Nieuws:

Nu in MSM 272 TEST: Märklin reeks 17 | L.S.Models 2707 Certus | Piko NS 7501 | P.I.R.A.T.A. NS-nachttrein

Hoofdmenu

De Ardennen - een klein huisdiorama

Gestart door Maarten, 01 februari 2016, 19:35:36 PM

jean-luc

Deze heb ik 2006 gefotografeerd in Vielsalm.

Maarten

Dank heren, dat neigt in algemene zin sowieso naar heel simpel allemaal.
met de groeten van Maarten

Maarten

Trouwens Tom, mijn google geeft niet zo heel veel dan. Ik krijg vooral hoogspanningsmasten te zien, of torens die bij goed lezen Deens blijken te zijn.

Maarten

Transformatorhuis geeft al wat meer, zoals deze:

Of deze:

Ik moet nog eens rustig nadenken of ik aan zelfbouw ga beginnen, of teruggrijp op Artitec of Vollmer.

Maarten

Maarten

En toen stuitte ik op deze site met tal van voorbeelden.

Maarten

Als die hard wandelaar in de Ardennen moet ik natuurlijk wel een wandelpad aanleggen. Langs de rotsen nu met papier maché een pad aangelegd waar op één plaats een bruggetje ter overbrugging nodig zal zijn.
En nu ik toch bezig was met papier maché heb ik sommige stukken wat gladder gemaakt of onlogische gaten overbrugd en letterlijk gladgestreken.

Thommy

Greetz

Thommy

Maarten

Maarten

Klein stapje verder met weer wat kunstgips na het papier maché. Nu even met de focus op het wandelpad. Over één kloof gaat nog een boomstammenbruggetje komen.

En met even een boompje en een los tunnelportaal erbij voor de schaalbeleving.

Maarten

Nu vroeg ik mij zo af, bij het plaatsen van telegraafpalen, is het dan gebruik dat deze ook meegaan de tunnel in? Of gaan die liever bovenlangs de heuvel over?

Gerolf

Het lijkt me logisch dat de draden door de tunnel gaan.
- Een tunnel graaft men niet zomaar, alleen bij hogere heuvels (een sleuf is immers gemakkelijker)
- Dus als een tunnel nodig is, zouden de telegraaflijnen een te grote omweg moeten maken.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

Maarten

Dank Gerolf,

dan ga ik eens kijken hoe ik dat kan gaan plaatsen.

groet
Maarten

D_Loc

Citaat van: Gerolf op 23 februari 2016, 09:26:03 AM
- Een tunnel graaft men niet zomaar, alleen bij hogere heuvels (een sleuf is immers gemakkelijker)
- Dus als een tunnel nodig is, zouden de telegraaflijnen een te grote omweg moeten maken.
In mijn herinneringen ging dit in Luxemburg in ieder geval niet op, daar gingen de telegraafmasten over de berg (maar misschien was dat in België anders). Ik heb ook wat foto's gevonden op Flickr die hier bewijs van leveren:
https://flic.kr/p/65F9Av
https://flic.kr/p/5DDdCC
Filmpjes - Foto's ***(Model)spoor is FuN!!!***
Dirk

59erke

Citaat van: Gerolf op 23 februari 2016, 09:26:03 AM

Geldt dit dan ook voor de draden van stroompalen ?
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan