijwel geheel zelfbouw, het oude lima-onderstel is helemaal niet meer gebruikt. Als middenbak tussen de draaistellen liet de bak uit de PB-set goed gebruiken, en ook het motorloze onderstel is ernstig aangepast (alleen al om een sleepcontact te kunnen herbergen. Ziehier het resultaat...




Uiteraard is de kap van de lok ook onder handen genomen, maar die is nog niet af. Ziehier de situatie van een tijdje geleden, met excuses voor de nogal beperkte scherpte...





Maar goed, voor dit soort klussen moet je echt heel veel tijd over hebben. Ik ben met tussenpozen al zo'n vijf jaar bezig. Maar het spaart me wel een marklin of een LS reeks 18 uit! [:)]

Grtz,
Chris
 

Anarchy

Kan het zijn dat ik je foto's niet kan zien Chris?


In ieder geval welkom!

cgraaf

Dat zou natuurlijk kunnen... maar ik zie em wel. Hoe zorg ik ervoor dat het plaatje voor iedereen te zien is?

Chris
 

Anarchy

citaat:
Geplaatst door cgraaf

Dat zou natuurlijk kunnen... maar ik zie em wel. Hoe zorg ik ervoor dat het plaatje voor iedereen te zien is?

Chris



Zorg ervoor dat de URL van je afbeelding tussen (IMG) en (/IMG) staat. Maar dan ipv ronde haakjes "(" met vierkante haakjes. Met deze "[" "]" dus.

Dus (IMG)Hier uw URL(/IMG) maar vervang "(" en ")" door "[" en "]" [:D]

Anarchy

Update: Ik heb even uw afbeelding "blindelings" geselecteerd en de locatie opgevraagd. Ik zie wat er foto zit. De foto is afkomstig van volgende locatie: "c:eeks18_1.jpg". Dat wil zeggen dat je deze van op de harde schijf bekijkt. Dus enkel jij kan deze foto zien. Je moet je foto's eerst op internet zetten en dan doen zoals ik hierboven vermeld heb. Als het niet lukt doe ik het wel voor jou.

Anarchy

Update: Ik heb even uw afbeelding "blindelings" geselecteerd en de locatie opgevraagd. Ik zie wat er fout zit. De foto is afkomstig van volgende locatie: "c:eeks18_1.jpg". Dat wil zeggen dat je deze van op de harde schijf bekijkt. Dus enkel jij kan deze foto zien. Je moet je foto's eerst op internet zetten en dan doen zoals ik hierboven vermeld heb. Als het niet lukt doe ik het wel voor jou.

cgraaf

Het zou nu moeten werken.

Grtz,
Chris
 

Gerolf

Ik heb me gisteren een modeltorque aangeschaft, hoewel ik van sommigen hoorde dat dit niet veel beterschap zou geven. Wordt vervolgd, zeker [;)]
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Brunel

citaat:
Geplaatst door mini-bs

citaat:
Geplaatst door Anarchy

Misschien doen ze, net zoals bij hun M2-serie, op schaal 1/87. Laat het ons hopen.



De PBA's zullen idd op 1/87e zijn. Dat LS hetzelfde model uitbrengt is geen probleem aangezien zij in kleinseries werken terwijl M?rklin grote oplages in een ruimere markt beoogt. Voor de rijders is het ook leuk dat er meer verschillende nummers beschikbaar zullen zijn. Iedereen blij ![:)]



Och, bij de Mistral-rijtuigen van LSmodels gaat het inmiddels ook om tienduizenden exemplaren die vooral in Frankrijk, Belgi? en Nederland worden afgezet.
Maar wel mooi, verrassend nieuws van M?rklin.

loebaske

Laat eens weten hoe het zit met die modeltorq motor, heb hier ook nog enkele Lima's liggen die toe zijn aan verbetering...
waar ikke van geschrokken ben zijn de prijzen voor okkasie Lima's amaaai tot 100? voor wat speelgoed pfffffff

janjozef

het is niet omdat ze iets vragen dat ze het ook krijgen en zeker niet dat ze het woordt zijn, maar tegenwoordig wordt er soms veel geld voor gegeven.

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

Anarchy

Afgelopen week woensdag had ik in mijn winkel een loc aangekocht voor 229?. Nu heb ik uit nieuwsgierigheid gisteren eens rondgekeken naar de prijsverschillen. Heb hem zien staan aan 249? en hij gin zelfs tot 319? [xx(]