Nieuws:

Nu in MSM 246 TEST: Mistral 69 TEE rijtuigen van Arnold * ARS-Alltmann autotransporters van Roco

Hoofdmenu

Nieuwe campagne infrabel anti spoorlopen

Gestart door ward, 14 oktober 2015, 20:29:52 PM

Rangeerduivel

Ik weet het...wet is wet,
maar gaat dat hesje hem het leven redden in geval van?
Werkt dat als een harnas?
Of gaat een treinbestuurder even zwenken als hij dat hesje ziet,en anders gewoon rechtdoor rijden;
Ik heb indertijd ook zo'n belachelijke veiligheidstoestanden meegemaakt in Petrochemische bedrijven
bvb;
Op een stockeerplaats tegen Marseille,,2km van de installaties,3 uur zitten wachten in de kabine,
veiligheidsbottines,bril en lange mouwen verplicht,
en dat bij een temperatuur van meer dan 30°!
Enig (gevaarlijk???)produkt in de nabijheid;polyesterbollekes!
En als je je niet houdt aan de regels,het terrein verlaten zonder laden mijnheer!

Men overdrijft met alles tegenwoordig,zulke dwaze wetten worden opgelegd door de verzekering want die doen het voor het geld

;)

krispy

Citaat van: Havoc op 07 november 2015, 21:46:39 PM
Oordelen we hier niet wat te snel?
Ditis eigenlijk waar de media tegenwoordig op uit is , veel van wat er nu op het niieuw of in de kranten komt , zou vroeger zelfs nooit vermeld zijn , ten eerste veel kwam het dorp niet uit  en ten tweede , tegenwoordig is iedereen overal bereikbaar , en er zit in de mens eigenlijk een grote verkliker verborgen , en daar maken ze maar al te graag gebruik van  , zowel de social sites, media als zelfs de staatsinstellingen .  Hun doel is eigenlijk dat iedereen onbewust zijn volledg doen en laten bekend wordt zodat alles van iedereen bekend is  en te grabbel kan gelegd worden . Iedereen is maar altijd over de privacy bezig , maar die is er eigenlijk al lang niet meer , elk mailke , beweging op internet wordt zowiezo gescand door computer (voor de veiligheid zogezegd ) zelfde met de sms en tel gespreken , die worden ook allemaal bijgehouden voor als ... En verder heefd men bedrijven als google,facebook , appel enz... Die al wat er met de smartphone gedaan wordt opslagen zelfs overal waar je geweest bent sparen ze op ( zelfs al ze je alles op die toeselen uit vinden ze u nog )

Conclusie : onze maatschapij heefd ons volledig onder controle , zonder we het echt beseffen , en het zal volgens mij nog veel erger worden , maar we vragen er in veele gevallen zelf achter , want we willen niks meer missen
MVG
Kispy
Modelbouw Foto-album op flicker
https://flic.kr/s/aHsmTwwZ6m

Havoc

Citaat van: Rangeerduivel op 08 november 2015, 10:45:51 AM
Op een stockeerplaats tegen Marseille,,2km van de installaties,3 uur zitten wachten in de kabine,
veiligheidsbottines,bril en lange mouwen verplicht,
en dat bij een temperatuur van meer dan 30°!
Enig (gevaarlijk???)produkt in de nabijheid;polyesterbollekes!
Zo'n zaken maken onze techniekers ook regelmatig mee. Bvb veiligheidsschoenen, lange mouwen, handschoenen, veiligheidsbril, helm, fluo vestje, een trapladdertje met 3 treden en platform met reling en ketting. Dit alles om een branddetector te vervangen in een kantoor... Gevaarlijkste ding in de buurt is waarschijnlijk een nietjesmachine.

Langs de andere kant zijn er ook bedrijven waar je andere vragen bij stelt. En toch gebeuren er daarom niet meer of ergere ongevallen.

Als je zo in full metal jacket moet zijn voor iets dom als een lamp vervangen dan zijn al de belemmeringen die erdoor ontstaan soms onveiliger dan iets doen dat volgens het boekje niet veilig is. Moest onlangs met een collega een aanpassing gaan doen en het toestel stond nogal hoog. Maar omdat we geen "bouwwerken" uitvoeren mochten we maar een ladder gebruiken met de hoogste trede tot 1.20 m. Nu moesten we dus ons rekken, optrekken aan enkele buizen, met de knie op een hoge kast om toch maar aan ons toestel te geraken. De ladder met 7 treden waarmee we zonder te rekken of acrobatie te doen, ons werk konden doen stond net ernaast tegen de muur. Maar die mochten we niet gebruiken want dat was "niet veilig". Begrijpe wie kan.
Met vakantie voor onbepaalde duur.

Metpetergaathetbeter

niet iedereen loopt met die Sm........op zak,trouwens heb ik zelden een Gsm bij mij !

eigenlijk heb ik toch problemen mag niet gepost worden, als een bedrijf vraagt de voorschriften en de verkeersregels strikt na te leven, dan is het ook haar taak dat in de eerste plaats ook te vragen aan het eigen personeel. Ditzelfde personeel heeft dan een vb.funcitie
Zoals hier eerder werd geschreven worden door dat zelfde personeel '(al dan niet geregeld) regeltjes overtreden vaak onder het oog van kinderen, tieners, jongvolwassenen,..... en dan vraagt men aan het publiek om zich dan wel aan te houden ! Die zie je dan kijken van hij mag het wel en wij mogen dat niet !
Mensen willen misschien sensatie of wantoestanden aan de kaak stellen. Ik vind dat men wel gelijk heeft !
Trouwens werd er geschreven dat die meneer zijn wagen parkeerde, vervolgens de sporen overstak, eigenlijk had dat helemaal niks met zijn functie op dat ogenblik te maken, was gewoon te lui om rond te lopen en gaf op deze manier een verkeerd signaal !
Als er ergens geflitst wordt, en er wordt een politieagent geflitst dan gaat hier ook niemand zeggen, ja hij was net zijn wagen gaan halen en hij was haastig,als hij dan niet beboet zou worden is Belgie te klein, wegens ontlopen straf met misbruik functie.
Nu is het iemand van het spoor en dan zou men opeens allerlei dingen verzinnen om die meneer mooi te praten, schenden privacy, belachlijk dat men dat filmt en post!
Nee, had meneer hem aan de regels gehouden dan had dat niet gehoefd, trouwens die enen keer, laat mij niet lachen al die andere dagen had het gewoon niemand gezien of zin erin om het te filmen; Gewoon iets macht der gewoonte!
Ik zou trouwens niet weten als je iets strafbaar doet dat dat niet zou mogen hoe dan ook gefilmd worden of al dan niet getoond worden.
Als je iets tegen de regels doe dan sta je bloot aan eventuele straffen of sancties dan moet je dat dan ook zo sportief zijn dat te erkennen  zoniet hou je aan de regels ! ;)


Rangeerduivel

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 08 november 2015, 11:17:41 AM
niet iedereen loopt met die Sm........op zak,trouwens heb ik zelden een Gsm bij mij !

Mijn vorige is te koop..zal hem morgen eens meebrengen! ;D

;)

Metpetergaathetbeter

#65
Citaat van: Rangeerduivel op 08 november 2015, 11:25:38 AM


Mijn vorige is te koop..zal hem morgen eens meebrengen! ;D
jij zou  Uzelf ook nog te koop aanbieden en nee ik ben niet geïnteresseerd !  ;D ;D ;)

prulleman

ik loop ook erg veel in de sporen, in bundels. ik gebruik dan wel een fluo hesje en dan is het in orde. nooit oortjes!!! spoorpersoneel weet wel wat het doet hoor; we zijn goed opgeleid en beschikken over certificaten. als er nu om niks een drama word gemaakt, wel, dan zullen we de regeltjes eens stipt uitvoeren. ook als dat inhoud dat we treinen moeten afschaffen omdat de toegangsdeur bv niet aan de dienstweg zit, of omdat de dienstweg onveilig is (ligt bv een stuk spoorstaaf op). Bij de NMBS doen zich inderdaad veel ongevallen voor met langdurig werkverlet tot gevolg. maar als je de statistieken eens goed bekijkt dan is dat de rangeerders (gevaarlijkste job) daar slechts een klein deel van vertegenwoordigen. De administratie daarentegen, volgens de statistieken is het echt levensgevaarlijk om daar te werken. mensen worden neergemaaid door op hol geslagen nietmachines, verpletterd door dossiers of dreigen een hand te verliezen door vervaarlijke vlijmscherpe ...papieren. al deze ongevallen zijn al snel goed voor meerdere weken werkverlet. al kan je natuurlijk ook stomweg door de vloer zakken en een been breken (mag je letterlijk nemen). ik wil maar zeggen, spoorwegpersoneel, gebruik je gezond verstand

Metpetergaathetbeter

Citaat van: prulleman op 08 november 2015, 11:41:24 AM
ik wil maar zeggen, spoorwegpersoneel, gebruik je gezond verstand
Jan, sorry ik had moeten vermelden dat er ongetwijfeld heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel mensen zich wel aan de regels(kunnen) houden en helaas zijn het net als overal de rotte appels die het voor de anderen om zeep helpen of alvast een goede poging doen ! :-\ ;)

SuSke

Blijkbaar helpt het "bewaken" van de bewaakte overwegen dan toch.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151109_01962525/bijna-vijftig-spoorlopers-betrapt

Ik denk dat dit de enige manier is om (hardleerse) mensen iets af te leren. Ze inderdaad in hun portemonnee zitten en:of hun rijbewijs afpakken.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

loebaske

Een mooie zaak....wie niet horen wil moet het voelen (in zijn geldbeugel)

Peter



CiteerEen mooie zaak....wie niet horen wil moet het voelen (in zijn geldbeugel)

Volledig mee eens ;D
Met vriendelijke groeten
Peter

ward

Deze acties moeten gewoon veel meer gebeuren.
Maakt trouwens deel uit van de campagne. Ze zijn momenteel 'hotspots' aan het opstellen waar het veel gebeurd om daar gerichte acties te gaan doen.
Over dat personeelslid. Zoals al gezegd, nmbs leden weten echt wel wat ze doen. Al is het natuurlijk ambetant omdat je iets of wat voorbeeldfunctie hebt, en de mensen dan rap gaan uithalen van jullie doen het toch zelf ook.. Maar had persoon daar zijn geel vestje gedragen, had hij eigenlijk niets verkeerds gedaan.. Maar wat daar gebeurde is natuurlijk een opgeklopte 'anti nmbs' zaak, zoals er wel zo velen zijn.. Mensen gaan ook zeggen, ooh in de bundels doen ze het ook, dus wij op hoofdspoor.. En daar zit wel een heel groot verschil tussen..
AC, Belgisch materiaal tijdperk V / VI

--> https://www.flickr.com/photos/90049814@N02/  <--

philippe_007

Tja Ward,
iedereen gelijk voor de wet, had deze man een geel vestje aan gehad dan had inderdaad vermoedelijk niemand er iets over gezegd.
Nu heeft hij dit niet gedaan en de man zelf heeft bij de sporwegen een voorbeeld functie. Het is dus terecht dat hij daar op zal gewezen worden.
En het opkloppen in de media, das nu eenmaal 2015... Eender wat je doet dat niet correct is wordt nu eenmaal extra in het daglicht gezet.
Laat het gewoon een voorbeeld zijn voor iedereen dat het zelf voor personeelsleden uit de boze is en niet door de beugel kunnen... Misschien zal de gewone mens het dan ook beseffen dat het een gevaarlijk spelletje is.

vyncky

Citaat van: SuSke op 10 november 2015, 10:12:25 AM
Blijkbaar helpt het "bewaken" van de bewaakte overwegen dan toch.

http://www.gva.be/cnt/dmf20151109_01962525/bijna-vijftig-spoorlopers-betrapt

Ik denk dat dit de enige manier is om (hardleerse) mensen iets af te leren. Ze inderdaad in hun portemonnee zitten en:of hun rijbewijs afpakken.

Inderdaad! of ze laten staan op het perron, dat ze te laat komen op school of hun werk.

Nu hopen dat ze zo'n acties blijven doen, want het gebeurd aan die bewuste overwegen (achter de hoek;) ) nog véél te veel

Yannick
Webmaster en spotter van Lijn 12 Antwerpen-Roosendaal
www.lijn-12.be
lid van MSV post B (http://www.msvpostb.nl/)