Nieuws:

Nu in MSM 249 TEST: KATO NMBS 5405 in spoor N

Hoofdmenu

stoomlok 67.001

Gestart door froelants, 01 juni 2014, 14:11:28 PM

froelants

Hallo,

Ik heb een Belgische stoomloc 76.001 van Fleischmann. Deze loc zou in 1944 in het bezit zijn gekomen van de toenmalige nmbs en tot '46 zijn ingezet, waarna deze 4 jaar geparkeerd stond. Het is een BR39/P10 waar op de loc gewoonweg een B geplaatst is en voorzien van een Belgisch nummer (ook op de tender), verder is hij helemaal Duits gebleven.
Heeft iemand een idee welk soort wagons deze loc trok, wat nadien met de loc is gebeurd (terug naar Duitsland?). Mocht je weten waar(ander forum/boek?) ik meer informatie over deze loc kan vinden dan is die informatie ook welkom.

mvg,
Frank
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be

Huugooke

In "Vapeur en Belgique" niet teruggevonden.


Peter

CiteerIn "Vapeur en Belgique" niet teruggevonden.

Dat is raar.

In de voorganger van deze boeken, namelijk Onze onvergetelijke stomers/Nos inoubliables du vapeur (beide van Dambly) waar
de twee delen Vapeur en Belgique gebaseerd zijn,
staat wel een foto van die lok. Het is inderdaad een baureihe 39. Waarschijnlijk (zo goed als zeker) heeft deze lok nooit in het groen gereden
en gewoon de Duitse kleuren behouden
Met vriendelijke groeten
Peter

Huugooke

Citaat van: Peter op 01 juni 2014, 15:24:08 PM
CiteerIn "Vapeur en Belgique" niet teruggevonden.

Dat is raar.

In de voorganger van deze boeken, namelijk Onze onvergetelijke stomers/Nos inoubliables du vapeur (beide van Dambly) waar
de twee delen Vapeur en Belgique gebaseerd zijn,
staat wel een foto van die lok. Het is inderdaad een baureihe 39. Waarschijnlijk (zo goed als zeker) heeft deze lok nooit in het groen gereden
en gewoon de Duitse kleuren behouden

Bladzijde?

Huugooke

#5
Natuurlijk hoort die bij het soort loc's dat wel ooit een nummer heeft gekregen (administratie voor alles!) maar daarom nog niet (veel) gereden heeft in normale dienst; zoals die met condenstender.

Huugooke

als we aannemen dat er een kleine lapsus is gebeurd en het om de 67.001 gaat, dan klopt het.
In "Vapeur" staan zelfs drie foto's.
Was in originele rood-zwarte schildering van de DR.
geschrapt in 1946

froelants

Ik heb inderdaad twee cijfers omgewisseld, het gaat om de 67.001 Mijn excuses voor al die ik op het verkeerde spoor zette.
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be

froelants

Doordat ik nu het juiste nummer heb, heb ik al wat informatie gevonden op dit forum
http://forum.modelspoormagazine.be/index.php?topic=632.0.

Bij deze bedankt om mij op het juiste spoor te zetten.

mvg,
Frank
AC modulebaan naar fremo B96 (hoogte,connectors = eigen norm) - loconet HDL - Intellibox Originele - Loc's mix van merken.https://www.lmtc.be

Huugooke

#9
Trok reizigerstreinen tussen Luik, Doornik en Brussel.
Stond een paar jaar te verkommeren in Luik, zonder tender, en is dus waarschijnlijk verschroot.
Is nooit herschilderd, alleen het ovale geelgroene logo met nummer.
Bron "Vapeur en Belgique, deel 2" Dambly P.

Edit: iets te vlug geweest, zie ander draadje. Maar wel tegenstrijdige info!

Rangeerduivel

Ik heb 'm van Fleischmann in de grijze fotoschildering,
vanuit fabriek met decoder uitgerust.
maar ik zie er tegenop om er een Belgische versie van te maken,
Hij is in 't grijs toch zo mooi... :-X :-* :-X

;)


Huugooke

Welke nu leverbare modellen komen in aanmerking voor een ombouw?

Peter

CiteerWelke nu leverbare modellen komen in aanmerking voor een ombouw?

Fleischmann baureihe 39 tijdperk II versie (Deutsche Reichsbahn Gesellschaft) (zwart/rode versie met 2 koplampen )
Met vriendelijke groeten
Peter

Rangeerduivel

Ik was zinnens een foto van mijn br39 te plaatsen maar schijnbaar is er iets veranderd aan flikr,
er staat nu een hoop zever over een account bij Yahoo waar ik als leek geen snars van begrijp (Engels...)
dus heb ik mij maar van mijn voornemen ontdaan!Sorry

Ik kon nu eindelijk na lang sukkelen eens foto's op het forum plaatsen...! >:( >:( >:(

:(

bollen neus

Citaat van: Rangeerduivel op 01 juni 2014, 17:47:53 PM

Ik kon nu eindelijk na lang sukkelen eens foto's op het forum plaatsen...! >:( >:( >:(

:(

Ge zijt nie alleen hoor, tis ook de hoofdreden dat ik geen foto's plaats op forums; das verleden tijd.

Eric. ;)