mijn c rails isoleren als ze al geschroefd liggen

Gestart door benny vergauwen, 04 december 2015, 15:22:20 PM

ERVIN

@Klaas , bekend probleem bij Benny hoor , iedereen heeft hem hierop reeds attent gemaakt , maar hij blijft volharden...... :'(

@Dani +1

benny vergauwen

hoi vrienden;

Ik werk met de seintjes van viessmann 4011
deze staan aangesloten met een schakeldecoder van viessmann op mijn baantje naar mijn ecos 1 centrale .
ik werk voorlopig nog niet met de computer op mijn baan dat is nog even ver weg hoor.

dus wat ik nu zou willen is het volgende:

ik kan nu wel mijn seintjes van groen naar rood zetten in mijn ecos 1

maar wat ik graag zou willen bereiken is het volgende:

als mijn sein rood geeft dat mijn trein ook automatisch stopt en bij groen door rijd;

nu ik heb in een van mijn vorige berichtjes een link naar de foto gegeven waar ik een stukje spoor heb geïsoleerd nu daar hangt een bruine,rode,groene draad aan ,

nu is mijn vraag hoe sluit ik heel de boel correct aan .

is het zo duidelijker dan aub?

dani

bruine en rode draad naar de baanspanning
groene draad naar de bezetmelder die op zijn beurt naar de ECOS koppelt

En dan vakken maken
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

benny vergauwen

he dani;

bedankt he!!

nu begrijp ik het echt supper.

moet ik er dan nog schakelrails tussen steken of reet contacten ofzo aub?

@ dani:

Ik gebruik de teruggleed decoders van viessmann;
omdat ik ook al mijn andere decortjes gebruik he van viessmann is meschien het gemakkelijkste he?

groetjes

OlivierV

Citaat van: benny vergauwen op 11 december 2015, 14:47:17 PM
hoi vrienden;

Ik werk met de seintjes van viessmann 4011
deze staan aangesloten met een schakeldecoder van viessmann op mijn baantje naar mijn ecos 1 centrale .
ik werk voorlopig nog niet met de computer op mijn baan dat is nog even ver weg hoor.

dus wat ik nu zou willen is het volgende:

ik kan nu wel mijn seintjes van groen naar rood zetten in mijn ecos 1

maar wat ik graag zou willen bereiken is het volgende:

als mijn sein rood geeft dat mijn trein ook automatisch stopt en bij groen door rijd;

nu ik heb in een van mijn vorige berichtjes een link naar de foto gegeven waar ik een stukje spoor heb geïsoleerd nu daar hangt een bruine,rode,groene draad aan ,

nu is mijn vraag hoe sluit ik heel de boel correct aan .

is het zo duidelijker dan aub?

Bovenstaande is 20x verstaanbaarder dan:

Citaat van: benny vergauwen op 11 december 2015, 13:54:50 PM
hoi oliverv;

ik snap het niet goed nu kan ik mijn seintjes al verzetten in de ecos omdat Ik kom zo! e om een digitale decoder heb zitten van viessmann he.

maar het in blokken verdelen is dat wat je bedoeld met mijn spoortjes isoleren waarvan ik de foto op mijn site heb staan?

ik weet juist niet hoe ik die draden dat ik aan mijn sporen heb gesoldeerd moet aansluiten dat is dus eigenlijk het probleem he.

Volg dani zijn stappen uit, zelf rij ik ook nog niet automatisch en met mijn baan verdeeld in blokken, daarvoor moet ik eerst nog een investering van een kleine €100 doen.

Het rijden met beveiliging en seinen doe je het best analoog aan onderstaande post en zo zal ik het zelf ook doen.
Citaat van: dani op 11 december 2015, 14:00:54 PM
zitten...  kruipen...   stappen...   lopen.... rennen...

Zo hebben onze kinderen het ook geleerd

- Ovaal verdeeld in blokken met je seinen...
- Nadien uitbreiden met 2 wissels en een wijkspoor zodat je de basis hiervan onder de knie kan krijgen ...
- Ga dan verder.

En zoek vooral zelf ook veel op, lees je in.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

reeves

Als u seinen enkel bediend worden door een decoder en deze decoder niks schakelt samen met je seinen zal een trein blijven rijden of het nu rood of groen is.

U trein moet een signaal krijgen dat hij moet stoppen bij rood, dus als je nu je sein op rood schakelt en daarmee samen een relais die het geïsoleerde stuk aan je sein schakelt zal je trein stoppen.

Met pc is het natuurlijk veel makelijker, je creëer een stopsectie in je blok, je sein koppel je aan dit blok en klaar komt kees, je trein zal stippen als sein onveilig staat en doorrijden bij veilig.

Het is niet zo dat je een sein hebt, dit op je baan plaatst en enkel aanstuurt via seindecoder dat dit invloed gaat hebben op het rijgedrag van je trein zonder aanpassingen te doen ,vb: stroomloos stuk, al ben ik hierzelf niet voor te vinden omdat je trein dan "stilvalt" hetzelfde met eventuele soundloks.

Groet Tom

OlivierV

Er zit geen persoon in uw modeltrein he, die trein kan zelf niet zien of het nu rood of groen of dubbelgeel is.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

benny vergauwen

hoi vrienden;

idd in mijn loc zit wel een popje maar die doet natuurlijk niks he.

nu ik ga even opzoek hoe ik het kan besturen van mijn laptop,
mijn ecos centrale aan mijn laptop hangen,
dan via i train werken maar ik moet eerst even dat programma wat leren want ken dat niet ;

dan zal het meschien gemakkelijker gaan natuurlijk he

vele groetjes en een fijn weekend gewenst
benny.