Nieuws:

Nu in MSM 249 SAMENSTELLING: De EN224/225 Donauwalzer 1993-2002

Hoofdmenu

Voor/Na

Gestart door rixke rail, 16 maart 2014, 18:16:50 PM

PeterC

Eric, modelbouw voor de ene is niet modelbouw voor de andere.  Geniet van je modelbouw en laat je werken zien.  Kritiek?  Steek er van op!  Jij laat je werken zien met foto's.  Dat zie ik graag!  ...En leer ik ook van bij.

Sabbath: hou ik van tijdens mijn werkzaamheden maar dan wel van Black Sabbath!  ;)
Groetjes, Peter


ERVIN

Bekend probleem hoor Eric , en zeker niet iets om je voor te schamen , ik heb al verschillende Piko's voorzien van andere loc-nummers , en ja die nummers zijn te groot , maar voor mij zijn die goed genoeg , en dat is wat telt.

Ondanks ik het soms niet helemaal eens ben/was met je verweringstechnieken , ben ik altijd je doorzettingsvermogen blijven bewonderen , en dat doe ik nog steeds. ;)

dani

CiteerToon zelf eens iets
Neem eens mijn topicje door en leer
De kruik is te water gegaan...
De kruik is niet meer.

janieburton

Citaat van: dani op 14 augustus 2014, 16:52:46 PM

"want enkel "ooh" en "aah" en "mooi" en "prachtig" daar schieten we niks mee op ."




Wijze woorden!



 

Rangeerduivel

Ook ik heb reeds verscheidene malen foto(s) van een eigen creatie gepost,waarop ik de meest uiteenlopende of zelfs geen reacties kreeg,
dat hoort nu éénmaal bij een dergelijk forum.
Kritiek (zelfs negatieve),daar kan je alleen maar uit leren!
Niets of niemand is perfect,en als je er de kop van in bent als je daar op gewezen wordt,dan ben je verkeerd bezig.

Anderszijds heeft niemand er over te oordelen wat je met jouw materiaal doet,en in welke staat je het op jouw baan zet,zelfs al is het soms hartverscheurend als je ziet wat er mee gebeurd is...

;)

Huugooke

Waarom zouden we geen "ooh en aah" mogen krijgen? Ik apprecieer het in elk geval wel.
Kritiek kan je altijd geven, opbouwende dan.
Iemand's werk afkraken getuigt van weinig respect, als je het niet eens bent met iemands werkwijze dan hou je dat hou je voor jezelf of je brengt het subtiel aan.
Ik heb het in de loop der tijden hier al een paar keer gezien hoe iemand fier zijn "product" liet zien, om genadeloos afgekraakt te worden.
Gevolg: een forumlid minder en misschien een tijdschriftkoper minder! En iemand die misschien alle plezier in zijn hobby kwijt is!
Eric heeft mijn volle steun en respect; criticasters zouden beter wat respect opbrengen voor deze man die leeft voor zijn hobby, in alle aspecten!
Verder aan alle criticasters: zie in de rubriek van Jean "anno..." het item met de verwijzing naar Johannes.


Metpetergaathetbeter

Citaat van: Huugooke op 15 augustus 2014, 13:02:32 PM
Waarom zouden we geen "ooh en aah" mogen krijgen? Ik apprecieer het in elk geval wel.
Kritiek kan je altijd geven, opbouwende dan.
Iemand's werk afkraken getuigt van weinig respect, als je het niet eens bent met iemands werkwijze dan hou je dat hou je voor jezelf of je brengt het subtiel aan.
Ik heb het in de loop der tijden hier al een paar keer gezien hoe iemand fier zijn "product" liet zien, om genadeloos afgekraakt te worden.
Gevolg: een forumlid minder en misschien een tijdschriftkoper minder! En iemand die misschien alle plezier in zijn hobby kwijt is!
Eric heeft mijn volle steun en respect; criticasters zouden beter wat respect opbrengen voor deze man die leeft voor zijn hobby, in alle aspecten!

ik dacht niet dat er hier iets werd afgekraakt, ik zag het meer opbouwend, trouwens als je MSM niet meer zou kopen omwille van kritiek vind ik toch wel ver vergezocht.

Trouwens een lichtend vb met iemand die daar minder problemen van van maakt is Cedric(LSModels), in het begin kreeg hij eerst ook niet de verhoopte OOOOOOOOOOOOEEEEEE en AAAAAAAAHHHHHHHHHHHH's, maar hij nam de kritiek ter harte en gebruikte dit om veel beter voor de dag te komen.

Trouwens Jean vraagt ook geregeld hoe iets zou beter lukken, vraagt zelf of er kritiek is, waarom zou Eric dat ook niet kunnen.
Hij heeft hele goede ideeën, mits een beetje meer schuurwerk, iets meer aandacht voor schildering en decal's zouden hier hele fraaie dingen kunnen uitvloeien,hier iets plaatsen maakt je kwetsbaar aan kritiek, die kritiek gebruiken om nog beter voor de dag te komen is de juiste spririt !

Groeten Peter ;)

Huugooke

Beste Peter

Citaat van: ceuleer op 04 augustus 2014, 23:45:58 PM
Ik vind het er over. Er word zoveel geld betaald voor perfect op schaal gebouwde modellen, en ze moeten perfect gespoten zijn, want als er eens een lijntje niet perfect recht is, dan is het een slecht model.
En dan wordt het model door iemand verneukt, zodat het op de schroothoop thuis hoort.  ???
Ik vind er niks aan, als ze morgen mij zo een loc gratis aanbieden, ik neem hem nog niet mee.
Maar ieder zijn ding.

Als dit geen "afgekraak" is dan ben ik misschien te gevoelig.

En wat dat ander voorbeeld betreft: zoek eens naar het item van die man die hier zijn nostalgische baan presenteerde, met veelbergen en huisjes enz.

ceuleer

Citaat van: Huugooke op 15 augustus 2014, 14:08:27 PM
Beste Peter

Citaat van: ceuleer op 04 augustus 2014, 23:45:58 PM
Ik vind het er over. Er word zoveel geld betaald voor perfect op schaal gebouwde modellen, en ze moeten perfect gespoten zijn, want als er eens een lijntje niet perfect recht is, dan is het een slecht model.
En dan wordt het model door iemand verneukt, zodat het op de schroothoop thuis hoort.  ???
Ik vind er niks aan, als ze morgen mij zo een loc gratis aanbieden, ik neem hem nog niet mee.
Maar ieder zijn ding.

Als dit geen "afgekraak" is dan ben ik misschien te gevoelig.

En wat dat ander voorbeeld betreft: zoek eens naar het item van die man die hier zijn nostalgische baan presenteerde, met veelbergen en huisjes enz.

Het heeft lang geduurd.
Gewoon blijven zagen Hugo.... ::)

Metpetergaathetbeter

ik geef het niet graag toe maar als je gelijk hebt heb je gelijk  ;D ;) maar dit was toch niet iedereen die het zo formuleerde, ik zeg steeds behandel steeds iemand zoals je jezelf behandeld wil worden !

Maar bijna iedereen die een woordje kritiek gaf (waaronder ikzelf ook zeker ?) was volgens mij met goede bedoelingen maar het op diplomatisch op papier zetten is helaas niet aan iedereen gegeven !

Groeten Peter ;)

Huugooke

Citaat van: ceuleer op 15 augustus 2014, 14:13:38 PM
Het heeft lang geduurd.
Gewoon blijven zagen Hugo.... ::)
Zagen? Moi?
Ik heb hier amper iets gezegd! ??? ;D

Gerolf

Sommige van de kritieken die Rixke hier over zich gekregen heeft waren zeker te hard geformuleerd

Het is een beetje zoals met de ooh en aah: iemand schrijft: "prachtig gemaakt", en de volgende schrijft ""formidastisch - kunst met een grote K", ...
Haantjesgedrag? Ik kan harder "kukelekuu" roepen? ... en het gebeurde hier ook met de niet-waarderende uitspraken.

Het is heel goed te verstaan dat Eric zich hier niet goed bij voelt. Hoe zou je dat beg*t zelf ervaren ...

En dan vinden we dat er zo weinig modelbouw getoond wordt op ons forum
... ik kan me goed voorstellen dat er heel wat forumleden met een dik ei zitten
... en hun schuchtere pogingen niet tonen, omdat ze lezen hoe anderen behandeld worden

Een derde fenomeen is dat het menselijk oog/brein dadelijk ziet wat er NIET klopt
(scheve belettering, te scherpe wisselhoek, pukko's, spleet onder een gebouw, ...)
Zoiets ziet "de bouwer" vaak ook pas als hij er zelf een foto van neemt en die bekijkt
(geloof me - dat is me al VAAK overkomen)

Wat ik zelf vind van de verbouwingen?
Moedig, toffe ideeën, ... maar inderdaad wat mankementjes. Het geeft de indruk dat er te snel gewerkt is.
Vooral "schuren en plamuren" is iets waar je genoeg tijd in moet steken.
Op een hobbelige ondergrond kan je immers geen strak schilderwerk aanbrengen.
Groeten uit "Marche-en-Bières"   ** Modelspoor is plezant **   TPIII-H0-DC-Zelfbouw

bollen neus

Voilà tjzé ge hebt hier één van de hoofdredenen zelf nu geschreven waarvoor ik hier geen prentjes zet van de modellen .(waarvoor dank)
Den Eric.

Stedahult

Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2014, 10:19:19 AM
En dan vinden we dat er zo weinig modelbouw getoond wordt op ons forum
... ik kan me goed voorstellen dat er heel wat forumleden met een dik ei zitten
... en hun schuchtere pogingen niet tonen, omdat ze lezen hoe anderen behandeld worden

En zo gaat het zo langzamerhand op 75% van de Europeese fora.
Omdat er een aantal ego's zijn die het menen beter te kunnen.
Kritiek is prima, maar hier las ik een aantal reacties wat niets meer
met kritiek te maken heeft. Maar eenvoudig je mond open gooien
en iemand volledig in de grond boren. Beetje erg jammer jongens.
Mvh. Steef

SuSke

Forum als spiegel van de maatschappij / werkomgeving ?????????
Als dat zo is, gaan we nog heel trieste tijden tegemoet.

@Rixke
Moedig wat JIJ met je modellen durft te doen.
Laat de hardroepers maar komen met HUN ding.

@Gerolf
Ik den inderdaad ook dat je gelijk hebt met
Citaat van: Gerolf op 16 augustus 2014, 10:19:19 AM
...
Haantjesgedrag? Ik kan harder "kukelekuu" roepen? ...
...
En dan vinden we dat er zo weinig modelbouw getoond wordt op ons forum
... ik kan me goed voorstellen dat er heel wat forumleden met een dik ei zitten
... en hun schuchtere pogingen niet tonen, omdat ze lezen hoe anderen behandeld worden

Dit is ook een van de redenen waarom ik zelden commentaar geef op dingen, tenzij er een kwinkslag in zit (open doel) of het gaat over dingen waar ik wel echt iets van meen af te weten.
Frans - 2R digitaal (tpIII-IV Belgisch - TPV&VI de vrije markt) en wat eigenaardigheidjes :-)
lid van MTD treinenclub vzw Edegem - www.mtdtreinenclub.be - Tentoonstelling MODELSPOOR by MTD - Hangar 27, Edegem op 19 & 20 Oktober 2024
De trein rijdt nooit op tijd, maar altijd op sporen.