Nieuws:

Nu in MSM 251 PRAKTIJK: Zelfbouw van briketten voor de stoomlocomotief * Een Railpool-TRAXX in een Lineas-jasje * Een trein voor de staalindustrie

Hoofdmenu

Revolte? Mine opinion! - voor fragmentwedstrijd 2 van MTD

Gestart door Gerolf, 28 februari 2016, 14:56:37 PM

Bolje

Gerolf,

Ik weet niet wat er allemaal vervangen moet worden?
Maar is er geen mogelijkheid om alles uit te frezen (met bovenfrees)? Of Dremel?
Maar misschien is dit meer werk dan alles opnieuw maken?

Ja, zoals je al zeker weet: Al doende leert men  ;)
Vele groeten,
Ronald

Gerolf

Bedankt voor de aanmoedigingen, en @Ferdi voor de informatie

Er is een nieuwe grondplaat, en de straat kleeft er op.
De rest is volledig opnieuw te maken, rekening houdend met de afmeting van de nieuwe ketting.
Het voordeel van die ketting is dat ze gemakkelijk deelbaar is,
dus ik kan de lengte van het nieuwe parcours min of meer vrij bepalen
Het vorige parcours was trouwens iets te lang, dus deze methode heeft alvast één voordeel
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

just4fun

Wederom veel vallen en opstaan en een leerschool voor ons allen, tof om volgen. Al ben ik nu  (nog ?) niet van plan me met zulk microscopisch kleine diorama's in te laten.
Ik volg  (en niet alleen hier), nog veel succes verder.
Paul

Gerolf

Eén vrije dag en, in afwachting van onderdelen, verder met de elektriciteit en binnen-constructie:

- twee printjes moesten een andere plaats krijgen (zaten in de weg voor iets anders)
- begin met de bouw van de "lade" voor het bovenste deel
- plaatsen van connectoren en al deels aansluiten.
... maar vanaf morgen alweer 4 werkdagen
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

SuSke

Citaat van: evan op 05 augustus 2016, 16:01:23 PM
Gek zijn doet geen zeer  ;)

't is een van de voorwaarden om bij MTD te zijn, en anders wordt ge het wel door lid te zijn ;) ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Gerolf

Citaat van: evan op 05 augustus 2016, 16:01:23 PM
Gek zijn doet geen zeer  ;)

Evan, zoals je gisteren tegen mij zei: "ja, er zijn grenzen"
Maar: Ik probeer ze te verleggen / ontdekken  ;D  ;)

Gerolf

Er zijn nog geen nieuwe stukken geleverd, maar er is nog genoeg te doen.
De interne bekabeling geraakt stilaan klaar:

Door die foto te nemen, merkte ik dat er kabels voor het gat van de "mijn" hangen,
  en die moeten dus opgetrokken worden om de mechanica niet te hinderen ...

sdz1976

Zet er een menneke die ze omhoog houd  :D

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

Gerolf

Na alweer wat werkdagen, en wat elektronica-perikelen, en nog geen levering uit de States ...
Maar verder geknutseld aan een deelprojectje:

;)  ::)

Michael

Gerolf je hebt al aardig wat kunsten laten zien hier maar je bent weer lekker bezig, grenzen verleggen is zeker bij jou van toepassing. Nog veel succes met de verdere bouw en tot in Leuven.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

Metpetergaathetbeter

755philippe

Gerolf,
Er is een tandwiel waar enkele tanden ontbreekt. Is dat met een zeker doel of is er een stuk afgebroken ?
Goe bezig!!!

Mvg

755philippe

SuSke

Alles heeft een doel bij Gerolf, zelfs afgebroken tanden van een tandwiel  ;)

Ik weet wat hij van plan is, maar laat het aan jullie om het te ontdekken  8) 8)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be
Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - 50 jaar MTD - Hangar 27, Edegem op 18 & 19 Oktober 2025
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

modelbouwpatrick

Gerolf