Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Nieuwe campagne infrabel anti spoorlopen

Gestart door ward, 14 oktober 2015, 20:29:52 PM

59erke

Grootste probleem is dat mensen geen tijd hebben.

Neem nu waar ik woon. Als men van mijn straat thv de overweg naar het station wil moet men via de straat een hoekje om. Reken grofweg een 8 minuten stappen. Maar als je de overweg oversteekt zie je het station liggen, dus wat doet men gewoon langs het spoor richting station, dit scheelt 2 minuten stappen.

Men vergeet echter dat door de begroeiing langs deze enkelsporige lijn, je soms op de bedding moet lopen. Als er dan een trein passeert dan heb je op sommige plekken haast geen plek om achteruit te gaan. Tenzij je natuurlijk in het onkruid of de struiken duikt.

Ik lees hier vooral zaken als de sporen oversteken maar geloof me, er wordt nog veel langs de sporen ook gelopen.
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Davy

jaja, als den trein te laat kan stoppen, dan ist gedaan met de poppen :)

mooi filmpje van diene 6228 (zonder die poppen dan)

prulleman

ben het in deze discussie eens met RGP. heb voldoende ervaring met brokken en stukken... word er dagelijkse mee geconfronteerd

just4fun

Citaat van: 59erke op 15 oktober 2015, 17:50:43 PM
Grootste probleem is dat mensen geen tijd hebben.

Volgens mij niet juist, moet zijn: mensen nemen geen tijd.
Klein detail maar een wereld van verschil.
Paul

rgp

Paul,

+1, en mensen kunnen geen prioriteiten meer stellen.

Roland

philippe_007

zijn gewoon te egoïstisch en denken teveel in de "ik-vorm"

Davy

Als je in het station aankomt en je moet via een overweg op spoor 2 zijn, maar de slagbomen zijn al af en de trein is nog niet te zien.
De drang is heel groot om dan nog vlug over te steken. Bijna zelf meegemaakt overlaatst en even bij stilgestaan dat het snel gebeurt is.
Je kan dan zeggen, mensen kom op tijd of blijf een uur wachten.


philippe_007

Om problemen te vermijden met overlopend wild bij gesloten slagbomen in het station zouden ze na aankomst van de trein nog even de slagbomen terug kunnen openen voor de reizigers dat te laat zijn.
Dit zou ook heel veel leed kunnen vermijden.

Maar de vraag is eigenlijk of het nog iets van het jaar 2015 om stations te hebben zonder tunnel of brug om naar een ander perron te gaan ?

Havoc

Citaat van: philippe_007 op 24 oktober 2015, 09:44:21 AMMaar de vraag is eigenlijk of het nog iets van het jaar 2015 om stations te hebben zonder tunnel of brug om naar een ander perron te gaan ?

Goeie vraag. Langs de andere kant, ze gaan hier de overwegen sluiten, er is er een aan elke kant van het station. Er gaat een brug (1 brug) voor voetgangers en fietsers komen. Die ene brug gaat dus voor die ene kant van het station een omweg (te voet of per fiets) van een goeie kilometer worden. Denk je echt dat iedereen die brug gaat opklauteren?
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

is sommige station is ondertunneling, zou men die steeds allemaal gebruiken, zelf dat durf ik te betwijfelen ! ;)

Trouwens laat ons zeggen 30/40 jaar geleden waten er heel stations waar je reglementair diende over de sporen te lopen onder begeleiding van gemachtigd ambtenaar  ;D !

philippe_007

30 a 40 jaar geleden reden er ook minder treinen dan nu... Meer verkeer betekend meer risico's, dan moeten er nieuwe maatregelingen worden genomen.
Een brug link en/of rechts van een station dat een omweg betekend van 1km of meer is geen oplossing.
In Leuven zijn er ondergrondse tunnels om naar de verschillende sporen te gaan, daar hebben ze nog eens extra een glazen, brug gemaakt met liften...
Als er al een gewone metalen constructie zou voorzien worden op het begin of einde (welke kant is dat dan :-) ) van de perrons dan waren de meeste problemen opgelost.

Rangeerduivel

Enige oplossing is terug stoomloc's aanschaffen,die hoor je beter komen!
Eens benieuwd wat er dan zal uitgevonden worden om eeuwig,eindeloos en vooral nutteloos over door te drammen! :(

;)

philippe_007

roet productie :-)
in het geval van een stoomloc geen kleine roetdeeltjes, maar grote  ;D ;D ;D ;D

59erke

en dat is dan weer niet goed voor het milieu. Misschien een stoomloc op tesla batterijen met een grote luidspreker vooraan met het geluid van een stoomlok  ;D
Project La Gleize TP IV in 1:160, NMBS, Dieseltractie
Collector NMBS type 59 HO, MSM N Forumbaan

Davy

Terug stoomlocs, ze gaan de VW s toch niet van de troon smijten zeker ;)