Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Oeversijde

Gestart door evan, 17 maart 2015, 11:46:16 AM

ceuleer

Citeer
De beton heeft een basiskleurtje gekregen.
De voorlopige betonkleur:  Nu moet eerst alles drogen voor ik er met andere kleuren op ga werken.

Evan heeft het toch zelf al gezegd.....

loebaske

Ik dacht dat Evan gemeld had dat het nog NIET af is, enkel een basis kleur..
met een basis kan je alle kanten uit, heb men expres weg al 2x herschilderd en nog niet men goesting...

"De beton heeft een basiskleurtje gekregen en ik heb voor de fun eens een Overweglicht voorlopig geplaatst"

Stedahult

Pff, nog een pandje in elkaar frotten en ook ik kan met de scenery
aan de gang. Als ik jou zo bezig zie beginnen de handen te jeuken....

Krabben helpt niet, of ik moet de 35kV electrostaat erop zetten..
Mvh. Steef

Martin Welberg

Hmm, lekker  ;) ;D

Referentie plaatjes zijn voor geen enkele modelbouwer verkeerd,  denk dat Evan ze ook wel kan waarderen..

Val-Rikard

Bij beton is het net als bij asfalt. Het tijdperk waarin het gegoten is, de ouderdom, hoeveel het bereden is etc..... Beton van nu is bijvoorbeeld gladder dan die van de jaren 50. Het ene beton is het andere niet.

Wat ik mij wel afvraag is waarom de voegen niet gegraveerd werden.

evan

Rik,  wat bedoel je?  De voegen zijn wel gegraveerd behalve 3 bij de aanpassing van een bocht die niet scherp genoeg was. 
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Val-Rikard

Citaat van: evan op 07 april 2015, 10:07:26 AM
Rik,  wat bedoel je?  De voegen zijn wel gegraveerd behalve 3 bij de aanpassing van een bocht die niet scherp genoeg was.

Oei, ik had niet goed gekeken. Ik dacht dat je elke plaat beton afzonderlijk aan elkaar gezet had. De bogen doe je blijkbaar op een andere wijze dan ik. :) ;)
In elk geval is het weer eens dik in orde...

evan

Hey Olivier,

Ik supporter voor alle extra info he!  Niet afhaken!

Erwin, Eric, Rik, Steef, Martin, Gunter,

Bedankt voor de support!

Ondertussen hebben ballastwerkzaamheden plaatsgevonden. 



De ballast is ook reeds geborsteld en het banket is in vorm gezet.  Morgen volgt de laag voor het dienstpad.





Laag per laag wordt er gewerkt qua kleur en scenery.  Ik wil niet overhaast werken om telkens alles in verhouding te zien en te vermijden dat plots iets de overdadig gaat lijken.

Ik heb besloten om de natuurlijke verwering aan te brengen, maar het spoor moet er prima onderhouden uitzien.  Zelf ben ik dagelijks met spoorwerken geconfronteerd en vind het leuk om zo eens een "deftig" stuk te leggen zoals het hoort.  Zelf heb ik best een zwak voor een meer vervallen spoor, maar we zien dat al zo vaak in model en dus bij deze...

De betonen weg heeft ook een grijze "shading" gekregen en een vuilere strook waar het verkeer rijdt.

Ik kijk er naar uit om zo stilletjes aan verder te werken...  Gras en struiken aanbrengen,  de overweg uitrusten, signalisatie plaatsen, vangrails langs de oevers, het sein naar de hoofdlijn plaatsen, hectometerpalen plaatsen,  kilometerpaal plaatsen,  enzovoort...

Goede avond en groetjes,

:)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

Metpetergaathetbeter

fraai werk evenwel je wagons zijn nog volledig geladen ! ;D

Steam.N

Mooi Evan!
Die weg en sporen zien er prima uit.

Binnenkort het groen  :P
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

sdz1976

Echt knap Evan, mooi uitgebalanceerd ook.  8) 8) 8)

Je hebt het mischien al vermeld, maar met wat heb je die aarde nagebootst?

Grtz,

Samuel.
www.ovmv.be
Creatieve mensen hebben geen rommel,
ze hebben overal ideeen liggen.
ho- hoe- on30- 1

evan

Met aarde... ;D

Gewoon gedroogde en gezeefde aarde.  Niet duur hoor 8)

Dat is echter ondergrond.  Er zal achteraf minder van te zien zijn door het groen, dienstpad etc. 

Groetjes

Merci Jean, Peter en Samuel ;)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

loebaske

met Woodland of anders zoals ik het doe...naar de Ardennen gaan en echte aarde opscheppen...natuurlijker kan het niet....

en gebruik dit al jaaaaren, steek het niet in de micro om zogezegde microben en bla bla er uit te halen zoals menige zouden doen...

evan

Citaat van: Metpetergaathetbeter op 07 april 2015, 20:50:16 PM
fraai werk evenwel je wagons zijn nog volledig geladen ! ;D

Een nieuwe lading he ::)
Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.

evan

Citaat van: loebaske op 07 april 2015, 21:09:59 PM
met Woodland of anders zoals ik het doe...naar de Ardennen gaan en echte aarde opscheppen...natuurlijker kan het niet....

en gebruik dit al jaaaaren, steek het niet in de micro om zogezegde microben en bla bla er uit te halen zoals menige zouden doen...

Deze is wel in de microgolf geweest maar om andere redenen.  De grond is afkomstig van meetproeven voor het vochtgehalte te bekomen.  Trouwens Eric de Ardennen zijn best ver om gewoon maar grond te gaan halen :o   ;)

Beter een lelijke trein in een mooi landschap dan een mooie trein in een lelijk landschap.