Nieuws:

Nu in MSM 251 BAAN: Lisette * Useldange

Hoofdmenu

Prijsverschil

Gestart door janieburton, 12 december 2015, 13:26:05 PM

janieburton

Naar aanleiding van een ander draadje heb ik eens prijzen opgevraagd op de site van de NMBS.

Wat ik niet begrijp is dat een schopping ticket heen en terug duurder is dan een standaardticket.

Weekendbiljet Heen en Terug 2e klas Heen-en-terugbiljet met reductie voor reizen vanaf vrijdagavond vanaf 19u tot zondagavond. € 4,20 
Standaardbiljet Heen en Terug 2e klas  € 6,60 
Shoppingbiljet Heen en Terug 2e klas Promotioneel heen-en-terugbiljet € 11,00 
Zoo Heen en Terug 2e klas  € 25,50

loebaske

Ben voor sommige trajecten goedkoper af met de wagen !!!

bellejt

idem hier en dan bepaal jezelf de uren van vertrek en terug.Zonder risico op stakingen.Openbaar vervoer is een dure reismethode hier .Behalve als je in Luxemburg woont.

OlivierV

Dat shoppingticket is pure zever. Reis je in het weekend met de trein => Weekendbiljet (= heen en terug voor de prijs van een enkel ticket in de week).

Rijden met de trein is sowieso al duur als je een gewoon biljet koopt en de dienstverlening in de kleine stations en haltes is maar matig (vaak zelfs in het weekend geen bediening).

Een abonnement met schoolkorting valt wel heel goed mee van prijs, voor een heel jaar zou ik €150 euro betalen tussen Gent en Wichelen, maar zonder korting kost dat abonnement al snel €750 ...

Het grote voordeel aan reizen met de trein vind ik nog altijd dat ge u nergens (het verkeer) moet druk in maken, nooit last van parkeerproblemen (ik ga altijd met de fiets naar het station).
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Peter

CiteerOpenbaar vervoer is een dure reismethode hie
Behalve als je ouder dan 65 bent ;D ;D ;D  Heen en terug 6,50 euro in 2e en 13 euro in 1e 8)
Met vriendelijke groeten
Peter

Havoc

Citaat van: OlivierV op 12 december 2015, 15:26:04 PMHet grote voordeel aan reizen met de trein vind ik nog altijd dat ge u nergens (het verkeer) moet druk in maken, nooit last van parkeerproblemen (ik ga altijd met de fiets naar het station).

Tenzij je moet overstappen met maar 5 minuten tussen je treinen, dan ben je nooit zeker of je het haalt.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

rgp

Hallo,

Als ik zie hoe sommige hier vergelijkingen maken, hoop ik dat ze nooit in een financiële job terechtkomen !

Appelen en peren vergelijken.  Wordt je moedeloos van.

Roland

OlivierV

Citaat van: Havoc op 12 december 2015, 16:42:58 PM
Citaat van: OlivierV op 12 december 2015, 15:26:04 PMHet grote voordeel aan reizen met de trein vind ik nog altijd dat ge u nergens (het verkeer) moet druk in maken, nooit last van parkeerproblemen (ik ga altijd met de fiets naar het station).

Tenzij je moet overstappen met maar 5 minuten tussen je treinen, dan ben je nooit zeker of je het haalt.
Het moet een beetje spannend blijven he. :D
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

bollen neus

Als ik zo een draadje lees kan ik enkel schrijven dat "niet alle eikels dus aan een boom hangen".
Den Eric.

Havoc

Citaat van: rgp op 12 december 2015, 16:53:51 PM
Hallo,

Als ik zie hoe sommige hier vergelijkingen maken, hoop ik dat ze nooit in een financiële job terechtkomen !

Roland

Leg dan eens uit waarom die verschillende biljetten een verschillend prijskaartje hebben en wat er mis is met de vergelijking.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Pol

Een aantal weken geleden nam ik de trein met een dag-ticket naar Train World. Voor de 17 euro die ik daarvoor betaalde en waar de inkom van het museum al mee in begrepen zat, kan ik nooit van Zoersel naar Brussel rijden en daar ook nog eens m'n wagen parkeren. Wel moet ik opmerken dat ik de bus genomen heb naar Antwerpen want als ik de trein nam vanuit Sint-Job-in't-Goor kwam ik een heel stuk duurder uit om een onbegrijpelijke reden. Blijkbaar moet je dus goed uitkijken wat je doet: zone Antwerpen naar zone Brussel is iets anders dan vanuit Sint-Job naar Brussel!

Groeten,

Pol
H0, tijdperk II, Deutsche Reichsbahn: diorama in aanbouw ...

janieburton

Hallo,

Roland

Roland, waarom is een shoppingbiljet 11€ en een standaardbiljet 6,60€? Beide heen en terug en dit op datum van 12/12/15.

B_Modelbouw

Ze gaan er vanuit dat je veel gaat kopen op je shopping-trip en daarbij een extra zitplaats inneemt met al die pakjes  ;D ;D ;D ;D

Een verklaring?  Ik ben er alvast ook benieuwd naar... Misschien een verdoken stakingstaks (Foei van mij)

Modelbaan 'Station Ekeren L12' en 'Containerterminal'  in tijdperiode V-VI
Sturing: Koploper - Systeem: 2R-DCC

Jurgen

Citaat van: Pol op 12 december 2015, 19:19:37 PM
Een aantal weken geleden nam ik de trein met een dag-ticket naar Train World. Voor de 17 euro die ik daarvoor betaalde en waar de inkom van het museum al mee in begrepen zat, kan ik nooit van Zoersel naar Brussel rijden en daar ook nog eens m'n wagen parkeren. Wel moet ik opmerken dat ik de bus genomen heb naar Antwerpen want als ik de trein nam vanuit Sint-Job-in't-Goor kwam ik een heel stuk duurder uit om een onbegrijpelijke reden. Blijkbaar moet je dus goed uitkijken wat je doet: zone Antwerpen naar zone Brussel is iets anders dan vanuit Sint-Job naar Brussel!

Groeten,

Pol

Heb ik dus ook gedaan, maar dan vanaf Aarschot. Aarschot - Schaarbeek en terug is niet direct iets wat je voor je plezier moet doen tijdens het weekend.
Meer dan een uur onderweg met een overstap in Leuven. Op de terugweg zijn we langs Antwerpen-Berchem moeten gaan en daar hebben we een half uur staan wachten voor onze overstap.
Bijna allemaal boemeltreinen, dus op het einde van de dag was ik wel pimpel gereden...

Ach ja...

Wat de vergelijking in het prijsverschil betreft, ik snap niet waarom er een prijs voor de B-Dagtrip naar de Zoo tussen staat terwijl er verder geen vergelijking met andere mogelijkheden tussen zit. Dus in dat opzicht kan ik Roland wel volgen.
Mvg, Jurgen
De trein, da's altijd een beetje wachten.
Fietssporen, fietsen over oude sporen.

chef garde

Citaat van: janieburton op 13 december 2015, 01:51:24 AM
Hallo,

Roland

Roland, waarom is een shoppingbiljet 11€ en een standaardbiljet 6,60€? Beide heen en terug en dit op datum van 12/12/15.

Heeft met afstanden te maken, zo simpel is het.  Hoe korter de afstand, hoe minder je betaalt natuurlijk.  Uw standaardbiljet van 6,60 euro is een ritje op en af rond de kerktoren veronderstel ik??? 

Wil je een lange afstand doen in het weekend: bijvoorbeeld van Oostende vertrekken naar de kerstmarkt in Luik: dan ben je beter af met een weekendbiljet.
Wil je nu een lange afstand doen tijdens het kerstverlof buiten de weekends: Oostende - Luik, koop uw dan een shoppingbiljet
Wil je een korte afstand doen eender wanneer, bijvoorbeeld van Oostende naar de kerstmarkt in Brugge dit keer: koop uw dan een standaardbiljet