stoomlok 67.001

Gestart door froelants, 01 juni 2014, 14:11:28 PM

bellejt

ik gebruik al jaren picturepush.Goedkoop en betrouwbaar.

Huugooke

#16
Citaat van: Rangeerduivel op 01 juni 2014, 17:47:53 PM
Ik was zinnens een foto van mijn br39 te plaatsen maar schijnbaar is er iets veranderd aan flikr,
er staat nu een hoop zever over een account bij Yahoo waar ik als leek geen snars van begrijp (Engels...)
dus heb ik mij maar van mijn voornemen ontdaan!Sorry

Ik kon nu eindelijk na lang sukkelen eens foto's op het forum plaatsen...! >:( >:( >:(

:(
Tja,heb dat ook voorgehad, je moet gewoon een account bij Flickr maken:naam, paswoord. Verder blijft alles hetzelfde.

Edit: bij Yahoo bedoel ik

OlivierV

#17
Citaat van: Rangeerduivel op 01 juni 2014, 17:47:53 PM
Ik was zinnens een foto van mijn br39 te plaatsen maar schijnbaar is er iets veranderd aan flikr,
er staat nu een hoop zever over een account bij Yahoo waar ik als leek geen snars van begrijp (Engels...)
dus heb ik mij maar van mijn voornemen ontdaan!Sorry

Ik kon nu eindelijk na lang sukkelen eens foto's op het forum plaatsen...! >:( >:( >:(

:(
Als ik nog eens kan langskomen wil ik gerust nog eens uitleggen (maar met tijdsgebrek en examens zal dat niet voor een van de eerste weken zijn), 't komt er op neer dat ge na verloop van tijd niet meer met uw google account kunt inloggen op flickr, maar je kan die google account overplaatsen naar een yahoo account, alles blijft hetzelfde, gewoon een andere naam. ;)

edit: ge hebt uw foto van uw grijze kar toch op flickr gekregen zie ik net ... die 3 bollekes om de foto te delen staan er nog altijd hoor. ;)
- Verkoper van kwalitatief gezever en ander gelul.
- H0 - 2-rail DCC - Flickr. - Bouw AMSAC Modulebaan


FREMO e.V. - afd België

Dag iedereen,

Misschien een laattijdige reactie op deze rubriek, maar voor de authenticiteit toch een paar info's over deze DR locomotief.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze locomotief werd verlaten gevonden , bij US ARMY Corp, op een Belgische spoorlijn, het nummer ontsnapt mij voor het ogenblik.

Werd direct gecontroleerd en in dienst gesteld bij de US Army Railway Corp. (1944-45).

Later werd deze overgedragen aan de Belgische spoorwegen, die ze in werkelijkheid maar  D R I E  maanden heeft gebruikt. Werd terzijde gesteld in de oude depot van Luik, met daarop nog het oude DR nummer met eronder een
VIER cijferige nummer (6700) van de Belgische spoorwegen.


Deze locomotief heeft GEEN enkele KM op het Belgische net gereden[/font] met zijn omnummerings-cijfers (67.001). Deze werd enkel administratief toegekend aan deze enige P10 op het net.

Als je deze zou willen laten rijden op je modelbaan, "historisch correct", dan kan je hem gebruiken voor het transporteren van munitie, personeel, soldaten, materieel van het Amerikaanse leger. Of later met een alle haartje van personenwagens die juist na WWO II op het net aanwezig waren.

Natuurlijk staat het je vrij daar een andere invulling aan te geven.

Mvg   
Onafhankelijk machinist (Stoom enkel + Compound).

Instructeur/Lesgever in Europa enkel.

Michiel

De fabriek Borsig heeft in 1922 de eerste P10 de "fotografieranstrich" gegeven. Dit is dus deze grijze uitvoering. Alle andere locomotieven kregen hun gebruikelijke livrei. Ik heb geen idee hoe lang deze "2811 Elberfeld", zoals deze in Pruissiche nummering heette, in het grijs heeft gereden. Was dit een paar maanden, of vele decenia?

Ik zou ook voorstellen om met deze P10 niet om te schilderen en in te zetten zoals FREMO e.V. - afd België voorstelt, want omschilderen naar Belg is zonde, en dan kan je hem nog steeds niet geloofwaardig inzetten.  ;)
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

eve

Ik moet opzoeken waar ik het gelezen heb, maar ik meen te weten dat de "Fotografieranstrich" een verf was op basis van krijt en dus wateroplosbaar. Juist straf genoeg om foto's te nemen. Het is dus onwaarschijnlijk dat deze loks langere tijd gereden hebben in het grijs...
Foto genomen : afspoelen die handel.

Erik

Michiel

Hebbes!  ;)

Dann wurde der Fotografieranstrich als Schlämmkreidetünche aufgetragen, welche man mit Wasser abwaschen konnte. Von daher kann man also Museumsloks, welche im Fotografieranstrich gestaltet sind, als vorbildwidrig ansehen, da dieser nur für wenige Stunden am Werkshof der Lokomotivfabrik getragen wurde.

Gevonden op http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,1438008,1438021
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

ToThePoint

Heel juist Erik, wassen die handel.
Let op met de temperatuur van het water. Anders gaat u een schaal N lok krijgen en dan is Michiel of Jean weer gelukkig !
Als u kijkt zoals u altijd keek zal u steeds zien wat u altijd zag. "BOEDDHA"
Now you're just somebody that I used to know "GOTYE"
Spoor HO, HOe, N, Z, digitaal, EP: I, II, III, IV, V, VI

Rangeerduivel

Citaat van: Michiel op 02 juni 2014, 11:48:35 AM
Hebbes!  ;)

Dann wurde der Fotografieranstrich als Schlämmkreidetünche aufgetragen, welche man mit Wasser abwaschen konnte. Von daher kann man also Museumsloks, welche im Fotografieranstrich gestaltet sind, als vorbildwidrig ansehen, da dieser nur für wenige Stunden am Werkshof der Lokomotivfabrik getragen wurde.

Gevonden op http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,1438008,1438021

Mijn Duits is niet zo denderend,maar bedoelen jullie dus dat ook het Fleischmann model in die krijtverf zou geschilderd zijn?
Of gaat het hier enkel om de 1/1 loc?

;)

SuSke

probeer het eens op een klein verborgen stukje. Je vindt dat toch altijd terug in "wasvoorschriften" :)
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.

Huugooke

Citaat van: FREMO e.V. - afd België op 02 juni 2014, 11:14:07 AM
Dag iedereen,

Misschien een laattijdige reactie op deze rubriek, maar voor de authenticiteit toch een paar info's over deze DR locomotief.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Deze locomotief werd verlaten gevonden , bij US ARMY Corp, op een Belgische spoorlijn, het nummer ontsnapt mij voor het ogenblik.

Werd direct gecontroleerd en in dienst gesteld bij de US Army Railway Corp. (1944-45).

Later werd deze overgedragen aan de Belgische spoorwegen, die ze in werkelijkheid maar  D R I E  maanden heeft gebruikt. Werd terzijde gesteld in de oude depot van Luik, met daarop nog het oude DR nummer met eronder een
VIER cijferige nummer (6700) van de Belgische spoorwegen.


Deze locomotief heeft GEEN enkele KM op het Belgische net gereden[/font] met zijn omnummerings-cijfers (67.001). Deze werd enkel administratief toegekend aan deze enige P10 op het net.

Als je deze zou willen laten rijden op je modelbaan, "historisch correct", dan kan je hem gebruiken voor het transporteren van munitie, personeel, soldaten, materieel van het Amerikaanse leger. Of later met een alle haartje van personenwagens die juist na WWO II op het net aanwezig waren.

Natuurlijk staat het je vrij daar een andere invulling aan te geven.

Mvg   

Is de informatie die in het boek van Phil Dalbly staat dan onjuist? Op de foto is duidelijk het nummer 67.001 te zien in de ovaal.
Het verhaal over het gebruik door de geallieerden komt overeen, maar verder zou hij wel voor korte tijd in regelmatige dienst gereden hebben

Huugooke

Citaat van: Rangeerduivel op 02 juni 2014, 12:01:36 PM
Citaat van: Michiel op 02 juni 2014, 11:48:35 AM
Hebbes!  ;)

Dann wurde der Fotografieranstrich als Schlämmkreidetünche aufgetragen, welche man mit Wasser abwaschen konnte. Von daher kann man also Museumsloks, welche im Fotografieranstrich gestaltet sind, als vorbildwidrig ansehen, da dieser nur für wenige Stunden am Werkshof der Lokomotivfabrik getragen wurde.

Gevonden op http://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?3,1438008,1438021


Mijn Duits is niet zo denderend,maar bedoelen jullie dus dat ook het Fleischmann model in die krijtverf zou geschilderd zijn?
Of gaat het hier enkel om de 1/1 loc?

;)

Nee Rudy, het witkalken gebeurde enkel éénmalig voor de foto en werd er daarna afgewassen.
De reden voor het witten heb ik hier al eens uitgelegd; het fotografisch materiaal uit die tijd was ongevoelig voor rood. Op de foto is al wat rood is dus gewoon zwart. Om de details meer duidelijk te maken werden de loc's dus in een heldere kleur geschilderd (enkel voor de opname!) Zo,n paradeschildering kon ook wel voor tentoonstellingen gebruikt worden, maar zeker niet in normale dienst!
De "slechte" gevoeligheid voor rood was ook de reden dat in de films, de acteurs hun gezicht moesten kleuren. Het roze gezicht zou anders toch te donker worden weergegeven. Eén van de gebruikelijkste schmink kleuren voor het gezicht was... groen!

Rangeerduivel

Citaat van: SuSke op 02 juni 2014, 12:16:23 PM
probeer het eens op een klein verborgen stukje. Je vindt dat toch altijd terug in "wasvoorschriften" :)

Uit een kleine test is gebleken dat de Fleischmann verf niet water/speeksel oplosbaar is,dus zal hij zo wel blijven.
Jammer dat geen enkele spoorwegmaatschappij(??? :-\) deze kleur gebruikt heeft,
ik vind het 'iets' hebben,meer klasse,sjiek...de kleur voor de "betere" burger!

;)

BTW;hij heeft ook als model fantastische rijkwaliteiten,a la Roco...


Huugooke

Nog zo'n verweesd type, ideaal voor een snelle omschildering, waren de twee "G12" 's die blijkbaar korte tijd dienst hebben gedaan en daarna in Mechelen tot stoomgenerator zijn gedegradeerd