Nieuws:

Nu in MSM 249 BAAN: Saint-Hilaire * Rügen kustbaan

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

Sicco

Klopt

En het is LSM eigen om dan een Desiro (of de door Piko aangekondigde Z2) te maken terwijl honderden modellen tot tien jaar of meer vertraging hebben, want ze snoepen blijkbaar liever de winst van een ander af dan dat ze uit zichzelf de klanten tevreden willen houden. Liever elkaar kapotconcurreren dan iets voor de klant doen.

Het is werkelijk een wonderlijk, wonderlijk bedrijf.

Peter


Citeerze snoepen blijkbaar liever de winst van een ander af dan dat ze uit zichzelf de klanten tevreden willen houden. Liever elkaar kapotconcurreren dan iets voor de klant doen

Groot gelijk Sicco
Met vriendelijke groeten
Peter

trainspottingjr

voor diegene die niet zo goed overweg kunnen met de Franse taal  :P :P :P

Lid Lierse Modelspoorwegen de Geit VZW

SuSke

Enfin, weer een hele hoop beloftes en excuses van LSM.
Nu zien wat ze er van gaan terecht brengen. Het vertrouwen was al niet hoog in de "levertijden" van LSM.
Aan hen nu om te bewijzen dat ze het wel kunnen binnen de aangekondigde planning en aan concurrentiële prijzen.
Of dat we binnen x weken weerom een pak excuses gaan mogen slikken.

Om VBV nog voor te zijn met de Desiro's gaan ze zich meer dan moeten reppen aangezien LSM net zijn mallen heeft kunnen recupereren, moeten ze nog beginnen met handmonsters en dergelijke meer.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Sicco

Ergens had ik nog een klein beetje hoop dat ze hun leven nu zouden beteren, maar nee.

We gaan weer terug naar het aankondigen van de modellen die er nog niet zijn zodat een ander ze niet durft te maken, en deze modellen dan vervolgens niet maken.
En modellen die anderen aankondigen vervolgens met voorrang wél gaan maken.

Feitelijk een schande, met de hobbyist als slachtoffer. Wat een treurige geschiedenis  :'(
Geen wonder dat ze de laatste tijd op beurzen staan zonder hun naam vooraf bekend te maken. Dat beetje zelfkennis is er dus nog wel.

thor

waarom altijd zo negatief?
zelf ben ik heel tevreden over de LSM producten die ik heb, en gelukkig brengen ze alles niet in één keer uit, wie onder ons zou zich dat financieel kunnen permitteren.
voorbeeld : de I-11 rijtuigen in 2004 voorbesteld, uitgeleverd in 2010, lang wachten ja, maar ben er erg blij mee.
laat ons nu eens onszelf gelukkig prijzen met fabrikanten als o.a. VBV en LSM die mooi Belgisch materiaal uitbrengen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Gaspar

LSMod heeft nooit een Desiro aangekondigd. Zou het kunnen dat een of andere Pipo een WCbril verkeerdelijk Desiro noemt? Ik blijf hopen op een MS96.
Grn uit Z Spanje en nog veel regenplezier ginder!
Guy
 

Peter

Ronny,
We hebben het niet over hun produkten, want ze maken inderdaad mooie dingen.
Het gaat hem over modellen die ze jaaaaren geleden beloofd hadden en die elk moment bijna konden verschijnen.
Maar ze houden gewoon hun beloften niet.
Met vriendelijke groeten
Peter

Sicco

#218
Citaat van: thor op 02 februari 2016, 18:32:45 PM
waarom altijd zo negatief?
zelf ben ik heel tevreden over de LSM producten die ik heb, en gelukkig brengen ze alles niet in één keer uit, wie onder ons zou zich dat financieel kunnen permitteren.
voorbeeld : de I-11 rijtuigen in 2004 voorbesteld, uitgeleverd in 2010, lang wachten ja, maar ben er erg blij mee.
laat ons nu eens onszelf gelukkig prijzen met fabrikanten als o.a. VBV en LSM die mooi Belgisch materiaal uitbrengen.

Nog maar een keertje dan?

de feiten nog eens op een rij:
- modellen, unieke modellen, die tien jaar geleden zijn aangekondigd zijn massaal niet gemaakt en er is ook gene enkele aanleiding om aan te nemen dat dat ooit nog gaat gebeuren
- ondertussen zijn er diverse modellen véél later aangekondigd wat 'toevallig' allemaal modellen waren die anderen ook net hadden aangekondigd

Waarom als 'je niet alles tegelijk kan maken' niet eerst eens maken wat je al hebt aangekondigd (toevallig de unieke modellen) maar telkens weer wat nieuws aankondigen en uiteindelijk maken wat er al is?

Maar OK, misschien trek ik het me teveel aan (omdat ik toevallig dacht te vissen in die vijver die LSM beloofde te gaan vullen maar nooit gevuld heeft) en liggen andere oorzaken ten grondslag aan dit in mijn ogen betreurenswaardige gedoe. Ik wil mijn mening niet opdringen. We wachten wel af en laten ons wellicht ooit (weer) verrassen en overtuigen, al zal dat voor mij persoonlijk wel even duren.

thor

mijn treinen hobbykamer staat anders wel vol met LSM producten, en als ik hun productielijntje op de site bekijk, is het grootste deel weliswaar geleverd.
spijtig genoeg komt een faling van Modern Gala, roet in het eten gooien en zitten ze met de handen in het haar.
het communiqué vandaag gepubliceerd spreekt boekdelen.
laat de daarin aangekondigde modellen maar komen
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

Sicco

Ja, de faling van MG vorig jaar is de oorzaak van de vijf tot tien jaar vertraging van vele modellen  ;D

En Egyptische CIWL rijtuigen verdienen natuurlijk ook voorrang  8)

Metpetergaathetbeter

op een kleinseriefabrikant mag niet .......... worden maar op de grotere mag het dan weer wel ! :-\

Anderzijds hadden ze alles wat in het vooruitzicht gesteld werd gemaakt dan hadden velen gestopt wegens het niet meer kunnen volgen :-\ Anderzijds ben ik heel tevreden met wat ze uitbrachten en ongetwijfeld staat er menig hobbyruimte tientallen loc's, wagons te blinken !  :-\

Sicco

#222
Wie zegt dat? Iedereen mag geroemd of bekritiseerd worden naar waarde.
LS Models heeft tot nu toe de mooiste producten voor de Belgische markt ooit gemaakt en pas recent komen anderen er ook maar in de buurt. Dat neemt echter niets weg van het constante gelieg over wat men nu werkelijk gaat doen en het vingers wijzen naar anderen als er iets mis gaat.
Natuurlijk zal dit véél minder of helemaal niet gelden voor de mensen dus hun modellen toevallig netjes hebben kunnen krijgen, maar zoals al gezegd is een groot deel van de modellen waar ik interesse gehad nooit gekomen, of (in het geval van veel goederenwagens) halverwege gestopt zodat ik met halve bloktreinen zit.
En het ergste is, ik heb het dan over tien jaar lang meermalen per jaar als ze op een beurs staan op een vriendelijke manier vragen: wat is het plan voor b.v. de rangeerlocs en tien jaar lang telkens horen: volgend kwartaal, volgend kwartaal, ja nu komen ze echt volgend kwartaal in plaats van gewoon te zeggen: het heeft geen prioriteit, voorlopig niet, het is alleen aangekondigd zodat niemand anders ze gaat maken en we zien wel wanneer het past.
En ik zou er hetzelfde in staan bij elke fabrikant, groot of klein, die dat zou doen. En er zijn er meer hoor, eentje wordt er hier ook regelmatig besproken maar daar heb ik toevallig minder 'emotie' mee, een ander is Oskar die zes jaar geleden met een geschilderd handmonster van de BB 63500 kwam.... en sindsdien niets meer. Maar we hebben het hier over LSM

Of eigenlijk, we hebben het hier over nieuwigheden 2016 en ik ga vreselijk off topic *schaam*

PeterVG

Begrijpelijk Sicco
Ik stel alleen maar vast:
Piko komt plots met de 73 die al jaren beloofd was door LS. Tegenreactie van LS een Z2 aankondigen die bij Piko in de pijplijn zit.  ;D
Ach, bij de nieuwigheden vond ik Rivarossi wel de moeite waard met een nieuw ontwikkelde T14. Zou er op termijn een NMBS Type 97 te verwachten zijn. ;)

janieburton

Citaat van: Sicco op 02 februari 2016, 14:23:15 PM
modellen tot tien jaar of meer vertraging hebben,


Daarom zou ik het logisch vinden zoals ik al eerder schreef dat er een Europese wet(niet alleen voor modeltreinen maar in het algemeen voor alles) zou moeten zijn die een fabrikant die een product aankondigt dit moet produceren binnen een termijn van 12 maanden(eventueel kan deze termijn korter zijn naar gelang de belangrijkheid van het product) op straffe van boetes in de vorm van kortingen op de verkoopsprijs in dien het product niet is geproduceerd binnen een termijn van 12 maanden ongeacht wat de oorzaak zou kunnen zijn van de vertraging in de productie