Nieuws:

Nu in MSM 247 PRAKTIJK: Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 2 | Terminus: de baan, deel 3 | Werken met MIFO SHAPE | Blaas uw Lima loc nieuw leven in met een ombouwset van Micromotor.eu | Verroest

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Gerolf

Bedankt, mensen

Citaat van: Steam.N op 18 juli 2016, 18:21:35 PMAls de binneninrichting, Preizerkes, verlichting en decals opzitten wordt het sjieskes  ;D ;) 8)

Op verzoek: Preiserke er op



... maar het is toch nog niet helemaal OK  ::)  ;D
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Jaja, eentje in schaal 1 ... en nú eentje in schaal Z ...  ;D ;D ;D
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Gerolf

Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Steam.N

Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Metpetergaathetbeter

we zullen weer ons vergrootglas moeten meenemen dit jaar, zit er vast veelbelovend uit ? :o ;)

Gerolf

Bedankt voor de aanmoediging  8)

Citaat van: stoomlokje op 19 juli 2016, 23:01:32 PM
Lob 11 mm , krijg je daar echt nog een inrichting met mannekes in ?

Dat is niet mijn bedoeling. Dan kom je immers niet toe met een vergrootglas  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: loebaske op 19 juli 2016, 20:10:37 PM
great stuff

Neen, wreed klein.
Heb ze gisteren in "real life" gezien en we moesten allemaal onze adem inhouden  ;) ;) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: TBCédric op 22 juli 2016, 00:32:38 AMIk vind een preiserke al onhandig om mee te werken, laat staan iets dat 3x kleiner is dan dat!!!
euh ... 12 maal kleiner  ;)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Gerolf

Dikke tegenslag ...  :(  :(

Bij het ingieten van het riviertje is er "water" tussen de tandriem gekropen
Al meer dan een dag bezig om het te proberen proper krijgen, maar het traject blijft haperen - beweegt nauwelijks
Ik vermoed dat er intussen met alle beweeg-pogingen ook tanden van het riempje zijn afgesleten ...

Geen andere keuze dan opnieuw te beginnen,  :o
  en deze keer met meer degelijk materiaal
Een ultrafijne ketting en tandwielen zijn op komst uit de States

Zo ver stond ik:



Hopelijk kan ik wat stukken recupereren en zo toch wat tijd besparen ...  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

loebaske

Dat is potverdorie meer dan dikke tegenslag...


Michiel

#160
Dat zijn van die tergend ergelijke tegenslagen, waar men meestal als eerste reactie het ding in een hoek wilt gooien. Dat je meteen weer positief vooruit denkt en werkt aan een nieuwe versie, getuigt van karakter. Succes met de herbouw van het mechanisme.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

evan

Das vervelende pech, maar je volharding is bewonderenswaardig :)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Gerolf

Bedankt voor het hart onder de riem  :)

't Is inderdaad zuur  :(  en ik zal een tandje moeten bijsteken om het geheel op tijd klaar te krijgen  ::)
Straat en muurtje heb ik kunnen recupereren, de rest is "schroot"

Heeft er iemand een idee hoe lang iets met "USPS First-Class Package International Service" onderweg is ?
Nu ja, ik heb ook nog genoeg werk met andere werkjes aan het geheel (binnenconstructie, bekabeling, programmeerwerk, ...)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

marc goovaerts

Da's een moment om de meest originele vloek uit de geschiedenis spontaan uit te vinden !
Volgende keer eerst het riviertje gieten ?

Chrisrail

#164
.
http://amsac.be/     
Ho / DC     NMBS - CFL
zelfbouw { bijlange nog niet werkloos }  { Terug naar start ( u ontvangt geen geld }