Nieuws:

Modelspoormagazine, 100% modelspoor

Hoofdmenu

retro baan

Gestart door Dirky, 30 november 2015, 21:01:37 PM

doomslu

Google eens op Märklin baan en het is allemaal retro die je tegenkomt.  :D
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

ben al zot gegoogled Luc... maar kom zo niet iets tegen met een Waw-factor!

Huugooke

Soms kom je op rommelmarkten al eens een lading afbraak huisjes tegen, op Bras bijvoorbeeld  ;)
Van mij kan je er al wat krijgen.
Wat die baan betreft: vraag nummer één is altijd: hoe groot?

Dirky


doomslu

En hoe zie je het? Wat is 'waw'?
Geef eens een hint in welke richting je denkt, dan Googelen we mee.
luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Dirky

tja... Wow zien in een retro baan? wat is er met mij aan het gebeuren?... Dat hoor ik jullie in alle geval al denken!  :)

Iets met allemaal bochten van exact 90°. dat valt al af.
Zo ééntje lijkt me al stukken beter: http://forum.beneluxspoor.net/index.php?topic=53054.0

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

doomslu

luc    * MODEL RAILROADING IS FUN *

Huugooke

dus ook bergen en tunnels; maar met bruggen en hellingen?

PeterC

Citaat van: doomslu op 20 december 2015, 22:30:32 PM
Google eens op Märklin baan en het is allemaal retro die je tegenkomt.  :D

Luc, er zijn nog heel wat mensen die hun hobby beoefenen met drierail (ook M-rails) en die daar hun plezier aan beleven.  Ik vind dit een beetje kort door de bocht...

Citaat van: Dirky op 30 november 2015, 21:01:37 PM
...maar willen niet actief meespelen op 't forum omdat het hier vaak meer op een café lijkt...

Vandaar dat ik actief op zoek ben naar een ander 'onderkomen' waar minder 'gezever/gezeik' en meer 'modelbouw' aan bod komt...


Groetjes, Peter


Dirky

Citaat van: doomslu op 20 december 2015, 22:57:22 PM
En hier al gekeken? http://forum.3rail.nl/index.php?topic=16935.0

dienen eersten... da's de max! Daar vind een kat haar jongen niet meer op terug  :)
maar toch niet, zal iets simpeler mogen zijn  :) :) :)

grapje hé, da's niet echt wat ik zoek!

Dirky

Citaat van: Huugooke op 20 december 2015, 23:02:43 PM
dus ook bergen en tunnels; maar met bruggen en hellingen?

yep! alles mag....

Dirky

Citaat van: PeterC op 20 december 2015, 23:06:59 PM
Citaat van: doomslu op 20 december 2015, 22:30:32 PM
Google eens op Märklin baan en het is allemaal retro die je tegenkomt.  :D

Luc, er zijn nog heel wat mensen die hun hobby beoefenen met drierail (ook M-rails) en die daar hun plezier aan beleven.  Ik vind dit een beetje kort door de bocht...

Peter, volgens mij niets verkeerd met Luc zijn opmerking. Typ "Marklin baan" en meer dan 90% van de afbeeldingen welke je tegenkomt zijn of neigen naar retro. Niets mis daarmee en Marklin wordt nu eenmaal (onterecht?) ge-associeerd met die baantjes van vroeger.... Er zijn er hier op 't forum die al duidelijk het tegendeel bewezen hebben.

janieburton

Er is ook een verschil met vroeger, er stonden ook minder "details" op die kleine handen stuk kon maken.
 

Dirkh

Ik had hier nog een Marklin spoorplannen boek van de jaren stilletjes (Marklin Ho-gleis anlagen fur M gleis jaartal onbekend maar ongeveer van 1970) ergens liggen maar die heb ik in Genk aan iemand van het forum gegeven. (ceuleer) Misschien staan daar nog mooie retro plannen in.