Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Johnnytrein

Ik zou graag weten waar Gerolf die hoed kocht waar hij alles uit te voorschijn tovert. :)
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Gerolf

Vergeet de vorige foto maar - lichtgeleiders waren verstopt geraakt en geleiden te weinig - dus opnieuw:



Elke lantaarnpaal (of zo) krijgt een eigen led onderaan en een rechte lichtgeleider
- warmwitte 1206-smd's had ik nog ruim in voorraad, en ze krijgen zo een bestemming
- in paren aangesloten heb ik nog voldoende aansluitingen beschikbaar (tot 12 paaltjes mogelijk)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Het worden in totaal 10 paaltjes. 3 zijn er geplaatst, de volgende zijn bijna klaar:



Eéntje onderweg mislukt, ik heb nog één reserve  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Pfft ... elektronica debuggen ... en een printplaat-foutje moeten oplossen tussen een kluwen email-draadjes:



Maar het gaat al beter  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Ik blijf dit vol bewondering volgen !
Ondanks de problemen en tegenslagen tóch altijd doorzetten !!!
Ik kijk uit naar het eindresultaat  ;)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Volhouden is inderdaad de boodschap.
Testopstelling voor de elektronica:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michiel

Indrukwekkend, en bij het zien van deze foto's, en de complxiteit van het kleinood, krijg ik bijna plaatsvervangende plankenvrees.

Ik duim alvast voor je opstellingstesten.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Het lijkt niet veel, maar toch is het een grote stap: http://meb.gerolf.be/home/bm/micro3/elektro/Scen00.mp4

Ik kan nu via een Excel-bestand "scenario's" opstellen, daaruit data importeren voor een microcontroller,
  en die gaat vanuit die data in volgorde voorwaardelijke opdrachten (laten) uitvoeren:
bvb: wachten op een gebeurtenis, een ander deelscenario starten of stoppen, servo zetten, ...

Dit filmpje is een fragmentje van een eerste geslaagde test: een pendelbaantje (Hall-sensors inlezen, motor aansturen)
In werkelijkheid wordt er verder gependeld, maar dan zou het filmpje waarschijnlijk saai zijn ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Tussen de elektronica door kom je als verpleger de gekste dingen tegen  ::)

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Metpetergaathetbeter

figuurtje met erectieproblemen ? ;D ;) Wij wachten af wat voor verrassing je nu voor ons in petto hebt! ;)

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Bedankt, maar het ging niet vlot genoeg. Poging 2:


Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Poging 2 is duidelijk beter, ook na een vakantie ...
... dus ik kan verder de scene in vorm brengen:

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw