mijn c rails isoleren als ze al geschroefd liggen

Gestart door benny vergauwen, 04 december 2015, 15:22:20 PM

Klaas Zondervan

Philipe, ik vind je bijdrage enigszins raadselachtig. Wat heeft dat nou met het verschil AC/DC te maken? Het gaat om de constructie van de sporen.
Bij K-rail zijn de beide spoorstaven elektrisch van elkaar gescheiden in de gewone recht en gebogen stukken. Niet in de wissels.
Bij C-rail zijn ze verbonden, maar die verbinding kun je eenvoudig verbreken door aan de onderzijde een stripje door te knippen.

bruureke

Bij K rail gewoon langs beide zijde van de gewenste detectielengte een slip maken in de rails met een dremel en op het geisoleerde stuk een draad solderen. C rails gebruik ik niet, maar als er enkel een schroef in zit zonder ballast zou ik ze gewoon demonteren en ombouwen.

erik de noorman






Met een dun laagje secondelijm een stukje railstaaf isoleren zowel boven onder en de zijkanten. Flexibele elektriciteitdraad over 2 cm strippen. Twee draadjes behouden de rest wegknippen. De twee draadjes in elkaar draaien. Tussen de railbedding en de railstaaf steken (geïsoleerde stukje). Over de railstaaf plooien zodat deze de railstaaf overbrugt. De draadjes in elkaar vlechten zodat je een lus krijgt. Eventueel solderen en fixeren met secondelijm zodoende het zelf gemaakte impulscontact stevig vast zit. De draad verbinden met de terugmeldmodule en je hebt je terugmeldcontact of impulscontact. Zodra er een wiel over de brug rolt geeft deze een terug melding.

Normaal gebruik ik deze methode bij mijn K rails maar dan met de puntcontacten. Werkt perfect en is op enkele minuten geklaard.

Sorry voor de wazige foto maar had geen statief bij de hand.

Erik.

Ben

Werkt niet bij C-rail. Zoals al eerder aangegeven is zullen eerst de spoorstaven gescheiden dienen te worden. Dus moet Benny de rail losschroeven en uitnemen. En als de rail eruit is kan hij er een draadje maken op de plek waar het hoort.

Gr, Ben.

755philippe

Sorry mannen,
Ik was inderdaad fout. Rails zijn inderdaad gescheiden want ik gebruik 1 zijde voor detektie en de andere zijde voor massa.
Mvg

755philippe

erik de noorman


Ben, als je de oplossing bedoeld die ik heb getoond dan ben je fout. Deze werkt zeker en vast 100% garantie.

Erik.

Klaas Zondervan

Erik, ik denk dat Ben niet begrijpt wat je hebt gemaakt.
Ben, dat draadje ligt om de railstaaf gevouwen, maar door een laagje secondenlijm geïsoleerd van die staaf.

Ben

Dan heb ik het inderdaad niet begrepen.

Gr, Ben.

Gerolf

#38
Ik vraag me alleen af of het mogelijk is om dat bij C-rails zo te doen - door de bedding onder de rail.
Kan je secondelijm onder de rail krijgen en er achteraf toch nog dat draadje langs krijgen?

Andere bedenking: hoe robuust is deze oplossing? Ik denk maar aan het gebruik van een railgom, ...
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

benny vergauwen

hoi vrienden;

ik begrijp het niet heb de ecosboek doorgenomen maar kom er helaas niet uit

wat ik dus nu heb geïnstalleerd is het volgende mijn seintjes gaan naar een decoder die is geprogrammeerd in mijn ecos centrale dat werkt allemaal ik kan ze verzetten van rood naar groen

maar mijn trein rijd bij rood gewoon door natuurlijk omdat de draden van mijn spoortje loshangen ( niet aangesloten zijn )

mijn vraagje is:


hoe sluit ik het juist aan aub?
zo mijn trein automatisch stopt.

ik heb ook schakelrails liggen van marklin c rails moet ik die gebruiken of is dat niet nodig?

hoop er wat wijzer uit te geraken

voor de rest ben ik goed omweg eigenlijk.

groetjes benny
http://treinboyswebsite.webnode.be/fotogalerij/#isolatie-jpg

Huugooke

Waarschijnlijk in de war gebracht door al die punten en komma's? ;D

OlivierV

Je zal je eens moeten inlezen Benny in het aansturen van seinen aan de hand van je bezetmeldingen. Wanneer het volgende blok bezet is, dan moet het sein op rood springen. Zodoende zal de trein stoppen voor het sein. Je seinen zijn eigenlijk extra versiering voor de elektronica achter je bezetmelding zeg maar.
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan

benny vergauwen

hoi oliverv;

ik snap het niet goed nu kan ik mijn seintjes al verzetten in de ecos omdat Ik kom zo! e om een digitale decoder heb zitten van viessmann he.

maar het in blokken verdelen is dat wat je bedoeld met mijn spoortjes isoleren waarvan ik de foto op mijn site heb staan?

ik weet juist niet hoe ik die draden dat ik aan mijn sporen heb gesoldeerd moet aansluiten dat is dus eigenlijk het probleem he.



dani

zitten...  kruipen...   stappen...   lopen.... rennen...

Zo hebben onze kinderen het ook geleerd
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Klaas Zondervan

Citaat van: benny vergauwen op 11 december 2015, 13:54:50 PM
ik snap het niet goed nu kan ik mijn seintjes al verzetten in de ecos omdat Ik kom zo! e om een digitale decoder heb zitten van viessmann he.
Benny, zou je zo'n zin eerst eens door willen lezen voordat je hem verzendt? Dit slaat toch nergens op. Je moet toch eens proberen om je problemen op een begrijpelijke manier onder woorden te brengen.

En eens wat nuttige informatie geven. Wat voor seinen heb je? Hoe verzet je ze?
Rij je alleen met de Ecos, of heb je ook een besturingsprogramma?