"Ooit zal het klaar zijn" - derde fragment voor MTD

Gestart door Gerolf, 19 november 2016, 12:48:19 PM

Metpetergaathetbeter


bollen neus

Persoonlijk zou ik dit niet schilderen, ofwel met stiften doen om dundere laag te krijgen, moet ook een beetje in verhouding zijn in gemaakte auto's dus. Je gaat enorm veel details verliezen (ook al ga je dit niet zien met blote oog maar...........)
Den Eric.

Gerolf

Citaat van: bollen neus op 09 april 2017, 12:43:32 PMPersoonlijk zou ik dit niet schilderen. Je gaat enorm veel details verliezen

Zo enorm veel detail zit er niet in, hoor.
Je ziet ondanks de (dun aangebrachte) verf nog de spanten op het dak (0.05 mm dik) - dat is genoeg  ;)

Enkel de onderstellen (en wielen van de auto's) en de details van de gebouwen nog te verven, en dan is dat deel ook klaar ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Michael

Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Gerolf

Genoeg voor vandaag, nu terug enkele dagen "onderweg" wat aan de elektronica werken
Ik ben een eind geraakt, maar verder bouwen wil ik nu even niet, eerst moeten de treintjes betrouwbaar rijden.



Citaat van: Michael op 09 april 2017, 19:19:56 PMGerolf ik heb er geen woorden voor!

Dank je  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Steam.N

Krankzinnig: zó klein en toch zóveel detail !!!  8)  8) 8)
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

#247
het is gewoon abnormaal dat Gerolf dat normaal kan,of zeg ik het verkeerd en  is het normaal dat Gerolf dat abnormale kan ?  ;D ;) Steeds blijf je mensen verwonderen ??? ;)

Chrisrail

#248
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }

stoomlokje

zou Gerolf dat niet gemaakt hebben op schaal 1/10 ? ;D ;D en dan de foto ervan 100 maal verkleint hebben ?   ;) ;)

Wat is dat toch een super, super ,super modelbouwer  :-X :-X

railrunner

Nu pas dit draadje eens helemaal doorgenomen, petje af voor dit project!

Zot zijn doet niet zeer zeker.  Gewoon krankzinnige modelbouw.  Meesterlijk! 

Michiel

Noem mij traag, maar ik zie het nu maar pas dat je 2 onafhankelijke heen-en-weer spoortrajecten hebt gebouwd. Ik had niet goed opgelet, en ging er van uit dat het weer een rondrijdend treintje zou zijn. Niet dus. Het zijn er twee!  :o 8)

Het landschap met scenery ziet er al verdraaid goed uit.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Gerolf

Bedankt voor de bloemen  ;D
"Krankzinnig" en zo beschouw ik in dit verhaal zeker als een compliment  ;)

Citaat van: Michiel op 10 april 2017, 16:21:49 PMik zie het nu maar pas dat je 2 onafhankelijke heen-en-weer spoortrajecten hebt gebouwd.

Klopt, en nu ben ik er mee bezig om die aan de praat te krijgen. Elektronica en programmeren, dus geen foto waard.
Misschien ga ik vandaag nog wel aan iets anders knutselen, dat wel voor de camera kan  ::)

Off-topic (en ook niet): iets meer tijd voor het gezin nodig. Mijn collega-opa is eergisteren na een nogal korte lijdensweg overleden.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Floris


Gerolf

Toch maar een fotootje van de ondergrondse werken:



Genesis: "er zij licht"  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw