Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 28 februari 2016, 11:56:29 AM
Citaat van: OlivierV op 28 februari 2016, 11:41:55 AM
220 flappen voor een analoog locomotiefje, vind ik eigenlijk al net iets te veel, maar heb hem toch maar besteld. Chance dat ik mijn toch een beetje profijt doe door mijn decoder elders te fiksen. :)

Tja Olivier het kan niet altijd "voor een appel en een ei" hé, trouwens als "eventuele" kopers al zelf zouden willen bepalen wat een producent maar "mag" vragen voor een nieuw product zijn ze wel verkeerd bezig , alé das mijn mening. En maar klagen dat het nog steeds crisis is.
Den Eric.
Als dat het geval is dan zouden we onze locs aan €50/stuk willen he of zelfs minder.

Eerlijk gezegd. €200 is een mooi bedrag voor een elektrische locomotief in schaal H0 van goede kwaliteit en afwerking.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 28 februari 2016, 21:15:28 PM
Inderdaad, pen en papier of te wel Excel als je het digitaal wil. Daar heb je toch geen boekhoudkundig programma voor nodig  ;D

Juist, maar als je een gratis simpel boekhoudprogramma zou kunnen gebruiken kan j dat dan ook gebruiken om kosten in het totaal te berekenen van je spoorweg imperium, je kan fictieve inkomsten genereren door aan bepaalde treinen een bezettingsgraad toe te kennen en een geld bedrag.
 

oebr

Dat wil je niet weten  8)

en uw madam zeker niet...   ;)


tekening verzameld door de Jean
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

janieburton

#243
Citaat van: oebr op 03 maart 2016, 14:12:38 PM
Dat wil je niet weten  8)

en uw madam zeker niet...   ;)


tekening verzameld door de Jean

Een vrouw van een treinvriend van mij zei ooit tijdens een etentje: ik heb liever dat hij 300€/maand uitgeeft aan zijn trein hobby en hier thuis op zolder bezig is met zijn treinen dan dat mijn man dat geld zou vergokken of opdrinken in het cafe en dat ik niet weet waar hij is.

Feitelijk zijn het wijze woorden die ze zei!
 

bollen neus

Citaat van: OlivierV op 02 maart 2016, 13:08:30 PM
Citaat van: bollen neus op 28 februari 2016, 11:56:29 AM
Citaat van: OlivierV op 28 februari 2016, 11:41:55 AM
220 flappen voor een analoog locomotiefje, vind ik eigenlijk al net iets te veel, maar heb hem toch maar besteld. Chance dat ik mijn toch een beetje profijt doe door mijn decoder elders te fiksen. :)

Tja Olivier het kan niet altijd "voor een appel en een ei" hé, trouwens als "eventuele" kopers al zelf zouden willen bepalen wat een producent maar "mag" vragen voor een nieuw product zijn ze wel verkeerd bezig , alé das mijn mening. En maar klagen dat het nog steeds crisis is.
Den Eric.
Als dat het geval is dan zouden we onze locs aan €50/stuk willen he of zelfs minder.

Eerlijk gezegd. €200 is een mooi bedrag voor een elektrische locomotief in schaal H0 van goede kwaliteit en afwerking.

Zelf vind ik het schitterend idee van jou om alle locomotieven dan maar 50 euro te laten kosten, waar de deurtjes opengaan, de machinist automatisch van de ene zijde naar de ander zijde wandelt en de  ruitenwissers functioneren, hemels. Der zouden nogal bananendozen kunnen gevuld worden vind je niet? Wel de dozen betalen want die mensen uit de grootwarenhuizen mogen toch ook "iets" hebben.
Den Eric.

OlivierV

Citaat van: bollen neus op 03 maart 2016, 16:33:17 PM
Citaat van: OlivierV op 02 maart 2016, 13:08:30 PM
Citaat van: bollen neus op 28 februari 2016, 11:56:29 AM
Citaat van: OlivierV op 28 februari 2016, 11:41:55 AM
220 flappen voor een analoog locomotiefje, vind ik eigenlijk al net iets te veel, maar heb hem toch maar besteld. Chance dat ik mijn toch een beetje profijt doe door mijn decoder elders te fiksen. :)

Tja Olivier het kan niet altijd "voor een appel en een ei" hé, trouwens als "eventuele" kopers al zelf zouden willen bepalen wat een producent maar "mag" vragen voor een nieuw product zijn ze wel verkeerd bezig , alé das mijn mening. En maar klagen dat het nog steeds crisis is.
Den Eric.
Als dat het geval is dan zouden we onze locs aan €50/stuk willen he of zelfs minder.

Eerlijk gezegd. €200 is een mooi bedrag voor een elektrische locomotief in schaal H0 van goede kwaliteit en afwerking.

Zelf vind ik het schitterend idee van jou om alle locomotieven dan maar 50 euro te laten kosten, waar de deurtjes opengaan, de machinist automatisch van de ene zijde naar de ander zijde wandelt en de  ruitenwissers functioneren, hemels. Der zouden nogal bananendozen kunnen gevuld worden vind je niet? Wel de dozen betalen want die mensen uit de grootwarenhuizen mogen toch ook "iets" hebben.
Den Eric.

De hobby moet ook betaalbaar en aantrekkelijk blijven voor jongelingen. Als dat zo verder gaat dan smoren de fabrikanten zelf de keel van de hobby dicht.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

MARKLINRIJDER

Olivier,

Volledig mee eens maar vergeet de kost niet van een conventionele tooling. lees het maken van een matrijs voor het injecteren van het kunststof minderwaardige model.
Kunststof granulaat kost niks en is niet te calculeren, weeg je modelbody en begin maar ;-)

Dus een zeeer complece zaak, zeker in een niche markt als België.

Enig idee wat een project kost is?
op een oplage van ..... st.

Grtjs,

David

OlivierV

David, ik weet ook wel dat het allemaal niet goedkoop is hoor. Maar voor je het weet zit je aan €300 voor een locomotief ... welke jonge modelspoorder kan dat ophoesten?
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Stieven76

Citaat van: janieburton op 03 maart 2016, 02:31:02 AM
Citaat van: Stieven76 op 28 februari 2016, 21:15:28 PM
Inderdaad, pen en papier of te wel Excel als je het digitaal wil. Daar heb je toch geen boekhoudkundig programma voor nodig  ;D

Juist, maar als je een gratis simpel boekhoudprogramma zou kunnen gebruiken kan j dat dan ook gebruiken om kosten in het totaal te berekenen van je spoorweg imperium, je kan fictieve inkomsten genereren door aan bepaalde treinen een bezettingsgraad toe te kennen en een geld bedrag.

Natuurlijk Janie..   :-X :-\

janieburton

Citaat van: Stieven76 op 04 maart 2016, 10:20:28 AM
Citaat van: janieburton op 03 maart 2016, 02:31:02 AM
Citaat van: Stieven76 op 28 februari 2016, 21:15:28 PM
Inderdaad, pen en papier of te wel Excel als je het digitaal wil. Daar heb je toch geen boekhoudkundig programma voor nodig  ;D

Juist, maar als je een gratis simpel boekhoudprogramma zou kunnen gebruiken kan j dat dan ook gebruiken om kosten in het totaal te berekenen van je spoorweg imperium, je kan fictieve inkomsten genereren door aan bepaalde treinen een bezettingsgraad toe te kennen en een geld bedrag.

Natuurlijk Janie..   :-X :-\

Er bestaan wel computerprograma's voor modelspoorders voor goederenvervoer die documenten genereren de zogenaamde "waybills" zodat de modelspoorder zijn goederentreinen niet doelloos laat rondrijden maar  "zinvol" wagons uitrangeert en zogezegde "gevulde" wagons gaat ophalen. Er was hier ergens een idee om een computer "at random" problemen te laten genereren om het leuker te maken,  maar we wijken af van de topic.
 

ward

Daar het succes van de B-Models 5509 in new look (deze is reeds uitverkocht);
gaat er een extra productie komen van het model met nummer 5501.

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

janieburton

Zojuist LR gelezen ivm de nieuwigheden van Neurenberg.

Daarin wordt in het voorwoord op pagina 26 het volgende vermeld in de 3de paragraaf:
Citaat uit LR:
Le marché du train miniature, en France comme ailleurs, a tendence à se réduire en nombre de pratiquants, mais pas forcément en chiffre d'affaires. Moins de pratiquants, moins de jeune, mais des clients prêts à ouvrir leur porte-monnaie pour des beaux modèles, voilà qui semble être le constat de plusieurs faricants.

Deze woorden zijn van Yann Baude en François Fontana.

Ook stond te lezen(pagina 35) dat L.S. Models op de beurs met maar één vitrine aanwezig was en LR vermeld ook dat L.S. Models heeft bevestigd via een persbericht dat ze van zich zullen laten horen in 2016 en daarna.

Mârklin/Trix zou terug een VT 11.5 uitbrengen maar er is niet vermeld of dit op de schaal 1/87 zal zijn.
 

755philippe

De VT 11.5 staat in de Märklin nieuwighedenkataloog onder de Ho modellen. Dus het zal op schaal 1/87 zijn.

Mvg

755philippe

SirGresley

In OnTraxs geluisterd naar de Roco importeur over het voorstel om de stomer 26 met badkuip tender uit te brengen en wat vertelde de man?
Voor de 26 met rechte tender was er al bijna geen interesse!
DUS: veel te kleine markt en hoeveel stuks moet men maken om alleen al maar uit de kosten te komen???

Ja, die "stomme" eloc 20 die al meer dan 20jaar op de markt is en alle mogelijk kleuren en nummers al zijn verschenen omdat de vroegere Belgische importeur er een beetje teveel van heeft laten maken.

Voor LSM dus eigenlijk zo: Frankrijk en Duitsland zijn veel grotere markten dan ons Belgenlandje en ik denk dat David daar kan van meepraten!
Leef niet te materialistisch, want alle bezit is ballast. Dalai Lama

PeterVG

Dan zullen we zelf de handen uit de mouwen moeten steken om een 26 met badkuip op de baan te kunnen zetten.
Of een poging via MSM 😉