Nieuws:

Nu in MSM 246 PRAKTIJK: Terminus: de baan, deel 2 * Het beladen van ouderwetse goederenwagens, aflevering 3 * Het ombouwen van goedkope open goederenwagens * Zwitsers smalspoor in 4 maanden, deel 1 * Laseren voor dummies: een hooikar * Het modelleren van jonge bomen

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

SuSke

Mooi, mooier, mooist,... De volgende trap wordt misschien overdreven maar je hebt hem wel bereikt


Jij heb ter nog enkele te gaan, ik zal die van mij er bij zetten tegen dat je zonder moest vallen  ;)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: SuSke op 30 juli 2016, 20:46:24 PM
Mooi, mooier, mooist,... De volgende trap wordt misschien overdreven maar je hebt hem wel bereikt
Het mooiste ?.....het allermooiste ! ;D ;) dat zijn er dan nog 2 toe te voegen.....leuk gegeven-leuk gebouwd-fraai gebouwd  ;)

evan

Merci  voor de waardering, Mannen !!

Ondertussen... ben ik aan m'n "Zweeds diorama" bezig en tijdens de droogtijd doe ik wat tussendoor.

Hierbij zo een tussendoortje...

Ik heb laatst een heel fraaie wagen gekocht van Piko. Rijk aan detail en de chroom kleur springt ook wel in het oog.
Nu het model is qua chroomkleur wel wat té... en gevoelig voor vingerafdrukken.

Na de wagen gezien te hebben in werkelijkheid en wat foto's bekijken op google, heb ik gemerkt dat ze toch wat meer mat zijn en dat er gauw door uv en atmosferische vervuiling een gele schijn op zit.
Ik moet de wagen nog weatheren, maar deze mag niet overdreven vuil worden daar het effect anders verloren gaat.
Ik heb deze dus eerst overspoten met een satijn vernis van Valejo met de Airbrush. Nadien een laagje sepiawash van Valejo met de AB en dat terug vernis. Ik ben best tevreden en nu is de wagen ook beter bestand tegen vingerafdrukken.

Na droging weather ik hem :)

Voor:



Na:



Na droging weather ik hem :)

Ik heb er zo nog 2 besteld van VTG.  Echt knappe wagens en ze bollen lekker.

Groetjes,

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

#603
persoonlijk vind ik het TE, maar ja elk zijn gedacht..hoewel ik ook keek en niet onmogelijk!.

leuk is, ik heb die VTG ook maar als je op beurzen zoeken gaat en met wat geluk vind je ze met verschillende immatrri. nr's, ik kocht mijne aan minder dan de helft van de prijs op tweedehands ! ;)

Herwig

..."...persoonlijk vind ik het TE ..."...

De oorspronkelijke opgeblonken wagen of de geweatherde ?
De bling-bling versie recht-uit-het-doosje zou compleet storen tussen de andere mooi-matte wagens, zeker onder de LEDs of spots, denk 'k.

Metpetergaathetbeter


SuSke

Citaat van: Herwig op 30 juli 2016, 22:12:49 PMDe bling-bling versie recht-uit-het-doosje zou compleet storen tussen de andere mooi-matte wagens, zeker onder de LEDs of spots, denk 'k.

Maar toch loopt er af en toe wel zo'n bling-bling nagelnieuwe mee in een stammetje.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Metpetergaathetbeter

vrij regelmatig zelfs want wij zien ze nu en dan in Gent Zeehaven ;)

evan

Dat klopt dat er vaak heel propere wagen tussen zitten in werkelijkheid, maar die zijn van metaal en niet van Plastic zoals het model.  In model blijf je het zien dat het Plastic is (ondanks de overdreven Chroom).  Een lichte verwering vind ik dus steeds noodzakelijk om van de plasticlook af te zijn.  Ik zie hem nu staan tussen al mn andere modellen en hij lijkt nog steeds nagelnieuw.

Groetjes
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

Volledig met je eens Evan

evan

Goede middag hierbij nog 4 extra wagens voor het rangeergeweld op Oeversijde...

3 Ketelwagens en een 2 RES in Infrabel uitvoering met Blauwe aspotten.



Ketelwagen voor Gas van Roco (Oud modelletje...)



RES met wat reparatievlakken...
(Fleischmann)





Een ketelwagen Caib van Piko



En dan onze wagen Nacco van Piko.  Deze is niet zo vuil, maar wens ik zo te houden...



Nu zitten we aan 19 wagens 8)  Nog een 10 tal te gaan en een 4 tal locs.  Daarna de baan afwerken en inpakken voor Leuven  :)

Nu ga ik wat aan m'n "Zweeds diorama verder werken"  De sculptamold is droog :D
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

Citaat van: evan op 31 juli 2016, 09:53:48 AM(ondanks de overdreven Chroom)
moet je teleurstellen zelfs die echt metalen zijn overdreven gechroomeerd! :-\

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 31 juli 2016, 13:21:04 PM
Citaat van: evan op 31 juli 2016, 09:53:48 AM(ondanks de overdreven Chroom)
moet je teleurstellen zelfs die echt metalen zijn overdreven gechroomeerd! :-\

OK Peter, maar dat is me teveel op de baan...   :)

Hierbij een link naar wat "Geflicker" met de overdreven en de courante versies: http://flickrhivemind.net/Tags/kesselwagen,zacens/Interesting

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Goede middag,

1 van de 3 Nordwaggonwagens

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Ze zijn ondertussen alledrie klaar voor hun inzet. 

Oeversijde telt nu 22 geweatherde wagens  :)  Dat is amper 1 trein in werkelijkheid  :o

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.