Nieuws:

Nu in MSM 247 BAAN: Niek's laatste baan

Hoofdmenu

Bezoek???

Gestart door Peter, 17 maart 2014, 12:51:58 PM

Peter

Sinds begin vorige week hebben we blijkbaar een nieuwe huisgenoot.
Het is zo'n klein grijs beestje met vier pootjes, twee ronde oren, een lange staar en en spits snuit.
Hoe het ooit is binnengeraakt zou ik niet weten
En nee, het is geen Stuart Littke of Speedy Conzales.
Heb reeds vallen gezet, Vergif (blauwe korrels) hier en daar neergezet, doch zonder resultaat.
De eerste dagen vonden we af en toe zijn zwarte korrels (uitwerpselen) maar de laatste dagen niet meer.
Het beestje is enkel heel even s'avonds te zien.
Weet iemand soms een goede remedie?
Met vriendelijke groeten
Peter

Steam.N

Er zijn electronische toestelletjes, die een knisperend geluid maken, die voor de beestjes erg storend zijn.
Daarom trekken ze dan weg.
Het geluid is niet van die aard, dat mensen er zelf last van hebben.

Zélf heb ik jarenlang last gehad van piependollekes op zolder, in herfst/winter.
Sinds ik dergelijk toestel geplaatst heb, enkele jaren geleden, komen de beestjes niet meer (of zijn ze de volgende dag al terug riebedebie).
Prima oplossing !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

ceuleer

Een kat is de oplossing !   ;D

Paulogic

Een kat niet altijd... Ik heb er eentje die de muizen levend en ongeschonden binnenbrengt als cadeau voor
mijn vrouw. En dan... mogen we er zelf achterna zitten om het te vangen. Geen grap.

Mijn idee : Die fuikvallen werken het beste. Gebruiken wij ook aan onze vijver voor de eventuele Ratjes.
mvg,
Paul(ogic)

Dirky

Spitsmuizen blijven niet binnen. Meestal vinden ze de weg naar buiten niet terug...

als je ze dan toch wilt klissen in aan val, leg er dan een stukje salami of welriekende zwartewoud hesp op want de meeste spitsmuizen zijn vlees/insecten eters.

Steam.N

Als je ze tóch wil vangen: gebruik chocolade !
Daar komen ze gegarandeerd op af !
Knutselgroeten !  Jean       TP-I (B) & TP-II (DR) - N - DC - Handbediening - Zelfbouw  { Sedelocus - De Feniks - Pira-N's Crossing - Turnhout NEEB - Scrap Yard }

Dirky

Voor veldmuisjes, ja. Maar geen chocolade voor spitsmuizen...

gardevil

Citaat van: Steam.N op 17 maart 2014, 13:21:05 PM
Er zijn electronische toestelletjes, die een knisperend geluid maken, die voor de beestjes erg storend zijn.
Daarom trekken ze dan weg.
Het geluid is niet van die aard, dat mensen er zelf last van hebben.

Zélf heb ik jarenlang last gehad van piependollekes op zolder, in herfst/winter.
Sinds ik dergelijk toestel geplaatst heb, enkele jaren geleden, komen de beestjes niet meer (of zijn ze de volgende dag al terug riebedebie).
Prima oplossing !

Kan ik alleen maar beamen. Prachtige oplossing is dit, ook bij ons geen muis meer te zien ;)
Als liefde blind is, waarom is lingerie dan zo belangrijk?

just4fun

Citaat van: Peter op 17 maart 2014, 12:51:58 PM
... Vergif (blauwe korrels) hier en daar neergezet, ...
De eerste dagen vonden we af en toe zijn zwarte korrels (uitwerpselen) maar de laatste dagen niet meer.
Die korrels werken blijkbaar op 'lange termijn' (in muizenleventermen).
In het jeugdlokaal van m'n zonen hebben ze ook last gehad van die kleine knagers.
Dat gif zorgt ervoor dat de muizen geen honger en dorst meer krijgen (van horen zeggen in het verkooppunt dat ons die heeft gegeven).
Zo hongeren en 'dorsten' ze zichzelf uit met als gevolg dat ze (meestal in hun slaap en dus hun nest) uitdrogen.
Maar dit duurt dus eventjes, enkele dagen, al naargelang de 'gevuldheid' van de maag.
Die elektronische toestelletjes werken niet bij alle soorten muizen (ook van horen zeggen in datzelfde verkooppunt).
Paul

Buikske

Citaat van: Peter op 17 maart 2014, 12:51:58 PM
Vergif (blauwe korrels) hier en daar neergezet, doch zonder resultaat.
De eerste dagen vonden we af en toe zijn zwarte korrels (uitwerpselen) maar de laatste dagen niet meer.
Het beestje is enkel heel even s'avonds te zien.
Weet iemand soms een goede remedie?

Blauwe korrels zijn ideaal. En aangezien je de laatste dagen geen muizen str.... hebt gezien zal ze blijkbaar dood zijn.
Ze drogen volledig uit.

Greetz

Olivier
 

janieburton

Citaat van: Paulogic op 17 maart 2014, 14:01:36 PM
Een kat niet altijd... Ik heb er eentje die de muizen levend en ongeschonden binnenbrengt als cadeau voor
mijn vrouw. En dan... mogen we er zelf achterna zitten om het te vangen. Geen grap.

Mijn idee : Die fuikvallen werken het beste. Gebruiken wij ook aan onze vijver voor de eventuele Ratjes.

Juist, katten kunnen toch ook lief en dankbaar zijn.
 

PietB

Citaat van: Paulogic op 17 maart 2014, 14:01:36 PM
Een kat niet altijd... Ik heb er eentje die de muizen levend en ongeschonden binnenbrengt als cadeau voor
mijn vrouw. En dan... mogen we er zelf achterna zitten om het te vangen. Geen grap.
Ik heb ook twee van zulke beesten.
Katten kenners zeggen dat je dan goed (te goed) voor ze zorgt, ze willen dan iets terug doen naar de baas.
Dus leveren ze hun prooi in bij  jou.

grt Piet.

Peter

Dat kleine grijze rotding loopt hier nog altijd rond
De pindakas van de miuizvallen is verdwenen (natuurlijk is van Calve) en voor de blauwe korrel is
hij blijkbaar immuun, of werkt die zo traag?)
Heb nu van een kennis een pakje met lijmborden (tegen muizen gekregen) blijkbaar zijn deze verboden in Nederland
omdat ze dier-mishandelend !!) zouden zijn.
Hopelijk geeft dat resultaat
Met vriendelijke groeten
Peter

janieburton

Citaat van: Peter op 20 maart 2014, 12:55:42 PM
Dat kleine grijze rotding loopt hier nog altijd rond
De pindakas van de miuizvallen is verdwenen (natuurlijk is van Calve) en voor de blauwe korrel is
hij blijkbaar immuun, of werkt die zo traag?)
Heb nu van een kennis een pakje met lijmborden (tegen muizen gekregen) blijkbaar zijn deze verboden in Nederland
omdat ze dier-mishandelend !!) zouden zijn.
Hopelijk geeft dat resultaat

Lijmborden??  ???

En wat moet je doen als de muis is vastgeplakt aan het lijmbord? De muis leeft nog en moet je ze levend weggooien met het lijmbord? Of met de hamer dood kloppen :o ::) ? Misschien ze elektrocuteren met 16V 4A uit de DCC centrale?  :o :o :o ::) ::) ::)
 

Stieven76

Citaat van: janieburton op 20 maart 2014, 14:29:03 PM
Lijmborden??  ???

En wat moet je doen als de muis is vastgeplakt aan het lijmbord? De muis leeft nog en moet je ze levend weggooien met het lijmbord? Of met de hamer dood kloppen :o ::) ? Misschien ze elektrocuteren met 16V 4A uit de DCC centrale?  :o :o :o ::) ::) ::)

Anders bij jou komen afgeven?  :P
Precies of een dier vergiftigen dan een meer vriendelijke manier is. Muizen wil je in huis niet hebben, voor je het weet zit heel je huis vol..