Nieuws:

Nu in MSM 247 TEST: Lineas 186 295 van ROCO | Minitrix 186 252 Lineas | PIKO NS 1138 | De CFL 'Wegmann'-rijtuigen van Pullman/ESU | Vergelijkende test silowagens Uacns van NME en PIKO

Hoofdmenu

Nieuwe campagne infrabel anti spoorlopen

Gestart door ward, 14 oktober 2015, 20:29:52 PM

Havoc

Met dit systeem heb je minder kans dat er mensen oversteken als er een trein aankomt dan bij de klassieke overweg met barelen.

Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

missschien nog elekticiteit opsteken ook voor de zekerheid !  ;D ;)

efl045


Metpetergaathetbeter

oei dat wordt loc,wagons en treinstellen wassen en bovendien zijn wagen te plaatsen waar hij (betalend?) moet staan ! :-[ :-\

Metpetergaathetbeter

dat hij dan nog gewoon zou oversteken maar blijkbaar hadden ze beiden gisteren naar de voetbal gekeken en drong een nabeschouwing zich op ! :-\ ;D ;)

Ben

Ik ben niet bekend met de regels maar mag dat dan niet? Spoorpersoneel is toch gekwalificeerd?

Gr, Ben.

efl045

Ik ken de regels ook niet, maar is alle spoorpersoneel dan gelijk?
Mij lijkt de habitat voor een treinbegeleider toch meer op de trein en op het perron en zeker niet op de rails, dat laatste zal toch wel meer iets voor het technisch spoorpersoneel zijn vermoed ik.

Metpetergaathetbeter

misschien had het iets verstandiger geweest hun personeel eerst en voldoende in te lichten en sensibiliseren zich ook aan de regels te houden, zodoende had men een groter draagvlak gehad t.o.v. treinreizigers en mensen die de sporen geregeld kruisen om zich aan de verkeers-en veiligheidsmaatregelen te houden!  :-\ ;)

ward

Wat de persoon hier zelf doet is compleet tegen de regels en onverantwoord.
Ik hoop dat ze hem de nodige straf opleggen..
Langs de andere kant weer typisch de media.. Personeelsleden van het spoor.. Ik zie hier maar 1 persoon, en echt een uitzondering!
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Ben

Citaat van: efl045 op 06 november 2015, 18:08:05 PM

Ik ken de regels ook niet, maar is alle spoorpersoneel dan gelijk?


Geen idee, vandaar mijn vraag. Kan me voorstellen dat de goede man zo af en toe het spoor op moet, einde dienst, calamiteit, enz. Misschien is er een deskundige hier op dit forum?

Gr, Ben.

ward

Basisregel is dat m'n enkel maar de sporen betreed als dit nodig is.
Hier dus al niet het geval. Tevens moet m'n dan altijd het fluohesje aanhebben. Ook niet het geval.
Meestal is het ook voorzien om op dienstpaden te lopen, welke hier ook niet aanwezig zijn.
Indien een TB in volle baan zich in de sporen begeeft, is dit altijd langs de veilige kant (waar geen trein kan komen) of moet hij met een document het treinverkeer op het nevenliggend spoor laten sperren.
Echter veel hangt af van waar het spoor zich bevind.. Bundel, station, volle baan,..
De basisregel is wel dat er overal dienstpaden aangelegd zijn, die buiten het vrije ruimteprofiel van de trein komen dus waar m'n veilig kan wandelen.

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--


Havoc

Oordelen we hier niet wat te snel? Wie zegt dat die treinbegeleider op een andere manier uit die trein zou kunnen geraken? Ik ken de situatie daar niet, en uit dat filmpje kan je niets opmaken.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

ward

Citaat van: Havoc op 07 november 2015, 21:46:39 PM
Oordelen we hier niet wat te snel? Wie zegt dat die treinbegeleider op een andere manier uit die trein zou kunnen geraken? Ik ken de situatie daar niet, en uit dat filmpje kan je niets opmaken.

Op dat vlak heb je een punt. En ik ben meestal de laatste om wat er in de media komt allemaal te geloven (deels eigen ervaring). Maar over 1 punt is zeker.. Hij draagt zn geel veiligheidsvestje niet bij het oversteken van de sporen, wat moet. Voor het zelfde geld is dit een bundelspoor met dienstpad, en dat weten gewone reizigers niet.. Zover ken ik de situatie daar ook niet..  Maar zelfs dan nog begaat deze treinbegeleider hier een overtreding zonder de voorziene veiligheidskledij..

Mvg
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

Ben

Citaat van: Havoc op 07 november 2015, 21:46:39 PM

Oordelen we hier niet wat te snel?


Uiteraard zou ik bijna zeggen. Elke medewerker van om het even welk bedrijf mag een fout maken. Maar o wee als het het spoor betreft, dan is een forum te klein. Zware straffen worden geƫist.
Wat de man doet is kennelijk tegen de regels en me dunkt dat een e-mailtje richting betrokkene volstaat: niet meer doen joh, trek je vest aan en hou je aan de regels.

Iedereen loopt vandaag de dag met een smartphone op zak, het individu is niet meer onbespied. Wie naast de pot pist is vogelvrij verklaard op het web, schandpaal, pek en veren of erger..... Persoonlijk heb ik weinig waardering voor degene die het filmpje naar een medium als de VRT stuurt. Bemoei je met je eigen zaken en ga wat nuttigs doen.

Gr, Ben.