Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Nieuwigheden 2016

Gestart door Jurgen, 27 december 2015, 13:33:00 PM

OlivierV

Voor een 26 met badkuip achter was oorspronkelijk gezien wel meer vraag dan voor eentje met rechthoekige tender. Want links en rechts kon je toch opvangen dat men het jammer vond dat er geen exemplaar met kuiptender was uitgekomen.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Metpetergaathetbeter

#256
Citaat van: OlivierV op 15 maart 2016, 09:43:56 AM
Voor een 26 met badkuip achter was oorspronkelijk gezien wel meer vraag dan voor eentje met rechthoekige tender. Want links en rechts kon je toch opvangen dat men het jammer vond dat er geen exemplaar met kuiptender was uitgekomen.
voor de goedkoopste en minst interessante oplossing gekozen, als fabrikant had geluisterd naar mogelijkse klanten was hij er misschien beter van geworden.

Maar ja als je zoals sommige handelaars van het standpunt uitgaat dat men mag blij zijn dat jij ne keer iets wil maken/verkopen dan ga je de decor in ! Hoe was dat gezegde weer Hoogmoed komt voor de val ?:-\

Als je de manier van Piko met  modeltreinliefhebber Bob daarentegen bezig ziet heeft men mogelijks meer kans om er goed vanaf te komen maar ja als je als bankier in deze branche stapt dan loop je met je gezicht tegen de muur ! :-\

ward

#257
Net mail van LSM binnen met hun 'nieuw' boekje met aanvullingen voor 2016..

http://lsmodelc.etch2.nikozen.net/lsmodeld/Mailings/pdf/Folder%20Dortmund%202016%20mail.pdf

Ik vrees er meer en meer voor dat ze in hun oude gewoonte hervallen zijn.. De plannen voor begin 2016 M5 en medio 2016 M4 lijken me steeds minder en minder haalbaar, zeker daar er zelfs nog geen prototype is van dit model..

Mvg,
Ward  8)
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

egwinds

En niks Belgisch of zie ik erover?
Groeten/Salutations/Grüsse/Greetings/最好的祝福
Egwin/苏德鹰

Houdini

Citaat van: ward op 25 april 2016, 12:54:55 PM

Ik vrees er meer en meer voor dat ze in hun oude gewoonte hervallen zijn.. De plannen voor begin 2016 M5 en medio 2016 M4 lijken me steeds minder en minder haalbaar, zeker daar er zelfs nog geen prototype is van dit model..


Zucht....al een geluk dat de rentes op de bank hoog genoeg zijn zolang mijn geld daar geparkeerd blijft...  8) ;D

SuSke

#260
Citaat van: Houdini op 25 april 2016, 14:05:38 PM
Citaat van: ward op 25 april 2016, 12:54:55 PM

Ik vrees er meer en meer voor dat ze in hun oude gewoonte hervallen zijn.. De plannen voor begin 2016 M5 en medio 2016 M4 lijken me steeds minder en minder haalbaar, zeker daar er zelfs nog geen prototype is van dit model..


Zucht....al een geluk dat de rentes op de bank hoog genoeg zijn zolang mijn geld daar geparkeerd blijft...  8) ;D


Bij welke bank is dat dan, want bij mij is dat alleen de zitbank waar mijn geld niets aan waarde verliest ;) 8)

En wat de productie van LSM aangaat... eerst zien en dan geloven, een ezel stootzich geen 2x aan dezelfde steen (en ik ben een ezel op dat vlak  ;) )
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: Houdini op 25 april 2016, 14:05:38 PM


Zucht....al een geluk dat de rentes op de bank hoog genoeg zijn zolang mijn geld daar geparkeerd blijft...  8) ;D
Panama ? :-\ ;D ;)

Houdini

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 25 april 2016, 18:51:00 PM
Citaat van: Houdini op 25 april 2016, 14:05:38 PM


Zucht....al een geluk dat de rentes op de bank hoog genoeg zijn zolang mijn geld daar geparkeerd blijft...  8) ;D
Panama ? :-\ ;D ;)

Shhhht, de fiscus leest mee  :-X 8)

doomslu

Citaat van: egwinds op 25 april 2016, 13:07:04 PM
En niks Belgisch of zie ik erover?
De brochure is in 't Duits, Engels en Frans. Het is duidelijk dat deze niet voor België bedoeld is, maar waarschijnlijk speciaal voor Dortmund.
Afwachten dus...
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Sicco

LS Models zou hebben aangegeven dat ze zich specifiek gaan richten op de grote markten (Frankrijk en Duitsland) en specifiek niet op de kleine als (genoemd) Nederland en (geïmpliceerd) België. Bron: een medewerker van een grote winkel in Nederland.

mark7758

En toch vertelde LSM dat ze weer terug op de markt willen komen.
Hun productie zou moeten stijgen naar 12000 modellen per maand in het najaar. (En dat bij 3 verschillende fabrieken.)

Dus wie weet ooit. Komen eindelijk de lang verwachte modellen.
BELUX Lid/contact persoon.
Geïnteresseerd in NMBS diesels in de Ardennen van België en Luxemburg. (Jaren 1980-2000)

Treinbestuurder NL/D, Wagenmeester, Ontwerper Treinbeveiliging NL.

oebr

#266
Het is juist wat je zegt Sicco. Bron: Daniel zelf.
Het is - zeker nu er financieel heel wat goedgemaakt moet worden - interessanter om grote batches te kunnen doen dan op een zeer kleine markt (ook al is het de 'thuismarkt') te mikken.
Toch even corrigeren: In die optiek denk ik dat die M4's er wel zullen komen hoor, wagens zijn tenslotte ook voor hier wat lucratiever.
Ondertussen is de markt ook wat veranderd natuurlijk, en heb je hier met Piko en vooral VBV zeer stevige concurrentie. In Duitsland en Frankrijk is die concurrentie vreemd genoeg niet zo sterk. Roco en co spelen qua afwerking een trapje lager en daardoor blijft er nog een serieuze afzetmogelijkheid bij iets kritischer klanten over. (en stom zijn die klanten niet, want een LS kost hetzelfde of zelfs minder en de kwaliteit is hoger)

trouwens ook in België hoor. dacht enkele Duitse eurofima-rijtuigen aan te kopen van Roco, maar tegen de huidige prijzen - en nav de kritiek die ze kregen op de afwerking - hield ik me wat in. Staat er bij LS nu toch wel een AVMZ 207 ergens achteloos in dat foldertje vermeld zeker... ga ik braaf op wachten  8)
On East Belgian Rails - sporen in de provincie Luik zo rond 1992

Peter

Met vriendelijke groeten
Peter

ward

Ik weet niet of het hier 100% op zijn plaats is, maar in de brochure van juni van een duitse keten staan er toch tegen de zomer enkele belangrijke (belgische) nieuwigheden.. Afwachten?

https://www.huenerbein.de/info-blaetter/modelleisenbahn/Infoblatt%2006%202016.pdf

Mvg,
Ward
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

loebaske

Hopelijk komt er iets van in huis van de nieuwigheden van LSM
en weten waar men eventueel kan voor sparen !!!