Nieuws:

Nu in MSM 272 MODELBANEN: Havenbaan Kaj-M | La Gleize

Hoofdmenu

AM Jocadis

Gestart door Roderik, 29 augustus 2006, 18:45:56 PM

Tom

Van Biervliet is voor mij het dichtst in de buurt en ook de goedkoopste, als ik dan naar Modelbouwcenter W-V of Guy Vincke ga, zijn die toch al een stuk duurder.
Tom

treinvirus

kan zijn en dan is het  normaal voor wat de korting betreft , in elk geval is dat wel h??l lang op voorhand!! opmerking over van Van biervliet is juist:
intekenprijs voor de tee trix...1805 + set 4 inox + bijkomende wagon kost enkele euro duurder dan bij olaerts!!dirk

B-Modelbouw

Goed en Slecht nieuws ...

De AM's zijn in Belgi? (Althans een deel), maar ze staan nog op de luchthaven in Zaventem ... Een douanebeamte laat ze niet doorgaan omdat de vracht niet volledig is. Maar geen nood zeer binnenkort zijn ze bij Jocadis in Edingen en kort daarna ook op mijn baan.

BD1701

Het eerste stelletje van jocadis is vanaf nu ook volop te verkrijgen (765). Ik heb hier al een exemplaar in mijn bezit. Dit is echt een pracht van een model geworden, we hebben er een tijd moeten op wachten, maar dat werd nu ruimschoots beloond met een perfect model. Ook nog even melden (na de opmerking in msm, over het feit dat het stelnummer op de kopdeuren moeilijk leesbaar was, is dit nu bij het uiteindelijke stel ook perfect weergegeven), waarvoor hartelijke dank uiteraard.
En ik denk dat we zeker en vast LS-Models niet mogen vergeten te bedanken, want zij hebben eigenlijk het stelletje gemaakt in opdracht van Jocadis. LS-Models behoort dus zeker en vast al bij de grote toppers wat mij betreft, en ik denk ook dat LS-Models dit jaar weer een "prijs" zal winnen met model van het jaar.

Prachtig gewoon

locomotion

Niet overdrijven h?. Het is een model van Jocadis, en niet een model van LSM. Het is wel in dezelfde fabriek gebouwd als waar LSM zijn modellen laat maken. En LSM heeft een bemiddelende rol gespeeld. Maar daarmee is ook alles gezegd. Al de rest heeft Jocadis moeten doen. Wachten en betalen, wachten en betalen nog eens wachten en betalen.  Jocadis had trouwens al een compleet dossier klaar voor het model, van toen hij nog het eerste model liet ontwikkelen bij Heljan. De motorisatie heeft hem wat zorgen gebaard. Die moest goed zijn. Dezelfde zorgen als Olaerts heeft gehad met zijn motorwagen 45. Dus zeg niet dat LSM daar niets van wist. Alle lof voor Jocadis, maar iets minder voor LSM.
Locomotion

BD1701

Beste locomotion, van mij verdient Jocadis ook alle lof hoor, zeker en vast. Maar ik wil enkel maar zeggen, dat moest Jocadis het stelletje laten maken hebben door een andere fabrikant dan Modern Gala (en in samenwerking met LS-Models) dat we misschien nooit zo'n prachtig model gingen hebben, dan dat het nu uiteindelijk is geworden.
Qua afwerking enzo zitten Modern Gala (LS-Models) dus op een zeer hoog niveau, dat is mijn mening.

B-Modelbouw

Ondertussen rijdt die bij mij ook rond in 2rail digitaal ... weldra wordt die open gehaald om er een lichtsetje van Brelec (de vooropgestelde Viessman verlichting is te blauw/wit) in te bouwen en kunnen de eerste preiser-passagiers instappen.

Prachtig werk Andr?, we wachten vol spanning op de andere versies...

Off-topic; Geen discussie over Ls-Models [:D]. Want je zou eens moeten weten hoeveel andere fabrikanten ondertussen hun productie laten maken bij Modern-Gala in China.

Gerry

Klein filmpje van het klassiek motorstel van Jocadis. Prachtig stel!!

http://video.google.nl/videoplay?docid=1774670396537457685&hl=nl

rgp

Dag,

heb mijn tweede AM gehaald.  Dit is gewoon prachtig.  Kwaliteit en prijs kloppen en bewijzen nogmaals dat men wel degelijk een goed Belgisch model aan een aanvaardbare pijs kan uitbrengen en we dus niet moeten tevreden zijn met "om het even wat" omdat het Belgisch is.

Roland
Ergens tussen Vlaams Brabant, Ardèche en Zuid Frankrijk
NMBS en SNCF Sud Est
H0 en 0

janjozef

Roland ik was al overtuigd maar wacht op de groene versie wanneer die ook komt

Jan
Jan Provinciael lid van MTD treinenclub vzw
Omer Van Ommerplein 15 2650 Edegem
Modelspoor 2021 23 en 24 oktober 2021
Hangar 27 Parklaan 161 - 2650 Edegem

doomslu

Ik lees op het franstalige forum dat de voorraad modellen zo goed als uitgeput is. Het wordt wachten op de bordeau versie.
Ik wou eigenlijk tijdens de feestdagen eindelijk zo'n new-look versie aanschaffen, maar ben wel geschrokken van het bericht. Hebben jullie winkeliers er nog op de schappen liggen of klopt het bericht dat ze bijna allemaal uitverkocht zijn ?
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

B-Modelbouw

Uitverkocht ???

Ik hoor andere klokjes luiden ...
Ze zijn zelfs te koop bij andere modelspoorwinkels

linuxstecheltje

citaat:
Geplaatst door B-Modelbouw

Uitverkocht ???

Ik hoor andere klokjes luiden ...
Ze zijn zelfs te koop bij andere modelspoorwinkels

bij welke winkels zijn ze ondermeer nog te koop?
zou het model graag eens in het echt bekijken eer ik het koop maar jocadis is me een beetje te ver gelegen.
TUUT zei de trein, en de statie vertrok...

eddy

Ik heb het stel op de ruilbeurs in Hoesselt zien liggen bij Olaerts.
(New look versie)
groeten eddy

tufken

citaat:
Geplaatst door doomslu

Ik lees op het franstalige forum dat de voorraad modellen zo goed als uitgeput is. Het wordt wachten op de bordeau versie.
Ik wou eigenlijk tijdens de feestdagen eindelijk zo'n new-look versie aanschaffen, maar ben wel geschrokken van het bericht. Hebben jullie winkeliers er nog op de schappen liggen of klopt het bericht dat ze bijna allemaal uitverkocht zijn ?

Luc, je kan ze normaal verkrijgen bij Jean-Lou in uw buurt,
informeer maar eens
" Met een lach en wat meer positief denken is het leven zoveel mooier "