Opgravingen

Gestart door Huugooke, 24 juni 2014, 21:33:06 PM

Huugooke

Als mantelzorger heb je wel eens een paar ogenblikken vrij, en dan kan je eens iets opgraven waar je al lang eens wou aan verder werken.
Dit eindelijk vrij gemaakt; kenners zullen direct zien wat het is.


dani

De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Huugooke

Citaat van: dani op 24 juni 2014, 21:37:08 PM
Spaghetti, hmmmmmm
gaat toch op uw maag liggen zulle ! ;D

Huugooke

25 jaar geleden omhoog geklapt tegen de muur en dan bedolven onder.... vanalles.
Resultaat: grijze laag.



Dirky

zo zag de onderkant van mijn spoorbaan er vroeger ook uit...  :)

Huugooke

Aan de andere kant is nog wat kleur zichtbaar.
Dat baantje is ooit opgezet om te experimenteren met digitale besturing. De scenery en de layout kwamen op de laatste plaats.
En omdat het geheel nog verplaatsbaar moest zijn, is het nog niet al te groot.
Op dezelfde oppervlakte liep (loopt?) een trein, een Faller autobus en een tram.
Nu ik het zo zie heb ik meer zin om het af te breken.


Huugooke

Het was de bedoeling om als afsluiting van de straat bovenaan een gevelrij te maken.
De meeste zijn er af gevallen!
Niet bepaald "Jean" niveau, weet ik.
En beste resin vrienden: 20 jaar scheefhangen geeft dit resultaat:


Rangeerduivel

Hugo,
dat is toch allemaal wel te herstellen zeker..?
Ik wou dat mijn baan al op dit niveau stond,er zijn mensen die met minder tevreden moeten zijn!
Althans op foto ziet het er allemaal,buiten het stoflaagje,nog best doenbaar uit.
Bij de verhuis 2,5 jaar geleden heeft mijn baan 6maand op haar zijkant in de garage gestaan,je wil niet weten wat voorbijgaande benen,broeken,rokken en tassen aan zoiets kunnen aanrichten,ook al zeg je honderden keren dat ze moeten oppassen...

Ik zou het zonde vinden om af te breken  :'(

;)

prulleman

ik zou de baan eens opfrissen. daar kun je best nog plezier aan beleven. zonde om te slopen

Steam.N

Oepsie ... als giethars stukken er na een tijdje zó gaan uitzien, ga ik nog verschieten, komende jaren ...
Goeie moed, Hugo !  Handen uit de mouwen, en herstellen  ;)
Lijkt me goed mogelijk !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Huugooke

De layout was simpel: een dubbele ovaal, met aftakkingen naar binnen en zoveel mogelijk wissels. De bochten afgedekt met een verdieping, zodat er toch een illusie was dat de trein "verdwijnt".
Langs één kant was de (zelfgemaakte) bovenleiding al af.
Het circuit zelf is nog in orde.
De mij nu storende punten zijn: de veel te "Duitse" gebouwen. Maar het "Kibri" station ligt klaar.
De voetpaden hebben niet de juiste tegels: niet geschrankt en veel te mooi.

Hier op het forum heb ik veel gezien en geleerd, vooral dat er op die jaren toch veel veranderd is (ten goede), ik hoop dan ook tussendoor wat "progress reports" te kunnen plaatsen.
En nu stof afdoen!


De

dani

ik ga de "algemene tendens" volgen Hugo,  als ik jou was zou ik dat banntje wat afstoffen, en proberen er nog wat plezier aan te beleven.   
De nieuwe technieken uit testen, wat rijden met de treinen, de tram en car system weer aan de praat krijgen, ....; en je hebt uren  bezigheid en plezier !
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Peter

Wat de tegels betreft: David (Goover models) heeft een paar jaar geleden voor mij een velletje met  "geschrankte"  tegels gemaakt.
Heel fijn gegraveerd. Spijtig dat hij die nooit in produktie heeft genomen, want deze soort tegels zie je bijna overal in Belgie
Met vriendelijke groeten
Peter

Stieven76

Gewoon in de vrije uurtjes je rustig bezig houden. Zal best fijn zijn wanneer je daar nog eens een treintje op ziet rondrijden  ;D
Voor scenery maar bijzaak te zijn vind ik dat toch al een leuke baan..

Je hebt dezelfde goederenloods als mij zie ik, enkel heb ik de mijne geschilderd en van zelfgemaakte lampjes voorzien  ;)
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php/topic,17675.msg212294.html#msg212294
Achteraan naast je locloodsen staat een overslag kraan, of hoe het ook mag noemen. Heb je daar een merk of nummer van? Zo iets zoek ik ook voor aan mijn goederenloods.

Huugooke

Citaat van: Stieven76 op 25 juni 2014, 10:39:33 AM

Achteraan naast je locloodsen staat een overslag kraan, of hoe het ook mag noemen. Heb je daar een merk of nummer van? Zo iets zoek ik ook voor aan mijn goederenloods.

Kan van Kibri, Faller Vollmer .. zijn. Zal eens in mijn oude catalogen zoeken.
Ik heb ergens nog een Oostduitse bouwdoos liggen van zo'n kraan denk ik