Voor/Na

Gestart door rixke rail, 16 maart 2014, 18:16:50 PM

Thommy

Citaat van: dani op 05 augustus 2014, 09:38:59 AM
Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 08:52:23 AM
mijn mening, zowel hier als op de fora waar ik zit met JONGERE mensen (16-18j vooral, en ja ik ben daar moderator/beheerder van een forum)
Kan U hier enige relevantie of meerwaarde geven van deze info ?   Heimwee ?  een behoeft om weer 16 te zijn ?

ik ben moderator van een forum ivm mini4takt, dax-monkey-... Een hobby waar de meeste als 16 jarige in stappen en rond hun 18-21e uit stappen, sommigen en hoe langer hoe meer kopen eenmaal ze 28-30 zijn terug zo'n brommer/motootje. Het moderatorteam op "mijn" forum (ik zet het tussen haakjes aangezien het niet van mij is, ik ben enkel beheerder/moderator) bestaat uit mensen van 21 tot 60 jaar, ter info ik word er 32 binnen een kleine 2 weken. En er zijn bij ons brommertjes die vlotjes over de 10000euro gaan.

dus het heeft niets met heimwee te maken.
en de meerwaarde: Enkel dat zo'n opmerkingen door ons team al lang geschrapt zou worden. Wat wij ook in de regels op ons forum hebben staan, en nee ik heb die niet gemaakt maar mijn voorgangers.

zoals reeds gezegd, opbouwende kritiek is interessanter dan het cru te verwoorden.
Greetz

Thommy

dani

Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 13:27:46 PM
ik ben moderator van een forum ivm mini4takt, dax-monkey-... Een hobby waar de meeste als 16 jarige in stappen en rond hun 18-21e uit stappen, sommigen en hoe langer hoe meer kopen eenmaal ze 28-30 zijn terug zo'n brommer/motootje. Het moderatorteam op "mijn" forum (ik zet het tussen haakjes aangezien het niet van mij is, ik ben enkel beheerder/moderator) bestaat uit mensen van 21 tot 60 jaar, ter info ik word er 32 binnen een kleine 2 weken. En er zijn bij ons brommertjes die vlotjes over de 10000euro gaan.
gefeliciteerd, maar ik snap nog steeds de link niet....   
laat maar zitten.  je hebt gelijk
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

#17
Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 13:27:46 PM
Citaat van: dani op 05 augustus 2014, 09:38:59 AM
Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 08:52:23 AM
mijn mening, zowel hier als op de fora waar ik zit met JONGERE mensen (16-18j vooral, en ja ik ben daar moderator/beheerder van een forum)
Kan U hier enige relevantie of meerwaarde geven van deze info ?   Heimwee ?  een behoeft om weer 16 te zijn ?

ik ben moderator van een forum ivm mini4takt, dax-monkey-... Een hobby waar de meeste als 16 jarige in stappen en rond hun 18-21e uit stappen, sommigen en hoe langer hoe meer kopen eenmaal ze 28-30 zijn terug zo'n brommer/motootje. Het moderatorteam op "mijn" forum (ik zet het tussen haakjes aangezien het niet van mij is, ik ben enkel beheerder/moderator) bestaat uit mensen van 21 tot 60 jaar, ter info ik word er 32 binnen een kleine 2 weken. En er zijn bij ons brommertjes die vlotjes over de 10000euro gaan.

dus het heeft niets met heimwee te maken.
en de meerwaarde: Enkel dat zo'n opmerkingen door ons team al lang geschrapt zou worden. Wat wij ook in de regels op ons forum hebben staan, en nee ik heb die niet gemaakt maar mijn voorgangers.

zoals reeds gezegd, opbouwende kritiek is interessanter dan het cru te verwoorden.

Men moet ook een kat een kat durven noemen. Ttz als het slecht is; en dat is ieders persoonlijke mening; moet men het ook durven zeggen(persoonlijke mening van diegene die het zegt of schrijft).

Persoonlijk vind ik dat er overal te veel zogezegd opgehemeld wordt, ook als is het slecht; zelfs bedrijven doen dit.(Nieuwe collega's gaan huilen bij de grote baas als iemand zegt dat ze iets niet naar behoren hebben gedaan, want het moet steeds een goed nieuws show zijn).

Zoals ik zei ik zou "het niet beter" doen, maar Thommy als iemand anders het slecht vind is dat zijn persoonlijke mening en mag die persoon dat volgens mij ook zeggen.

Door schade en schande leert men; dat was een spreekwoord dat men in de jaren zeventig regelmatig tegen jongeren zei, wij werden gehard door "kritiek" en weten nu hoe we met  "gegronde kritiek" moeten omgaan.
   
 

Herwig


Huugooke


Herwig

#20
@ Hugoo,             [   Een net, keurig, rond, afgewerkt puntje op een niet-bedoelde plek ]

en ik   "zat" ,   raar-maar-waar ,  eigenlijk middenin rubriekje    "schaal I" ....

Michael

Eric, ik vind het knap wat je hier post, je doet iets wat velen zouden willen maar er niet aan durven beginnen, natuurlijk kunnen we allemaal het verschil zien met de lok uit  de winkel en de lok die jij behandeld hebt.
Maar moeten we allemaal hoogvliegers en Leonardos zijn?
Volgens mij toont Eric wat hij gemaakt heeft en waar hij tevreden over is. Ga zo door Eric en blijf ons je werk tonen, ik heb gister je albums zitten bekijken en er staan heel veel leuke ideeën op foto die ik later op mijn baan wel kan toepassen, ook daarvoor alvast bedankt.
Het is makkelijk om kritiek te leveren, en tuurlijk mogen de dingen bij naam genoemd worden daar is dit forum ook voor, maar om nu een hele discussie op te starten over het wel of niet benoemen van de dingen dat gaat de opzet van dit draadje volledig voorbij.
Heeft er al iemand de vraag gesteld waarom Eric schildert met de kwast en niet met de airbrush? Misschien wil Eric wel een woordje uitleg geven over zijn ver- om- bouwingen. Ik kan nl tig redenen bedenken om geen airbrush te gebruiken.
Mvg,
Michaël

DCC, Lissy,Lijn154

janieburton

Citaat van: Michael op 06 augustus 2014, 09:03:17 AM
Eric, ik vind het knap wat je hier post, je doet iets wat velen zouden willen maar er niet aan durven beginnen, natuurlijk kunnen we allemaal het verschil zien met de lok uit  de winkel en de lok die jij behandeld hebt.
Maar moeten we allemaal hoogvliegers en Leonardos zijn?
Volgens mij toont Eric wat hij gemaakt heeft en waar hij tevreden over is. Ga zo door Eric en blijf ons je werk tonen, ik heb gister je albums zitten bekijken en er staan heel veel leuke ideeën op foto die ik later op mijn baan wel kan toepassen, ook daarvoor alvast bedankt.
Het is makkelijk om kritiek te leveren, en tuurlijk mogen de dingen bij naam genoemd worden daar is dit forum ook voor, maar om nu een hele discussie op te starten over het wel of niet benoemen van de dingen dat gaat de opzet van dit draadje volledig voorbij.
Heeft er al iemand de vraag gesteld waarom Eric schildert met de kwast en niet met de airbrush? Misschien wil Eric wel een woordje uitleg geven over zijn ver- om- bouwingen. Ik kan nl tig redenen bedenken om geen airbrush te gebruiken.

Je hebt een punt.

Eric: Succes verder!



 

rixke rail

Ik wilde het even laten bezinken, even héél diep nadenken, wilde ik eigenlijk wel een apologie schrijven ? Men heeft mij er ooit op het Franstalige forum genoeg op gedrukt i.v.m. het niet aanschaffen van een spuitgeval, reden waarom ik er ook wegblijf, wegens niet goed genoeg.  :-[
Telkens opnieuw denk ik, dat het mijn laatste ombouw is ... dus niet nodig.  :-\
En telkens opnieuw krijg ik dan toch een idee, helaas !  :o
Ik ben nogal eigenzinnig en dat speelt mij vaak parten, maar zo zijn er nog. Laat de onschuldige maar de eerste steen gooien.  :'( :'( :'(
Voor de laatste ombouw baseerde ik mij op onderstaande foto :



Deze loc heeft vrij lang op deze manier rondgereden ,,,
Toegegeven, dat het niet perfect is, maar ik WILDE die versie gewoon in mijn collectie. Tevens mijn eerste poging met decals, maar ik heb er teveel aan zitten klooien en dus zijn ze eigenlijk niet echt geslaagd. Volgende keer beter ...   :(
Met dank aan de mensen die mij ondanks alles toch een ruggensteun gegeven  hebben   ;) en met diegenen die denken, dat ze het niveau van de TMM-collega's halen : LOL.   ???
En weggeven, doe ik ze zeker niet ,,,  ::)

Ik denk dat ik aan een sabbatical toe ben, verder nadenken of ik wel goed genoeg ben voor dit forum. Ik zal jullie dus niet langer lastig vallen met dergelijke monstra, ik hou ze voortaan wel voor mij. Waarschijnlijk bestaan er wel horror(fetisj)-sites voor de liefhebbers !  ::)
In ieder geval werk genoeg : de archievensite, de vertaling van Traintamarre (te lang veronachtzaamd), we zien wel ,,,
Alles zal on-line blijven, ik ben niet dat soort persoon, dat puur uit rancune alle persoonlijke spullen off-line haalt
Modelspoorse groeten,
Eric, met sabbatical, vanaf vandaag ,,,,  :-X
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Rancune is verspilde moeite, Eric.

dani

als een beetje kritiek meteen zo een conclusie uitlokt, dan met je inderdaad toch eens goed nadenken vrees ik.

Wie op een forum post, mag zich ook aan "constructieve feedback" verwachten, want enkel "ooh" en "aah" en "mooi" en "prachtig" daar schieten we niks mee op .

Bedenk dat met de zaak te ontvluchten of te negeren, je niks oplost ....   


Mijn besch*t*n mening.... my 2 cents
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

rixke rail

Citaat van: marc goovaerts op 14 augustus 2014, 16:50:35 PM
Rancune is verspilde moeite, Eric.

Juist mijn punt , Marc, ik heb helemaal géén rancune, ik begrijp de kritiek ...
Vandaar mijn sabbatical .

Citaat van: dani op 14 augustus 2014, 16:52:46 PM
als een beetje kritiek meteen zo een conclusie uitlokt, dan met je inderdaad toch eens goed nadenken vrees ik.

Wie op een forum post, mag zich ook aan "constructieve feedback" verwachten, want enkel "ooh" en "aah" en "mooi" en "prachtig" daar schieten we niks mee op .

Bedenk dat met de zaak te ontvluchten of te negeren, je niks oplost ....   

Mijn besch*t*n mening.... my 2 cents
... anderen daarentegen !!!  :-X
Toon zelf eens iets, in plaats van in de "klikko" te gooien ...
en nu ben ik ===>
Modelspoorse groeten,
Eric.
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Eric, buiten het kleine aantal dat hier op het forum af en toe bijdraagt (of leutert zoals ik) zijn er 2.219 leden.
Dat maakt dus een immense 'silent majority', waarvan er waarschijnlijk heel wat je resultaten wél interessant vinden.

stevend

Correct Marc.
Hij Doet het maar.
Elk z'n beleving van onze VEEL zijdige hobby  ;)

GDE

Beste Eric,
Die versie van de 6226 staat ook al een tijdje op mijn verlanglijstje  ;) Het lijkt een eenvoudige ombouw maar persoonlijk ben ik er nog niet aan begonnen , jij dus wel . Van mij mag je gerust verder je ombouwwerk tonen . Ik zie graag het werk van andere . Dat het niet de perfectie is als een fabrieksmodel kan wel zijn maar degene die zelf al eens ombouw of zelfbouw doen zullen wel weten dat het niet altijd perfect loopt en al heel wat ervaring vergt om een model perfect af te werken . Ik kom net zoals veel andere ook wel eens tegenslag tegen met het spuitwerk of de decals ...  :D Na al die uren werk om een mooi zelfgemaakt model af te werken met een fijn laagje verf die na het spuiten niet zo perfect leek als ik wou , decals die achteraf blijken schuin te hangen ... Met het nodige gevloek achteraf  :D Meestal kan je herbeginnen of verbeteren en soms is het voor altijd verknoeid . Ha ja soms denk ik dan volgende keer beter of stel ik het uit en komt het er niet van . Als je maar zelf tevreden bent Eric en plezier beleeft aan je hobby , dat is wat telt !