Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Reeks 18 LS Models

Gestart door tufken, 20 september 2006, 11:03:26 AM

Anarchy

Jurgen, de 18 van marklin is een 39xxx dus met C-sinus. Die zal zonder twijfel wel goed rijden. Ik verwacht natuurlijk van LS dat die ook even goed zal rijden. Als het zoals de 13 is zie ik geen probleem [;)]

n/a

Gaan jullie elkaars koppen nu ook inslaan.

Hier een aankondiging van het Marklin model.

http://www.treinshopolaerts.be/nl/type181.asp

Ik vind de Franse versie mooier.
[;)]



Brunel

BENG [:D]

Mooi hoor, ik schat alleen 350 euro voor de loc en rijtuigjes in 1:100 of 1:93. Dat zou bij die lange loc wel een heel raar gezicht zijn.
Maar misschien verrast M?rklin ons nog.

Anarchy

Misschien doen ze, net zoals bij hun M2-serie, op schaal 1/87. Laat het ons hopen. Alhoewel dit voor mij niet uitmaakt dat komt hier toch niet binnen.

Steven86

citaat:
Geplaatst door Tom

citaat:
Geplaatst door nmbs

'Marklin liefhebbers' die maar 1 merk kennen, andere merken d'office brol en bucht vinden zonder het model ook maar gezien te hebben
En dan doen die andere merken zo hun best om ook iets van wisselstroom te leveren. [:(]
Moest Marklin eens beginnen met gelijkstroom.
Ik vind als begineling die discusies wisselstroom tegen gelijkstroom echt men keel uit te hangen, het vergald heel onze hobby. [xx(] [|)]


ja, moesten ze daar eens mee beginnen h?
dan werden ze niet gelijk ingehaald door Trix

Steven86

citaat:
Geplaatst door nmbs

Nou ik heb niets tegen het merk Marklin, wel tegen het merendeel van de zogenaamde 'Marklin liefhebbers' die maar 1 merk kennen, andere merken d'office brol en bucht vinden zonder het model ook maar gezien te hebben, die zeggen dat Marklin de enige is die Belgisch produceert in schaal, en zo kan ik nog wel wat citeren (: het zijn dus niet mijn woorden he, maar een greep uit wat deze zogenaamde liefhebbers tegen oa beginnelingen zeggen).  Ieder zijn mening en zijn favoriet merk en schaal.


Gewoon negeren en niet aan ergeren. Er zijn ook mensen die d'office iets tegen M?rklin hebben, of Fleischmann of Roco, of...
Ze hebben alles van horen zeggen, kunnen hun beweringen nooit staven.

Het summum zijn diegenen die beweren een bepaald merk nooit te willen of zullen kopen maar absoluut niet geremd zijn om er continu van alles over te vertellen... En dat zijn er nogal wat.

Het beste is gewoon te glimlachen met dat soort blabla.

Jurgen

@ Anarchy: weet ik wel, ik zeg het zelf h? dat de M?rklin even goed zal rijden als ieder ander M?rklin model. [;)]

@ Davy: je bent wel redelijk laat met je nieuws over de reeks 18. Dat stond in een ander draadje al verteld. Dit zijn we niet gewoon van jou dat je zo laat bent daarmee. [;)]

@ Brunel: je kan nog steeds de LS rijtuigen kopen h?. [;)]

@ Tom: Trix is M?rklin, alle normale modellen worden door beide merken op de markt gezwierd. Bijzondere producties is meestal een aangelegenheid voor M?rklin alleen.
En Steven heeft het ook al gezegd, van die discussies over wissel- of gelijkstroom moet je jezelf niet te veel aantrekken. Als je te veel aantrekt krijg je daar alleen maar te warm van. [:D]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

ysbeer

Ik heb mij eens even door alle pagina geworsteld.
Maar de indruk die ik al meer heb gekregen is dat stiekum hier een aantal handelaren hun product promoten (in dit geval,of eigenlijk altijd Marklin).
Dat anders iemand zo met enorme oogkleppen op over de concurent van Marklin schrijft, kan ik mij niet voorstellen.
Op mijn directe vraag aan enkele,hebben jullie belang bij,krijg ik geen antwoord.

wim ysbeer

ERVIN

@Ysbeer, ik loop met dezelfde gedachten als U,maar ieder zijn ding h?.[;)]

treinliefde

Heb je die uitvergrote foto's van de 18 al eens gezien??

Jurgen

citaat:
Geplaatst door treinliefde

Heb je die uitvergrote foto's van de 18 al eens gezien??



Neen, maar dat ga jij hier nu op het forum zetten zeker? [:)]
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

treinliefde

Nee, maar er zijn haast geen details.

Ik hoop dat ze dat model zo niet op de markt brengen

Anarchy

Daarom is het ook nog maar een prototype [:D]

rgp

Dag,

Neen het is geen prototype, maar een lima met wat plaksels erop.

Roland

Ludwig

Zoals ik al eerder aanhaalde is de hetse tussen marklin rijders en andere puur zonde van de tijd.
Ik vergelijk het altijd met de motorijderswereld die ik vrij goed ken.
Je hebt er die zweren bij B.M.W andere bij de Japanse motoren andere bij Italiaanse en eigenlijk hebben ze allemaal gelijk want echte slechte motoren worden allang niet meer gemaakt.
Ik heb me nooit laten vastpinnen op 1 merk maar heb altijd rondgereden met wat ik op dat moment het leukste vond.
Maar wat ik wel vind is dat Marklin ons N.M.B.S rijders altijd heeft voorzien van mooie goederenwagens allerhande, welke fabrikant buiten Roco kan dit nog beweren ??[:)]
Ludwig
Groeten
Ludwig

3 rail k rails, Ecos 2