Nieuws:

Nu in MSM 249 REPORTAGE: Alles wat u moet weten over de 10de Grote Modelspoor Expo * Spur Z weekend in Altenbeken * RAMMA 2024

Hoofdmenu

Voor/Na

Gestart door rixke rail, 16 maart 2014, 18:16:50 PM

rixke rail

In fotoboeken vind je wel eens kiekjes van unieke en/of afwijkende kleurstellingen.
Het gebeurt dan wel eens dat ik, op basis van een bestaand model, dit model wil hebben ...
Ik heb dan ook een discrete poging gedaan om sommige versies te maken  :-\
Enkele voorbeelden, met links het origineel en rechts de aangepaste versie(s).



Trix 22596 : 122.028 aka 2244 ...



Trix 22749 : 2321 met ts-stekkers aka 2334, met de proefopstelling voor de TS-stekkers ...

Roco 43590, 6299 met rechts de 6201 prototype-versie met enkele koplampen ...



En ook nog Trix 22750. De 205.007 was de originele (foute) versie van Matrix.


De koplamp was origineel een exemplaar van een stoomlocomotief, PBMMB 90713, dank U Paul Bellon.
Daarnaast de 5514 met over de snor geplakt nummer en vervolgens de 5538 zonder snor, maar met rechtdoor lopende gele lijn op de neus ...
Hebben jullie nu ook dat "Flair"-gevoel ?
Modelspoorse groeten,
Eric. 
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

Gerolf

Leuk !  8)
Ik wou dat ik al zover was dat ik ook voor zulke dingen tijd kon maken. Er wacht hier veel materieel op zulke aanpassingen  ::)
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

ems

Tja wat zal ik ervan zeggen; het idee is leuk, maar ik vind de neuzen er behoorlijk gehavend uitzien...
Groet, Edwin

Rangeerduivel

Citaat van: ems op 18 maart 2014, 12:44:01 PM
Tja wat zal ik ervan zeggen; het idee is leuk, maar ik vind de neuzen er behoorlijk gehavend uitzien...

De spinnewebben er af en het zal er al veel beter uit zien!  :D :D :D

;)

janieburton

Kan men dit ook niet "weatheren" noemen.
 

Johnnytrein

Volgens mij verlangt er achter mijn hoek iemand vol ongeduld op zijn pensioen of toch op meer vrije tijd.
groetjes Johnny

oh lord, help me to shut my big mouth, until I know what im talking about

rixke rail

Volgende slachtoffer : 212.183 (Roco 43590)
De éénvoudigste schildering van de reeks 62, bestond uit het simpel overschilderen van de snorren om plaats te maken voor het nieuwe nummer, zoals bij de 6226 :



Hij kreeg wel een derde koplamp, origineel van een stomer ...

Hij droeg deze livrei tot 25 augustus 1980, toen sloeg de gele koorts toe en dat werd tijd, want de oude schildering en nummer kwamen mettertijd meer en meer terug boven, zoals te zien op onderstaande foto ;
we zien de 6226 ergens medio mei 1980 te Zevenem-Wacht met een stoptrein naar Zuidvoorde,




Modelspoorse groeten,
Eric,
Stel een vraag en je bent dom gedurende vijf minuten. Stel er geen en je blijft het heel je leven.
U vindt mij ook hier : fotoalbum mijn buis ARCHIEVEN

marc goovaerts

Mooie details bij. Maar de nummers zou ik toch eerder in decal ipv met het penseel aanbrengen.

ceuleer

Ik vind het er over. Er word zoveel geld betaald voor perfect op schaal gebouwde modellen, en ze moeten perfect gespoten zijn, want als er eens een lijntje niet perfect recht is, dan is het een slecht model.
En dan wordt het model door iemand verneukt, zodat het op de schroothoop thuis hoort.  ???
Ik vind er niks aan, als ze morgen mij zo een loc gratis aanbieden, ik neem hem nog niet mee.
Maar ieder zijn ding.

conducteur

Citaat van: ceuleer op 04 augustus 2014, 23:45:58 PM
Ik vind het er over. Er word zoveel geld betaald voor perfect op schaal gebouwde modellen, en ze moeten perfect gespoten zijn, want als er eens een lijntje niet perfect recht is, dan is het een slecht model.
En dan wordt het model door iemand verneukt, zodat het op de schroothoop thuis hoort.  ???
Ik vind er niks aan, als ze morgen mij zo een loc gratis aanbieden, ik neem hem nog niet mee.
Maar ieder zijn ding.
IK kan je wel volgen. Het is volgens mij zeker niet slecht gedaan, en waardeer de gedane pogingen, zou het ook wel willen "kunnen", maar heb toch al veel andere ombouwingen gezien waarvan het iets minder opvalt.
Rian 2-Rail DCC NMBS TPIII
Grote Modeltreinruilbeurs Blankenberge Pasen 2016
Zaal Forum

dani

zonder al te veel kommentaar op topicstarter, moet het me toch even van het hart dat je normaal bij het  "weatheren" of "ombouwen" van een lok toch hoopt op een zekere "meerwaarde" (daarom niet noodzakelijk in geld uitgedrukt maar in uitzicht of uniek zijn), waar deze eerder richting "waardeverlies" gaan wegens de niet al te fijne afwerking (om het maar proper en diplomatisch te zeggen).
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Thommy

laat rixke die modellen met de airbrush doen aan voorzijde en decals gebruiken, zou dit stukken beter zijn.

ik vind dat je respect moet hebben dat iemand een mes od in model zet. Net zoals voor mensen die proberen te weatheren en die soms falen.
en wat telt is dat je zelf tevreden bent met de modellen.

mijn mening, zowel hier als op de fora waar ik zit met JONGERE mensen (16-18j vooral, en ja ik ben daar moderator/beheerder van een forum)
ge kunt uw mening geven, maar maak dat die meningen door de beugel kunnen. Afbreken kan iedereen, opbouwende kritiek is leuker en stimuleert.

Greetz

Thommy

dani

Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 08:52:23 AM
laat rixke die modellen met de airbrush doen aan voorzijde en decals gebruiken, zou dit stukken beter zijn.

... maar het is nu niet zo....   Laat mijn grootmoeder met een BMW  M5  rijden en ze steekt jullie allemaal voorbij, maar ze heeft nu helaas een oude 2PK.

Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 08:52:23 AM
ik vind dat je respect moet hebben dat iemand een mes od in model zet. Net zoals voor mensen die proberen te weatheren en die soms falen. en wat telt is dat je zelf tevreden bent met de modellen.
Het mes er in zetten is 1 ding...  plamuren en schuren is wat anders.   Dat is  verdomd moeilijk op deze schaal, maar als je er aan begint moet je er ook de tijd voor nemen.  Ik heb zelf ook al menig model  (geen treinen maar miniatuur autokes)  in de Kliko gekieperd omdat ik te vlug had willen zijn of te vlug tevreden was en naderhand spijt kreeg.   (en dus duidelijk ZELF niet tevreden was)


Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 08:52:23 AM
mijn mening, zowel hier als op de fora waar ik zit met JONGERE mensen (16-18j vooral, en ja ik ben daar moderator/beheerder van een forum)
Kan U hier enige relevantie of meerwaarde geven van deze info ?   Heimwee ?  een behoeft om weer 16 te zijn ?

Citaat van: Thommy op 05 augustus 2014, 08:52:23 AM
ge kunt uw mening geven, maar maak dat die meningen door de beugel kunnen. Afbreken kan iedereen, opbouwende kritiek is leuker en stimuleert.
wie bepaalt wat wel en niet door de beugel kan ?  ik heb geprobeerd het wat beleefd te brengen.   Als je daar niet mee om kan, dan ben je verkeerd bezig.  Dan moet je niet op een forum gaan posten.
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

Metpetergaathetbeter

graag bemoei ik nu niet met wat wel en niet kan, ieder moet dit voor zijn eigen uitmaken, behandel anderen zoals jezelf behandelt wil worden en dat is een goeie richtlijn vind ikzelf !

Helaas heeft Eric heel leuke ideeen maar volgens mij gaat hij gewoon te vlug te werk en mits iets meer geduld en andere technieken, wat meer afwerking en dan maakt hij inderdaad fraaie unieke dingen !   :-\

Eric, ikzelf vind het soms jammer dat je mijn inziens veel te snel tewerk gaat, mits iets ......maak je heel fraaie dingen, hoop bij deze je niet op de tenen gestaan te hebben !  :-\ ;)

Groeten  Peter  ;)

PS anderzijds je moet het maar doen en durven !  :)

janieburton

#14
Citaat van: rixke rail op 04 augustus 2014, 21:30:50 PM
Volgende slachtoffer : 212.183 (Roco 43590)
De éénvoudigste schildering van de reeks 62, bestond uit het simpel overschilderen van de snorren om plaats te maken voor het nieuwe nummer, zoals bij de 6226 :



Hij kreeg wel een derde koplamp, origineel van een stomer ...

Hij droeg deze livrei tot 25 augustus 1980, toen sloeg de gele koorts toe en dat werd tijd, want de oude schildering en nummer kwamen mettertijd meer en meer terug boven, zoals te zien op onderstaande foto ;
we zien de 6226 ergens medio mei 1980 te Zevenem-Wacht met een stoptrein naar Zuidvoorde,




Modelspoorse groeten,
Eric,

Het is een poging maar zelf zou ik er niet aan beginnen daar het bij mijn niet beter zal zijn; enfin de 6226 doet me denken aan iets , toen men nog niet over weatheren sprak(het zou kunnen dat men dat woord toen nog niet had uitgevonden).

Ieder zijn ding, ik laat al mijn modellen zoals ik ze heb gekocht.

Succces verder!