Prijsverschil

Gestart door janieburton, 12 december 2015, 13:26:05 PM

loebaske

Heb meer en meer de indruk dat dit hier geen modelbouw forum is, lijkt meer op een facebook gedoe, elk onbenulligheid word hier aangekaart....
van mijn part mag het forum volledig gesloten worden of anders gezegd "ik zal minder en minder hier komen lezen"  >:( :( :(

centauri167

Eric, ik volg je volledig, 3/4 van de topics heeft gewoon niks meer met modeltreinen/ modelbouw/ onze hobby te maken ... 

Havoc

Moet er nu te pas en te onpas opgemerkt worden dat het forum niet beantwoord aan ideaal beeld van een forum. Of toch wat sommigen er van hebben. Ik zou zeggen, maak zelf zo'n forum en zie hoe lang het leeft.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ward

#48
Citaat van: janieburton op 16 december 2015, 14:26:25 PM
Citaat van: Peter op 16 december 2015, 14:17:22 PM
CiteerOpenbaar vervoer in Zwitserland is duurder maar rijdt ook stipter, is het properder in de treinen, stations zijn proper,
Dat is niet direkt het probleem van de spoorwegen, doch door de reizenden die alles vuilmaken.
Datzelfde zie tegenwoordig hier op op tram en bus.  Kwartiertje geleden hier vlakbij door een paar jongeren de ruiten van het glazen bushokje vernield. En dan maar klagen dat ze nat worden van de regen.

Daar heb je ook gelijk in maar "het kuisen van de rijtuigen" hier laat toch te wensen over.

de reizigers laten de wensen over..
Maar das mijn mening..
IEDERE nacht worden de treinen gekuist.. Maar als we allemaal onze rommel laten rondslingeren waar we zin in hebben, en dan nog eens de vuiligheid en vettigheid niet opkuisen.. Dan maar klagen dat de treinen niet proper zijn.. Na 2 ritten herkende ze gewoon zelfs niet meer!!
Dat ter zijde.. Shoppingbiljet is voorzien voor langere afstanden idd, vb voor mensen die eens dagje naar oostende willen en daar dan shoppen, kerstmarkt in Hasselt,..

@ Krispy.. Dat is een go-pass one (6 euro / enkele rit). Enkel voor jongeren onder de 26 jaar. Is iets duurder (0,5 euro) dan een go-pass, maar je bent niet verplicht de kaart met 10 ritten te nemen dan. Kan je aanzien als een gewoon ticket eigenlijk..

Mvg,
Ward

AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

centauri167

Citaat van: Havoc op 18 december 2015, 23:25:16 PM
Moet er nu te pas en te onpas opgemerkt worden dat het forum niet beantwoord aan ideaal beeld van een forum. Of toch wat sommigen er van hebben. Ik zou zeggen, maak zelf zo'n forum en zie hoe lang het leeft.

Voor frustraties en gezever te ventileren kan je ook op andere fora terecht zoals hln.be, daar vinden ze trollen leuk ...

celtjan

Zo de chips en cola zijn op! (héérlijk draadje)
Het is idd zo dat er 'tig aantal prijsformules zijn, zodat zelfs het personeel niet altijd onmiddellijk 100% door heeft wat de beste koop is.
Alles is afhankelijk van tijdstip; afstand; hoeveel trajecten. Dus KIJK EN VERGELIJK. Doe je meerdere verplaatsingen per jaar en/of met meerdere personen, dan zijn passen soms de betere keuze (echter voor korte verplaatsingen kan een gewoon biljet goedkoper uitvallen).
Kijk ook naar de voorwaarden die aan de tickets verbonden zijn.
Onze keuze OV/wagen is vooral afhankelijk in functie waarvoor we onze verplaatsing maken, en het aanbod van het OV.

Vergelijken met het 'buitenland'? da's net als appels met peren vergelijken: Vlaanderen is zowat 1 grote stad, waar de stoppertjes zelden hun maximum snelheid halen eer ze terug aan de volgende halte moeten stoppen. In het buitenland liggen de haltes, alvast in de niet stedelijke gebieden veel ruimer verspreid.

Netheid van de treinen: In de meeste gevallen is niet het boordpersoneel dat deze het vuil maakt. Dikwijls, na een 3uur durend retourje vanuit het poetsplatform, zijn het varkenstallen die terugkeren. Dit ligt toch aan de hedendaagse 'vrije opvoeding'. Ik moest het in elk geval vroeger niet proberen om blikjes of dergelijke in de trein achter te laten, maar wel netjes na de rit, bij het uitstappen in een vuilbak van het station van aankomst deponeren. Of ik kreeg er een vlaai bovenop.
Tijdens het weekeinde is er idd minder poetspersoneel opgesteld en is er zijn er een pak treinen minder in dienst. Meer middelen inzetten en daardoor nog duurdere tickets? België duur? Moet je in de ons omliggende landen eens op de laatste knip een ticketje bestellen... .
Latere treinen? Ook daar hangt een prijskaartje aan vast. (Nu, in Nederland kan het blijkbaar dan weer wel met hun nachtnet, maar dan ook alleen maar tussen hun grootstedelijke gebieden)

Gr,
Jan