Nieuws:

Nu in MSM 247 REPORTAGE: MOBEXPO 2024 | 2de Dutch US Convention

Hoofdmenu

stoomlok 67.001

Gestart door froelants, 01 juni 2014, 14:11:28 PM

Johnnytrein

Als ik dit zo allemaal lees vraag ik mij af of de Märklin loc 3111 ooit  bestaan heeft en in deze bruine kleur rond gereden heeft?
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

Bolje

Citaat van: Johnnytrein op 08 juni 2014, 16:44:36 PM
Als ik dit zo allemaal lees vraag ik mij af of de Märklin loc 3111 ooit  bestaan heeft en in deze bruine kleur rond gereden heeft?

De loc heeft in de Marklin kleurstelling nooit rondgereden, maar blijkbaar hebben ze toch nieuwe nummers gekregen.
De 3 locs s3/6 hebben hier amper 3 jaar rondgereden.
Vele groeten,
Ronald

Michiel

Kijk, er zijn geen harde bewijzen. De BS heeft zeker 3 S3/6 machines gehad, en ze hebben zeker dienst gedaan. Je kan gerust die 3111 van Marklin inzetten op je baan. Het zal steeds een gespreksonderwerp blijven. Hoogst waarschijnlijk werd ze nooit in het BS-bruin geschilderd, maar zeker weten doet niemand. Dus... heb plezier van je model!
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)

Huugooke

de loc is nooit HERschilderd volgens de boekskes; maar wat was dan de oorspronkelijke uitvoering?

Michiel

Zij reed rond in haar olijfgroene Beierse livrei, onveranderd, behalve mogelijk een nummering op de rookkast. Maar niet alle depots hadden toen al die gewoonte. Brussel-Noord schijnt het het wel te hebben gedaan na WO1.
groetjes, Michiel ...een modelbaan bouwend: het station Brussel-Luxemburg in 1:160, en een paar videos.
TPIe - Belgische Staatsspoorwegen - DCC(Lenz) - Koploper - N(1:160) - code55(Peco) - zelfbouwer(50%)