mijn c rails isoleren als ze al geschroefd liggen

Gestart door benny vergauwen, 04 december 2015, 15:22:20 PM

benny vergauwen

hoi vrienden

nu heb ik een klein probleempje ondervonden een stomme fout maar helaas er zal hopelijk een oplossing voor bestaan

nu voor mijn baantje in te delen in blokken als er ene trein op een spoor staat dat er een melding komt op mijn ecos

nu ik heb reeds een teruggleed decoder van viessmann

maar nu wil ik dus zorgen als er een trein op een stuk staat dat het sein op rood komt en dat de trein ook stopt  dat ze niet botsen natuurlijk he

wie wil er de tijd voor maken om mij hier verder mee te helpen aub?

OlivierV

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

Klaas Zondervan

Als je niet wil losschroeven, dan kun je ook de spoorstaaf doorzagen/slijpen. Maar ja, hoe krijg je daar dan weer een draad aan vast?
Dus toch maar losschroeven, ik zie geen simpele oplossing.

Stieven76

Zonder hoofdletters en leestekens vind ik dit toch moeilijk lezen hoor..  ::)

benny vergauwen

stieven ik ben geen schrijver he

punten en komma en leestekens vind ik wat overbodig het is hier ene forum om hulp te vragen he

allez ja sorry he

Rangeerduivel

Je moet geen "Schrijver" zijn om deftig te kunnen schrijven,
Als je spreekt vind je dan klinkers ook overbodig?
taal/schrijffoutjes worden hier niet kwalijk genomen,onbeleefdheden wel!

http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,11969.msg145645.html#msg145645

>:(

benny vergauwen

het gaat daar niet over hoor rangeer duivel maar ik ondervind dat het op het forum toch gaat om mensen te helpen en niet elkaar te verbeteren op schrijf fouten dan moet ik ergens anders heen denk ik he of niet?

ik heb mijn vraag beleefd gesteld maar als er dan zo een antwoord op komt dan ga ik reageren wat normaal is denk ik wel

Metpetergaathetbeter

Misschien allemaal een beetje water in de wijn doen kan al heel veel ongemakken vermijden.

Met elkaar wat meer rekening houden maakt het voor iedereen aangenamer, ik denk dat het meest logische is, gewoon je

schroeven losschroeven en op nieuw beginnen.  ;D ;)  en je aanpassingen deze keer niet vergeten !  ;)

OlivierV

Citaat van: benny vergauwen op 04 december 2015, 17:00:14 PM
het gaat daar niet over hoor rangeer duivel maar ik ondervind dat het op het forum toch gaat om mensen te helpen en niet elkaar te verbeteren op schrijf fouten dan moet ik ergens anders heen denk ik he of niet?

ik heb mijn vraag beleefd gesteld maar als er dan zo een antwoord op komt dan ga ik reageren wat normaal is denk ik wel
Iedereen wil hier iedereen wel helpen, maar als ik eerlijk moet zijn, ik zie liever een tekst met geen fouten in, toegegeven, ik maak die zelf ook wel eens, soms door te snel te willen typen. En zeg nu zelf, een goed geschreven tekst leest pakken aangenamer dan wat losse woorden die daar wat staan te staan.
Fouten in het verschil tussen u en uw (of jou en jouw) erger ik mij ook mateloos aan. U is een aanwijzend voornaamwoord (vb: he u daar!), uw is bezittelijk (vb: uw pet, uw trein).

Tevens is het ook aangenaam als de starter van het topic ook zelf al wat opzoekwerk gedaan heeft, dat toont van inzet, wij zijn Google niet.

Mijn €0,02.

Ik denk ook dat je ondertussen al een antwoord kreeg op je vraag, namelijk terug je sporen losschroeven, bij een testbaantje om te leren treinen automatisch te laten rijden met een computerprogramma is zoiets niet onoverkomelijk.

- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

patatje70

jongens jullie kunnen zagen,geen wonder dat er hier zoveel modelspoorders afhaken.Ik erger mij veel meer aan domme en nutteloze reacties dan aan schrijffouten, die jongen stelt een normale beleefde vraag dus geef hem gewoon een antwoord

prettig weekend iedereen

thor

Beleefd zijn wil ook zeggen een ordentelijke tekst opstellen, voorzien van punten en komma's conform de Nederlandse taal.
Zoveel moeite vraagt dat toch niet, of wel?
Beleefdheid moet van beide kanten komen.
Groeten
Thor
hO, 2-rail, digitaal
Intellibox, Power 3, Win-Digipet 2009, v 5

oli 11/01

Ohlalalala

Als franstalig op dit forum, heb ik helemaal begrepen wat hij wou zeggen, zonder komma's, hoofdletters en punten.
Ik heb wat meer problemen wanneer het geschreven is met typisch woorden uit Nederland, ofwel Limburg

Bij voorbeeld : Huuj gaon ich e bietje later.  ??? ??? ??? ??? ??? ??? ???

Vrijdag 18.52 U , schooltijd is afgelopen

Rangeerduivel

Citaat van: patatje70 op 04 december 2015, 18:06:54 PM
jongens jullie kunnen zagen,geen wonder dat er hier zoveel modelspoorders afhaken.Ik erger mij veel meer aan domme en nutteloze reacties dan aan schrijffouten, die jongen stelt een normale beleefde vraag dus geef hem gewoon een antwoord

prettig weekend iedereen

Zijn in dit geval geen schrijffouten maar met moedwil volharden in de boosheid.
Blijkbaar zelfs de moeite niet getroosten om de link aan te klikken die verwijst naar de post van Gerolf.
Voor mij hoeft het niet meer,
Voor vriendschap heb ik mijn hond,en om mij laten af te blaffen heb ik mijn vrouw ....

>:(

Citaat van: benny vergauwen op 04 december 2015, 17:00:14 PM
dan moet ik ergens anders heen denk ik he of niet?

Wel ja,zoals ik dus!
Uit respect voor die honderden schoolmeesters die hier jaren aan een stuk bloed,zweet en tranen aan gespendeerd hebben.

marctje

Ik zou wel eens willen weten hoe jullie het zouden doen op een anderstalig forum. Ik zelf ben regelmatig op een Amerikaans en Duits forum en heb hier nog geen reacties gekregen over de taalfouten of zinsbouwen die ik schrijf, meestal een kompliment dat ik mijn best doe en dat de mensen begrijpen waarover het gaat. Ik heb nooit Engels of Duits gekregen op school en trek toch mijn plan om zo verstaanbaar mogelijk te zijn, dus, een beetje goodwill van beide kanten is al een mooi begin.
marc
Union Pacific and Amtrak models
a world on the other side of the ocean
Lid van de Westmalse Treinclub